Ce spun Like-urile de pe Facebook despre personalitatea noastră

5

Un nou studiu, realizat de National Academy of Sciences, arată că Like-urile pe care le dăm pe Facebook scot la iveală mult mai mult decât s-ar crede la prima vedere. De la orientare sexuală, la religie și viziune politică, Like-urile sunt nu doar un bun indicator al personalității, ci și un eventual semnal de alarmă cu privire la privacy.

 

Pentru realizarea acestei cercetări, 58.000 de utilizatori și-au ”donat” voluntar Like-urile de pe conturile personale și datele demografice din rețeaua socială, pentru a fi analizate. Rezultatele au fost catalogate drept ”surprinzător de precise” în legătură cu rasa, coeficientul de inteligență, sexualitatea, folosirea anumitor substanțe, cum ar fi drogurile, trăsături de personalitate și înclinații politice. Toate, numai prin analiza Like-urilor.

Autorii studiului au creat, de asemenea, și un algoritm care utilizează Like-uri de Facebook pentru a genera profiluri psihologice. Astfel, cercetătorii au putut prezice dacă un bărbat este homosexual în 88% din cazuri, doar prin analiza Like-urilor de pe site-uri legate de relații, fie ele heterosexuale sau între persoane de același sex.

Totodată, surprinzător a fost pentru cercetători cât de relevante sunt Like-urile în materie de muzică și emisiuni TV pentru a determina trăsături ale utilizatorilor. De pildăâ, bărbaților care au arătat pe Facebook că le place emisiunea de muzică și dans ”Glee”, au mai mari șanse să fie gay. t despre bărbații pasionați de wrestling, aceștia e mult mai probabil să fie heterosexuali. Cei care preferă mai degrabă Jennifer Lopez decât muzică de tip heavy metal strâng, de regulă, mult mai mulți prieteni în rețea. Studiul mai arată că cei care au IQ-uri mai mari au tendința de a da Like unor filme precum ”Nașul” sau ”Să ucizi o pasăre cântătoare”, în vreme ce aceia cu IQ mai scăzut dau mai degrabă Like la motociclete Harley Davidson.

”Un aspect important este, pe de o parte, există o latură pozitivă legată de previzibilitatea comportamentului uman, aceasta însemnând că Facebook poate sugera materiale foarte potrivite pentru fluxurile de activitate ale utilizatorilor,” arată Michael Kosinsky, unul dintre autorii studiului, citat de  South China Morning Post.  Aceasta însă nu este o veste care să nu fie întâmpinată cu scepticism, atâta vreme cât atrage atenția asupra unor probleme fundamentale de privacy. ”Like-urile ar putea spune mult mai multe despre tine decât îți imaginezi. Acum nici nu-ți dai seama că, peste mulți ani, toate aceste Like-uri ar putea fi folosite împotriva ta,” arată David Sitwell, cercetător la Cambridge, pentru AFP.

Potrivit oficialilor Facebook, aceste rezultate nu sunt deloc surprinzătoare. ”Prezicerea unor atribute personale, pornind de la informații publice, cum ar fi coduri poștale, profesie, muzică preferată și alte lucruri similare, este o practică explorată deja în trecut,” arată Frederic Wolens, de la Facebook, într-o declarație citată de AFP. Totodată, reprezentantul a amintit utilizatorilor că își pot modifica setările de privacy, astfel încât acestea să nu fie indexate în căutări și să nu poată fi întrebuințate de companiile care derulează campanii publicitare pe Facebook.

Sursa: AFP, RT

Foto: free-bet-tip.blogspot.com


5 comentarii

  1. Pai da dati like-uri la toate rahaturile de pe facebook, sa vedeti apoi un perete prin cu toate gunoaiele. Am vazut ca se calca in picioare unii sa dea like-uri la pagini de concursuri, “vezi cine ti-a vazut profilul”, ia un stick, ia un telefon.. dar va dat cineva ceva gratuit vreodata?

Leave A Reply