Susținut de companii și organizații precum WWF, Vestas Wind Systems, Global Wind Energy Council (GWEC), LEGO Group, Bloomberg și PricewaterhouseCoopers, standardul de calitate pentru companii care doresc să achiziționeze energie eoliană (și alte forme de energii regenerabile) a fost lansat pe 13 octombrie.
Standardul a primit numele ”WindMade” și este în vigoare din această săptămână. Practic, orice companie care întrunește cerințele tehnice necesare pentru a primi certificarea de calitate WindMade va putea folosi această etichetă în activitățile sale de piață ori în comunicările legate de acțiunile sau misiunea sa. ”WindMade este prima eco-marcă susținută de UN Global Compact. Este complet aliniată misiunii noastre de a promova implicarea corporatistă ca soluție pentru dezvoltarea sustenabilă. WindMade poate da naștere unei mișcări de utilizare a energiilor regenerabile pe tot globul”, a declarat Georg Kell, director executiv al UN Global Compact.
Standardele WindMade specifică toate cerințele care trebuie întrunite pentru utilizarea acestei etichete – între care și cerința ca orice companie aspirantă să utilizeze energia eoliană pentru cel puțin 25% din consumul propriu. Cota de energie eoliană poate fi procurată de la o facilitate deținută de compania însăși sau obținută prin alte mijloace acceptate de standardul WindMade (inclusiv cumpărarea de certificate de energie regenerabilă). ”Criteriile impuse de acest standard ne asigură de faptul că acele companii care se folosesc de eticheta WindMade vor contribui la investiții și mai extinse în energii regenerabile, mult peste ceea ce se construiește oricum în prezent și, astfel, vor impulsiona producerea și consumul de energie curată”, a spus și Samantha Smith, director WWF Global Energy și Climate Network Initiative.
Evenimentul oficial de lansare al WindMade va avea loc pe 18 noiembrie la New York, iar în cadrul acestuia vor fi dezvăluite numele primelor companii și branduri care vor primi certificare WindMade.
Sursa și foto: ENN