Un birt dețară are totuși ceva demnitate în plus

3

Un drum de Brașov – București, cu mașina, acum mai bine de o lună. Eram atât de obosit și de plictisit pe bancheta din spate încât m-am apucat să număr de câte ori văd scris „Coca-Cola” pe marginea şoselei. De la Ploieşti până aproape de intrarea în Bucureşti am numărat peste 100 de prelate, lăzi frigorifice şi alte însemne ale companiei pe birturi şi magazine alimentare. Din viteza mașinii păreau toate la fel, își pierdeau orice fel de identitate. Asta dacă au dorit să aibă vreodată așa ceva.

de Cosmin Popan, jurnalist

Mi-am adus cumva aminte de chestia asta când am aflat ce s-a întâmplat cu TOTB. Și mai apoi m-a lovit și mai tare când am văzut ieri Lipscaniul împânzit de oameni trași în însemne Coca-Cola ce împărțeau gratuit Adevărul, ediție aniversară Coca-Cola. Pentru niște bani, mulți pot să se facă roşii sau ROGVAIV, e treaba lor până la urmă. Birturi sătești sau ziare naționale, şi asta contează mai puțin.

Un birt de țară are totuși ceva demnitate în plus. Dacă un mușteriu răcnește la masă că lui i-a ruginit în două minute cuiul băgat în paharul de Coca-Cola, nu e luat pe sus și aruncat în stradă de patronul barului. Indiferent câţi mai beau Coca-Cola la masă. La Adevărul, lucrurile se fac mai pe nașpa. Articolele despre Coca-Cola de pe TOTB sunt scrise bine, documentate cum trebuie, nu e nevoie de înaltă expertiză deontologică să-ți dai seama de asta. Cu sau fără presiuni de la Coca-Cola, Adevărul s-a comportat mai urât decât ar fi făcut-o orice birt de țară.

 

* Reacție la Punctul de vedere al TOTB.ro cu privire la despărţirea de Adevărul

Citiți și:

Always Adevărul?

A 11-a poruncă: să nu iei numele brandului în deșert

Tags:



3 comentarii

  1. Pingback: Romanika.eu » O urare pentru Coca-Cola, Adevărul și McCann

  2. Bai, fara suparare, dar alea nu erau articole scrise bine. Erau niste preluari amarate, jurnalism de google. Pe de alta parte, ce au facut Adevarul si McCann e o magarie, evident. Dar asta nu inseamna ca ala era jurnalism de calitate, fara suparare. Iar astea cu cuiul in pahar sunt baliverne.

  3. Stiu ca vorbiti serios despre problemele pe care le provoaca Coca Cola, dar va rog sa faceti diferenta intre pseudo-stiinta, mituri urbane, stirile bazate pe studii statistice ambigue si alte rezultate fundamentate stiintific.

    Nu este nimic outside the box in ceea ce scrieti si prezentati.

    Apropo, de la Brasov pana la Bucuresti daca merg si ma plictisesc pot numara mai mult de 100 de oameni care se considera alternativi, creativi sau outside the box. Surpriza este ca majoritatea sunt sfertodocti. Si stii unde este tocmai problema? Poate si eu, si tu suntem vai steaua noastra de cititi si inteligenti.

    PS: Pentru orice link impotriva cola exista un link pentru cola.
    http://joshmadison.com/2003/12/14/will-coke-dissolve-a-nail-experiment/

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger