YouTube este pe bună dreptate considerat cel mai popular canal online de distribuire de conţinut video; dar, s-au întrebat cei de la Mashable, cât de mare, este, de fapt, comparativ, spre exemplu, cu Facebook sau Twitter? Răspunsul: un miliard de utilizatori unici pe lună, număr atins chiar de curând.
Facebook a atins aceeaşi cifră de utilizatori în octombrie 2012, adică după opt ani de existenţă în mediul online; cam tot atâta timp a fost necesar şi pentru YouTube, canal fondat în februarie 2005. Twitter, care ieri a împlinit 7 ani de existenţă, are peste 200 de milioane de utilizatori activi lunar. Iată şi alte cifre legate de YouTube: „Cam unul din doi oameni care intră pe internet accesează canalul YouTube. Harta vizualizărilor noastre lunare este oarecum echivalentă cu audienţa a zece Super Bowl. Dacă YouTube ar fi o ţară, am fi a treia ţară din lume după China şi India”, spun chiar reprezentanţii canalului pe blogul oficial.
Tot o postare pe blogul oficial al canalului oferă o explicaţie a acestei creşteri de utilizatori: Generaţia C şi gadget-urile mobile. Generaţia C (Gen C) este generaţia celor care au crescut consumând conţinut online oriunde şi oricând. „Ei urmăresc YouTube pe orice tip de ecran, schimbă dispozitivele, sunt implicaţi profund în ceea ce înseamnă online-ul de tip video şi cresc comunitatea. Le pasă să găsească conţinut important pentru ei. Gen C este nucleul „audienţei” noastre. Ne urmăresc pe smartphone-uri la fel de mult ca şi pe computere, 67% din Gen C urmăresc YouTube pe cel puţin două tipuri de gadget-uri, faţă de numai 53% din populaţia generală care face acest lucru”.
Sursa: Mashable