Yoga, o soluţie pentru insomnii şi depresii

3

Nu mai este demult un secret că a practica yoga ajută la menţinerea unei vieţi echilibrate şi sănătoase. Un studiu recent plusează şi ne spune că, dacă suferim de anumite afecţiuni tratabile, de regulă, la psihiatrie, am putea să ne reorientăm spre yoga, pentru că ne-ar ajuta.

 

 

Studiul în cauză a analizat 16 alte cercetări ale efectelor yoga asupra bolilor psihice şi concluzionează că practicarea yoga ar avea un efect pozitiv în cazul persoanelor care suferă de depresie şi (sau) insomnie, chiar dacă fac doar yoga şi nu iau alt tratament (în speţă, medicamentos). Totodată, mai spune studiul, şi persoanele care suferă de schizofrenie şi ADHD, care sunt sub tratament, ar trebui încurajate să practice yoga, efectele fiind, de asemenea, benefice şi în cazul lor. În cazul persoanelor care prezintă tulburări de alimentaţie sau alte probleme de tip cognitiv nu au fost, încă, descoperite beneficiile – dacă există şi care ar fi acestea.

Potrivit profesorului P. Murali Doraiswamy (medicină şi psihiatrie în cadrul Centrului Medical al Universităţii Duke), practicarea yoga influenţează mesagerii chimici ai creierului, inflamarea corpului şi alţi factori biologici, similar modului de acţiune al antidepresivelor şi psihoterapiei. Totuşi, studiul a avut o serie de limitări: depresia la care se referă este de tip mediu, nu major, astfel că nu este clar dacă rezultatele s-ar aplica şi în cazul afecţiunilor mai grave. O altă limitare a studiului este modalitatea de practicare a yoga – de regulă, în grup, deci este dificil de separat efectul yoga în sine de cel al interacţiunii sociale.

Dar, dincolo de aceste limitări, efectele benefice se pot observa cu uşurinţă: un studiu pe 69 de adulţi de vârsta a treia suferind de depresie medie a arătat că sesiuni săptămânale de yoga au redus starea de depresie cu 40% în şase luni. Alt studiu, realizat pe 39 de adulţi cu insomnii, a arătat că şapte săptămâni de yoga le-a îmbunătăţit calitatea somnului şi a redus nevoia de a apela la somnifere. Specialiştii spun că, indiferent de tipul de diagnostic, tratamentele ar trebui să fie complementare, fie că e voba de yoga, alte practici şi terapii alternative, respectiv tratament convenţional (clinic, psihiatric, medicamentos).

 

Sursa şi foto: Live Science


3 comentarii

  1. Foarte interesant articolul. Am si eu o persoana depresiva in familie. oricum eu citesc mereu stirile de pe depresiv.ro, un site de specialitate, ca sa fiu informata si astfel sa o pot sustine in lupta cu boala. plus vizita la psihiatru este esentiala, la fel si tratamentul.oricum cred ca si yoga ar putea avea un rol bun in terapie.

  2. Acum 4 ani am suferit o depresie, cel putin asa credeam eu. Am divortat si am avut senzatia ca toata lumea mi s-a clatinat si urmeaza sa se destrame. Parca mergeam din rau in mai rau in fiecare zi. Am tinut-o asa pana acum un an cand la recomandarea unei prietene am fost la o serie de sedinte de coaching cu Anne de la Centrul Armonia (prietena mea saraca imi tot spunea de luni de zile…) In timpul sedintelor, ce pot sa spun M_AM DESCOPERIT. Am reinvatat cine sunt, ce sunt si cat de frumoasa sunt, am invatat cum sa fac fata diverselor situatii si cum sa ma privesc. Evident ca nu era depresie in adevaratul sens al cuvantului, ci doar uitasem cine sunt. Sunt mandra de mine pentru pasul facut. De multe ori depresia o confundam cu gandirea negativa, o imagine despre noi dezastruoasa, etc…

Reply To Anemona Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger