Vreau “Programul Rabla” si pentru biciclete

49

CUBA-YOUTH/CASTRO

Ma uit de o vreme la Ministerul Mediului si la proiectele acestuia de a crea un trafic mai putin poluant.  Putem sa scapam de masini vechi si sa primim unele noi. Platind o diferenta de pret. Dar de ce nu se gandeste nimeni la faptul ca in orasele noastre nu mai avem unde sa punem alte si alte masini? Pana la urma, aproape jumatate din poluare se genereaza din ambuteiaje. Si aici masinile vechi nu ne ajuta. Atunci ma intreb: de ce nu se aplica “Programul Rabla” si pentru biciclisti?

de Magor Csibi

Bicicletele constituie o alternativa de transport in orase. Nu polueaza. Cateodata costa la fel de mult ca o rabla. Mai multe rable chiar. Nu cauzeaza ambuteiaje. Nu contamineaza solul cu uleiul aruncat. Lupta impotriva obezitatii si ne protejeaza de bolile de inima. Si as mai putea sa continuu.

De mult imi doresc o bicicleta. Dar una chiar buna. Iar asta ma costa. Ca nu vreau sa aud tot felul de zgomote dupa o luna, vreau sa ma duc si in afara orasului cu ea si vreau sa si pot sa am incredere in constructie. Dar niciodata nu m-a lasat inima sa dau o mie sau mai multe mii de euro pe asa ceva.

Si aici ar putea sa intervina Ministerul Mediului. Daca tot are mediu in nume. Mi-as lua si eu o rabla, ca tot romanul, cu cinci milioane, as elibera si o parcare in fata blocului si mi-as si lua bicicleta mult ravnita. In schimb, as promite sa merg doar pe drumurile marcate, sa fiu un cetatean model, sa nu-mi vand bicicleta dupa o luna pentru profit si sa nu fac afacere din “Programul Rabla”.

Si poate asa ar aparea o alta cultura in Bucuresti. Ar aparea mai multi care s-ar bucura de soare in drum spre serviciu. Poate, in timp, am avea si aer. Si poate ca ar aparea si mai multi producatori autohtoni de biciclete. Ca in anuntul asta, care s-a dovedit a fi o farsa de 1 aprilie, din pacate.

Vreau “Programul Rabla” pentru biciclete. E un fair deal. Nu?

Tags:



49 de comentarii

  1. Sunt din Hunedoara si in judetul meu se afla producatorul de biciclete Eurosport DHS. Bine, ei sunt din China si o parte din componentele bicicletelor sunt importate de acolo, dar lucreaza cu Shimano & altii. Anul trecut am vazut prin presa locala reclame la o astfel de campanie, “Programul Rabla pentru biciclete”. Bineinteles ca nu au fost sustinuti in vreun fel de stat, dar daca mergeai cu o bicicleta veche, obtineai o reducere la cumpararea uneia noi.

    Nu stiu daca a existat programul asta la nivel national sau doar aici, unde este si fabrica.

    Mai e mult pana departe.

    • Tichia de margaritar on

      Si in Bucuresti exista cel putin un astfel de magazin, iar clientii (indeosebi tineri) sunt extrem de multumiti. Pravalia cu biciclete noi si vechi se afla pe str. Berzei, intre Calea Stirbei Voda si Calea Grivitei.

  2. Din pacate e destul de greu sa mergi cu bicicleta intr-un oras mare. Pe langa faptul ca nu exista piste peste tot, mai dai si peste cate un taximetrist grabit care aproape ca te calca.

    Mi-ar placea sa pot merge cu bicicleta la facultate in fiecare zi, dar sincer imi e frica pentru siguranta mea. Daca asa e in Cluj, cum o fi oare in Bucuresti?

    • E dezastru-n Bucuresti. Deja ma bucur ca am metrou langa servici. Pe langa faptul ca aerul e cum e … mai sunt si specimenele de care ai pomenit … si nu doar taximetristi.

      Si sincer prefer sa citesc o carte pe metrou decat sa respir aer infect dimineata cand sunt cele mai mari aglomeratii de masini [chit ca ma deplasez mai repede decat ele].

      Ma plimb cu bicicleta din ce in ce mai rar datorita aerului si inghesuielii … prefer ture in afara orasului … prin paduri, la deal, la munte etc.

      • Salut,
        In Bucuresti se circula la fel ca in oricare alt oras din Romania. Si cu masina, si cu bicicleta. Eu merg cam 11 luni pe an cu bicicleta prin Bucuresti. Avantajele sunt clare si nu are rost sa le mai enumar aici. In timpul in care nu merg cu bicicleta, merg cu metroul. Ca timp, ajung mai repede cu bicicleta decat chiar cu metroul la munca (lucrez undeva in zona Salii Palatului). Masina e mai mult cumparaturile bisaptamanale si iesit din oras. Important e sa mergi. Idioti, sunt la fel de multi ca peste tot. Trebuie doar sa te feresti de ei, si nu in ultimul rand sa te feresti de masinile cu alte numere decat cele de Bucuresti. Multi din cei care injura traficul de aici, nu stau in oras, si de cele mai multe ori, ei sunt sursele ambuteiajelor si accidentelor. Ca sa revenim la programul Rabla pentru biciclete, poate ca mai repede ar fi util un program de tipul celor “Recycle a bycicle” din State, combinat cu acele programe ale UE care deja se aplica cu succes in UK, Franta, Italia.. programe pe bani europeni prin care firmele care cumpara biciclete angajatilor beneficiaza de facilitati fiscale. Dar, acest lucru nu e posibil inca in aceasta tara unde cei care muncesc trebuie sa tina in carca impozite si sa plateasca salariile animalelor din Palatul Popo….

    • in Bucuresti trebuie sa ai girofar in loc de ochi…e jungla…acum am un copil si sincer nu m-as mai incumeta sa merg cu asa dezinvoltura prin oras…si asta v-o spune unul care merge pana acum 4 ani 2500-3000 km pe bicicleta, majoritatea in oras (Bucuresti)…si Transfagarasanul tot pe bicicleta in 2000.

  3. Programul Rabla pentru biciclete se numeste la anglo-saxoni ‘bike scheme’ si ti se face o reducere la achizitionarea unei biciclete noi de la un retailer din tara sau statul in care locuiesti. Evident, compania la care lucrezi trebuie sa fie parte in schema asta impreuna cu statul. De multe ori, printr-o astfel de schema se ajunge la o reducere de peste 30%. La o toacla buna se simte.

    Problema e ca e nevoie de un stat interesat de reducerea poluarii, de eliminarea ambuteiajelor sau de sanatatea indivizilor. In Bucuresti inca nu exista o ‘masa critica’ a biciclistilor. Ei sunt mai putini decat cainii vagabonzi.

    Oricum, ideea de program Rabla pt bicicleta e simpatica: imi inchipuiesc ca pot plati cu un vechi Pegas Modern 5% dintr-o Kona Sutra 🙂

  4. Domnule Magor Csibi, dupa mentalitate sunteti roman 100%.
    Nu inteleg de ce scrieti astfel de lucruri cand dvs. trebuie sa tratati subiecte serioase si cu rol puternic educativ in calitate de formator de opinie.
    Din pacate vad ca va doriti (si scrieti despre asta) ca si restul romanilor sa devenim o NATIE DE ASISTATI . Natie in care Statul sa ne asiste sa ne ocroteasca, sa ne dea bani si privilegii — gen da si mie sa manance si gura mea, gratis si fara munca.

    Sigur respect parerea dvs. dar din punctul meu de vedere este complet puerila.
    De ce NU avem nevoie de un program rabla pentru biciclete?
    -o bicicleta decenta noua costa foarte putin pe piata libera. Un salariat cu mediu pe economie poate fara probleme sa cumpere biciclete decente fara probleme la toata familia lui, daca nu are alte rate etc ..Prin biciclete decente nu inteleg fitze, suspenii, frane musai pe disc respectiv shimbatoare de lux , etc.
    – o biciclete SH germana cumparata din piata de vechituri este la preturi ridicol de mici.
    Cine isi doreste bicicleta decenta, dar se plange ca nu are una, ca nu isi permite etc, sincer cauta motive aiurea sa se planga.

    Cred ca realizati acum ca insitigati lumea la lene si la lipsa de initiativa.
    Vreau rabla la aparate foto, televizoare, …bla bla bla sa mi se dea totu pe gratis pe tava !!! Da si accept si o bicicleta de 1000 de euro la schimb cu DHS.
    ..si recunosc mi-ar mai place in caz ca mi se fura, sa primesc alte 2 in schimb, asa de dauna morala.

    • Daca ar fi sa cer ceva pentru biciclisti de la Statu Roman as cere
      – imbunatatirea conditiilor de siguranta pentru transportul biciclistilor
      – mai multe piste de biciclisti atat in localitate, parcuri cat si intre orase/localitati (astea lipsesc cu desavarsire la noi)
      – introducerea de rastele pentru parcat bicicletele in orase in apropierea centrelor de interes pentru utilizatori.
      (cand mai merg cu bicicleta in centru TM nu am de ce lega bicicleta corespunzator ..)
      – amenajarea de circuite turistice pentru tur intergal cu bicicletele intre localitati etc ..
      – masuri de control politienesti pentru evitarea revanzarii bicicletelor furate, intre diverse localitati din tara.
      – practic politia nu te poate ajuta, odata ce bicicleta ti-a fost furata, poti scrie plangerea la politie doar ca sa iti versi nervii,
      practic efectul este nul.
      Astfel daca ai bicicleta scumpa trebuie sa te ajuti singur, o posibilitate este sa o camuflezi cu banda etc sa arate mai jerpelita
      si musai porti in rucsac 2 lacate cu lant cu zale f. groase pentru asigurare ferma.

      Pe bulevard in TM am foarte mare frica sa mai merg cu bicicleta ..pana acum eu nu am patit nimic dar am prieteni care au patit-o rau de tot,
      astfel degeaba salvez planeta cu mersu meu pe bicicleta, cand imi pun viata in pericol pe drumurile publice,
      NU se merita sa scutesc banii de benzina cand risc sa devin handicapat din accident de bicicleta.
      Miscare si sport pentru sanatate pot face si la sala, integritatea corporala mult mai importanta decat banii, sau economia facuta cu bicicleta.

  5. eu sunt un biciclist pasionat, dar, din pacate, nu prea mai reusesc sa merg doar cu bicicleta prin oras. O fac de cate ori nu trebuie sa-i duc pe copii la scoala. Totusi, problema principala a biciclistilor in bucuresti este ca nu au unde-si tine bicicletele. Blocurile comuniste nu au fost concepute pentru astfel de comicarii. Intai ar trebui sa ne asumam ca s-ar fura biciclete in draci, daca le-am parca afara, pina cand s-ar face o masa critica de biciclete, atunci s-ar fura mai putin. Sau poate stiti/ aveti alte solutii? Cred ca de aici incepe totul. De aici reticenta majoritatii fata de bicicleta (desi, sa recunoastem, s-au inmultit biciclistii.)

  6. Da, asa-i, fratilor…
    Insa nu vad nici o sansa sa se aplice si la noi.
    Statul roman nu-i interesat in biciclete… De ce?
    Pentru ca menajerilor ce “conduc” tara asta nu le pica mare lucru din afaceri cu niste biete biticluri.
    De unde taxe noi pe asa domeniu, de unde spaga pe oarece drepturi sau investitii ? …
    Nici nu se poate compara cu piata auto, va dati seama ce le iese lor de acolo.
    Si in plus, ia-te vere si fa piste prin orase; pai astea costa primariile si nu-s asa usor de obtinut in acte ca ajutoarele sociale .
    Pe urma apuca-te si constientizeaza pietonii ca “dungile alea e pentru biciclisti, matusa, nu circula pe ele ca se suie unu’ pa matale!”
    Asta e doar in oras. Daca vrei sa iesi afara, ai festelit-o de tot.
    Ferice de cei ce pot merge la serviciu pe doua roti nemotorizate fara sa iasa in drumuri nationale ori europene. Aici n-ai voie sa circuli cu bicicleta, prin lege , iar piste serioase paralele cu drumul chiar nu stiu in Romania.. Asa ca, daca scapi de sticletii ce stau de straja (si la urma urmei, iti apara tie pielea) ai de rezistat la curentii “absorbanti” ai tirurilor ce vajaie pe linga tine, in timp ce te feresti de ogasele de la marginea soselei sau sari afara de pe asfalt in macadamul de pe acostament.
    In concluzie , eu unul chiar nu vad de ce ar da statul roman vreun banut din cei pe care-i tine-n gheare pe 20 kile de fier vechi (Tohanul meu ori semicursa de 20 ani,da’ aia-i din aluminiu) si sa ma stimuleze sa-mi iau o tzoacla noua si scumpa. Cu care sa fac – ce? S-o imprastii pe mandrele gropi ce le vad de la poarta pina-n centru.

    Va salut cu simpatie,
    Ilie din Orastie

  7. Sint curios de unde e poza. Mie imi pare Cuba. Guvernul ar trebui sa incurajeze puternic bicicletele, mergind pina la a subventiona jumate din pretul lor (macar la cele ieftine, entry-level). Dar, daca nu stiati pina acum, guvernul nu e acolo in slujba cetatenilor, ci a interesului personal si de grup. Scapa cine poate!

  8. O idee foarte buna, daca guvernul ar vrea intr-adevar sa faca ceva inteligent si folositor si daca n-ar fi alte interese mai presus de mediu si de sanatatea populatiei.

    Sa nu exageram, iti poti lua o bicicleta buna si cu 400-500 de euro, daca nu vrei sa faci ciclism de performanta sau chestii mai extreme. Mai ales daca prinzi niste reduceri.

  9. Programul “rabla” nu are scopul de a proteja mediul. Mi-ar fi placut ca aceasta afirmatie sa fie prezenta in text. Pentru a marca in acest fel si “iesirea din cutie”.
    Un schimb masina – bicicleta la nivel national este o utopie. Se vede si din comentariile anterioare blocate pe schimbul bicicleta veche – bicicleta noua.
    Un schimb masina – bicicleta la nivel individual este posibil. Problema consta nu in lipsa incurajarii oficiale ci in lipsa de discernamint (as spune si lipsa de educatie dar mi-e teama de suparaciosi).
    Atit timp cit mass-media inlocuieste educatia sperantele tind spre zero. A fi prietenos cu mediul inseamna doar a asorta un tricou de culoare verde cu o masina vopsita in culoarea verde. Sau “green”, ca sa ma aliniez si eu la “trend”.

      • Exista cumva un paragraf in care sa spuna ca masina noua trebuie sa polueze mai putin decat rabla pe care o dai? Mai nou ai voie sa aduci si mai multe rable.. deh, poate nu-i ajung ghertoiului bani de jeep din prima..
        Daca era un program pentru protectia mediului ar fi incurajat doar achizitia de masini mici cu consum redus… Daca erau cu adevarat hotarati sa protejeze mediul de ce nu te-ar lasa sa-ti cumperi si un scuter (astea noi, silentioase, nu jegurile alea care se aud mai tare ca sirena de la salvare) sau o bicicleta din banii de pe rabla? Ar fi fost cu adevarat un succes in ce priveste protectia mediului si ar fi ajutat si amaratii care au dacie, dar n-au inca nshpe mii de euro sa-si cumpere alta masina noua..

      • “Rabla” nu incurajeaza renuntarea la masina ci inlocuirea unei masini cu o alta masina. Rezulta ca, in cazul cel mai fericit, numarul de masini si obiceiurile legate de ele se pastreaza. Cu toate implicatiile.
        Masina nou nu este mai prietenoasa cu mediul. Poate parea asa doar daca iei in calcul parti din “sistem” si nu “sistemul” in intregime. Masina noua are alte necesitati de infrastructura, asta insemnind mai mult beton, mai mult asfalt, etc Masina noua are alte caracteristici de mentenanta. Nu o mai repari cu un cap de sfoara sau inlocuind doar un surub, “piesa de schimb” este de fapt un ansamblu care are o intreaga istorie de productie in spate. Si aceste aspecte ar trebui luate in considerare.
        Povestea e lunga, nu prea e loc sa o inghesui aici. Poate o fac editorii daca se vor hotari vreodata sa iasa din “cutie”.
        Ideea este ca povestile de “marketing” nu trebuiesc inghitite pe nemestecate. “Rabla” este destinat sprijinirii productiei si vinzarii de automobile, nu mediului (asa cum se bat “oficialii” cu caramida in piept).

  10. Ooo! Ar fi o idee extraordinara, deoarece sunt scumpe bicicletele. De exemplu una fiabila e vreo 1800 de roni, deci salariul mediu pe luna din Romania.

  11. Ar fi foarte util un astfel de program. La fel ar fi si unul de parcari supraterane in Bucuresti. Dar ar trebui macar 1000 de parcari cu cate 1000 de locuri. (vis nu?). Si nu zic asta de interes. Nu am permis, nu am masina. Dar cu mai multe parcari pt masini, si eventual taxe pentru strabaterea centrului orasului, s-ar putea face ceva investitii in infrastructura. (si nu vorbesc de schimbarea bordurilor odata cu anotimpul).
    Referitor la bicicliesti in trafic in Bucuresti, sunt putin cam nebun. Primavara – vara si toamna ,folosesc bicla de la unirii pana in pipera. O iau pe unde e mai comod, pe trotuare, pe stradute paralele cu bulevarde mari, pe contrasens, pe linia de tramvai, etc. pe unde e mai comod si mai sigur la momentul respectiv.

  12. Din pacate trebuie sa fiu de acord cu f dex. Esenta articolului se reduce la “Tati, vreau aiaaaaa!!!” Ideea autorului de a-i fi facuta cadou o bicicleta de firma de la stat e intr-adevar puerila. Daca doriti intr-adevar sa pedalati, nu va opreste nimeni. Eu chiar acum cateva zile mi-am cumparat o bicicleta second fiindca abonamentul la autobuz este destul de scump. Nici macar nu mi-am pus problema de a-mi fi daruita una pe degeaba, desi statul in care locuiesc este destul de “asistentialist”. Daca eu dintr-un buget de student mi-am putut permite o grozavie din asta cu doua roti, domnule Csibi, sunt sigur ca si dumneavoastra va veti descurca, chiar si fara o “Rabla a bicicletelor”.

  13. Pingback: Program "RABLA" la biciclete.Ce sanse ar avea?

  14. Avand in vedere ca suntem un popor de manelisti ahtiati dupa jeepane cat mai mari, nu cred ca va avea succes un astfel de program in Romania. Asta tine de gradul de cultura si civilizatie, in Vest merge cu siguranta….
    Romanului ii place sa stea in ambuteiaje sa astepte la semafor ca sa nu cumva sa slabeasca vreun pic mergand pe jos.

  15. Asta cu 1000 euro pentru o bicicleta… E o forma de-a zice “nu vreau sa-mi cumpar bicicleta, de fapt”.

    350 lei am dat pentru o bicicleta foarte buna, second hand (din Cluj, unde locuiesc), la unul din cele aproximativ 10 magazine de profil de aici. Astea second sunt deseori mai bune decat cele noi.
    Cu bicicleta asta merg peste tot: in oras, dar si pe dealurile dimprejur. Si sunt dealuri, nu gluma.

    Hai sa zicem, cel mult 500 lei pentru una second, dar foarte buna. Si nu sunt putin cei care mi-ar putea confirma acest lucru.

    1000 euro pentru o bicicleta… sa fim seriosi…

    • In Germania sau in alte tari din vest, pentru un neamt nu e ceva extraordinar sa dea 1000 euro pe o bicicleta, unii (mai pretentiosi) cumpara biciclete pe la 3-4 mii de euro (full carbon, titan, super usoare, super piese)

      • Eu am luat una decenta pt mine… dar prezurile, cum zici si tu, incep de la 1500 si merg pana la 7000 … vazut cu ochii mei.

    • Repet: am luat bicicleta second la 350 lei, de la http://www.serenybike.ro (Cluj, unde locuiesc).

      Atentie: nu am luat rabla cu 350, ci bicicleta second. E diferit, fiindca spui “rabla” la ceva ce nu mai poti folosi.

      Cand spun 350, maximum 500 lei pentru o bicicleta second, stiu ce spun, fiindca eu folosesc zilnic bicicleta, de ploua, de ninge. Am contact cu aceasta piata.

  16. Andrei Adrian Oltean on

    Siguranta biciclistilor pe soselele noastre e zero. Barat. Si va spune asta unul care a facut naveta cu bicicleta la munca, 2 ani jumate. Targoviste-Bucuresti. Iarna, vara, soare , ploaie… 78 km.,.. 3,5 ore de mers. Am scos si 11 minute vineri dupa-amiaza, de la TVR la Gara de Nord, fara prea mult efort. Pentru ca tot am amintit de siguranta, cele mai periculoase animale ( pentru biciclistii din Bucuresti ) sunt taximetristii. Pe unul l-am lasat fara o usa. ( Si el pe mine fara bicicleta ). Mi-am luat alta de oras si de excursii, sa le dea Dumnezeu sanatate celor de la http://www.overstock.com Pe distante lungi, mai bine va deplasati noaptea !! Dar nu in sezonul imperecherii cainilor… Drum bun !

  17. Tichia de margaritar on

    Pentru cunoscatori,
    In Bucuresti, pe strada Berzei, (situata langa Gara de Nord) exista un magazin de biciclete care aplica, din proprie initiativa, progamul “ciclorabla”. O face de vreme buna si o face bine. Sa crezi ca ai descoperit oul, la cateva milenii de la aparitia primei gaini, e inocenta pura. Remarca; nu am scris “prostie”.

  18. Ideea e doar o idee, fara prea mari (nici una) sanse de a fi aplicata.
    Nu sunt de acord insa ca salariile noastre permit achizitionarea de biciclete ‘decente’ pentru ‘toata familia’.

    in primul rand, ‘decent’ este faorte subiectiv. pentru mine, o bicicleta decenta consta de la 1500 roni in sus.. Daca vrei o cursiera ‘decenta’, atunci vorbim de 2500 roni in sus.. Mountain bike decent (cu care sa ai curaj sa-ti dai drumul pe carare de munte) la fel 2500 – 3000 de ron.

    daca trecem de la biciclete decente la performante, deja vorbim de 4000 in sus..

    e clar ca nu sunt chiar pentru oricine, nici chiar cele ‘decente’!

    dar programul nu ar putea fi aplicat, tocmai din cauza acestor variatii foarte mari.
    Gasesti o bicicleta noua si la 100 roni. bine, ca e de unica folosinta, nu mai conteaza.
    dar cum s-ar aplica atunci? iti iei una d-asta si o duci sa primesti reducere cat?

    Daca vrei o bicicleta buna, nu un program de genul asta ar ajuta!
    Ar ajuta piste! ar ajuta o mediatizare mai buna a avantajelor!

    Cred insa ca e mai degraba o problema de mentalitate. Inca.
    sunt si sofer si biciclist si nu pot spune ca-mi lipsesc neaparat pistele. si cu siguranta nu cele pe care le avem deja, care sunt penibile…

    Soferii te constientizeaza (mai putin taximetristii, intradevar, care nu constientizeaza pe nimeni) si te feresc. Se mai gasesc unii sa claxoneze, si probabil asta ii descurajeaza pe multi.

    Dar cea mai mare problema e insa poluarea. Daca pleci dimineata, cand toate masinile merg (stau) bara la bara, nu sti cat de sanatos mai e mersul pe bicicleta….

    ar fi o solutie daca ar intelege mai multi si ar lasa masinile acasa…
    eh..pana una alta, haideti si anul asta de 1 mai la mare! cu bicicleta, bineintels…

    de la an la sunt din in ce mai multi! 🙂

    • Florine, tu vrei echipamente cat mai profesionale si te uiti spre limita superioara la cat iti poti permite.
      ..’biciclete decente” nu au legatura cu subiectivizmu ci cu frustrarea romanului de a avea ceea ce nu isi permite! – nu ca s-ar da pe bicicleta zilnic, da i-ar place sa aiba modelul cel mai profi , full features.

      Ca sa te dai cu bicicleta in oras pe drumuri chiar de macadam nu iti trebuie nu stiu ce bicicleta profi – Tohanu si Pegasu din vremea copilariei mele isi faceau treaba mai mult decat onorabil.
      Tu vrei nu stiu ce jmecherie de cursiera .. bine asta e problema ta personala, dar daca vrei sa te dai cu bicicleta poti cumpara o bicicleta SH ieftina si buna cum spuneam. eu am vandut cu 130 ron biciclete germane mtb. SH echipate cu Shimano Deore in stare foarte buna. Nu am tinut la pret, oricum pretu este apropiat la cat se vand in piata de vechituri, le-am dat din motive de spatiu.

      Daca tu mergi la munte si vrei echipamente speciale, asta se cheama HOBBY!
      Pentru hobby trebuie sa sapi in buzunar si platesti destul de mult diferenta pentru greutatea redusa, franele, siguranta si performanta oferita de modelele profi.
      In sfarsit faza asta cu hobby iasa din cadru discutiei de fata unde noi discutam de o forma de umilita.
      In definitiv daca astepti sa fi ajutat de Stat ca sa isi shimbi bicicleta, esti sarac si demn de mila.

      • deci daca vrei sa schimbi tohanul ala vechi de 30 de ani esti sarac si demn de mila.. daca mergi tot cu el sau cu ceva sh esti bogat si mandru.. tare
        cu umilinta ne cerem scuze ca te-am deranjat, noi, amaratii care preferam o gazelle pt ca nu transpiri si nu te umpli de noroi pedaland pana la birou sau un brompton cu hub pt ca traim intr-o comunitate ‘colorata’ si n-avem siguranta locului de ‘parcare’!

  19. IN sIGHISOARA,LA MAGAZINUL UNUI RUS FUNCTIONEAZA TREABA ASTA.EU AM LUAT DOUA NOI ANUL TRECUT CU DOUA LA SCHIMB.ASA CA DRAGA SOGOR SAU MOGOR ESTI IN DEFAZARE DE…TOT.

  20. Locuiesc de patru ani intr-o tara unde reusesc sa fac si altceva decat reuseste Mircea Badea (ma refer la zicala lui deja bine cunoscuta). Stau intr-o zona de munte – Alpii Italiei. Lasand la o parte problemele imigrantului in Italia, ma bucur enorm de mult de celalate lucruri pe care mi le poate oferii zona. (Nu am simtit pe pielea mea cum se traieste mai in spre sudul Italiei, dar nici nu voi vrea vreodata sa aflu; spun asta pentru ca nu exista comparatie intre Alto-Adige si restul Italiei).
    Aici sunt piste de bici. Dar nu una…ci sute!mii! Ori unde ai vrea sa mergi, ai la dispozitie pista doar pentru bici. Toata lumea merge pe bicicleta (daca nu i-a fost furata de unul asa, mai bronzat).
    Anul trecut, chiar daca aveam deja o bicicleta decenta (FRW mountine bike), am auzit ca in saptamana respectiva (inceput de septembrie) statul te ajuta cu 20% din pretul bicicletei noi cumparate. Adica la 1000e statul iti dadea 200e. Si asta se intampla in fiecare an. Am reusit sa vand bicicleta veche, am primit 200e de la stat (20%) si am cumparat o bici noua mai punand doar 500e.
    Diferenta este ca … in Ro nu poti sa-ti cumperi asa ceva … decat daca esti sarit de pe fix. E pacat. Te prinde un taximetrist sau nea’ cu camioneta si trece si peste tine si peste bici…
    Ce-i de facut?

  21. Pingback: “Programul Rabla” pentru biciclete « Andrei Stoian's Blog

  22. Pingback: “Programul Rabla” pentru biciclete « Andrei Stoian's Blog

  23. Pingback: “Programul Rabla” pentru biciclete « Andrei Stoian's Blog

  24. Pingback: “Programul Rabla” pentru biciclete « Andrei Stoian's Blog

  25. Oricat de interesanta ar fi ideea, ma simt obligat sa fiu de acord cu cele spuse de f d e x.

    Omul in Romania nu este incurajat cu nimic sa folseasca bicicleta. Este incurajat doar de ce care au sange rece si taria de a merge cot la cot cu oglinzile masinilor. Faptul ca dimineata ar trebui sa merg printre masini care stau la stop si scot noxe intr-o veselie, iar apoi cand se pune verde gonesc ca berbecii, chipurile sa nu-i prinda aglomeratia din spate, m-a pus in situatia de a folosi metroul ca transport spre servici.

    Noi suntem pionierii, si speram ca in urma noastra sa se schimbe ceva. Sa se schimbe macar pentru biciclistii care sunt accidentati in trafic, din cauza celor care ne conduc, incompetenti sa faca ceva in acest sens (nu incompetenti, ei pur si simplu nu vor sa faca ceva in acest sens).

  26. Decat sa stam sa le plangem aici ce nu face statul roman pentru noi, mai bine am iesi mai multi cu bicicletele. Cand o sa fie bucurestiul plin de biciclisiti o sa se miste lucrurile

    Eu am o bicicleta nu foarte scumpa Kellys la care nu am schimbat mai nimic de la un magazin pe care l-a mai mentionat cineva aici (n-as vrea sa fac reclama).
    M-am plimbat anu trecut prin buc 1000km… pe piste, pe sosea, pe trotuar. M-am plimbat si prin munti pe offroad, drumuri forestiere, pasuni etc.
    Deci se poate, totul e sa-ti doresti si sa-ti placa.

    Pentru pasionati recomand un site de trasee
    http://www.bikemap.net/

    Abia astept sa se usuce pe afara sa o pornim iar la drum!

  27. F de x,
    Si am am cumparat biciclete tot la mana a doua (sau cine stie a cata) si sunt foarte multumit!
    Am cumparat si bicicleta noua de care nu am fost asa multumit!

    Am spus doar ca o bicicleta ‘decenta’ nu e atat de accesibila! Mai ales daca e noua! Bicicleta pe care ai vandut-o tu cu 130 lei din motive de spatiu, sigur face de peste doua ori suma respectiva in euro noua.

    Dar intradevar, daca vrei bicicleta sunt multe optiuni si nu e nevoie de programul ‘rabla’.
    E nevoie de cat mai multe actiuni care sa prezinte avantajele bicicletei.

    Nu inteleg de ce se plange toata lumea atat de mult de conditia biciclistului in trafic.
    Sincer, n-am auzit de nici un biciclist lovit de masini (bine, nici nu ma uit la stirile de ora 5, recunosc).
    Si in plimbarile mele prin Bucuresti (in alte orase n-am auzit sa fie asa mare problema) am intalnit un singur sofer caruia sa i se para ‘distractiv’ sa treaca milimetric pe langa mine..

    In rest, daca nu e prima data cand mergi cu bicicleta si nu faci miscari bruste fara sa te asiguri, nu-i nici o problema cu masinile..

    Mai depinde si daca vrem sa vedem paharul plin sau paharul gol.
    Multi insa cred ca ne cautam scuze pentru a masca comoditatea.
    Sau lipsa alternativelor de a ‘parca’ bicicletele in siguranta…

  28. acum nu mai am bicicleata, mi-au furat-o in 2008 pe 22 august din fata usii undeera legata cu lantul…era una destul dde scumpa, (custom Made), am pus pe ea ce stiam eu ca e mai bun ,cumparat dintr-o calatorie in USA….nu am ce sa dau in schimb….dar mi-ar placea o redudere doar pentru ca imi iau bicicleta….si prin oras nu stiu cum se mai merge, e f. greu in Bucuresti, mergeam pina prin 2006 cam 2500-3000 km anual si aveam si masina….radeau ca prostii colegii de muncaprietenii ca aveam km. mai multi cu bicicleta decat cu masina (e drept doar o Dacie) break…..suspin si acum dupa o bicicleta…..visul meu e sa fac cu baiatul meu cind va mai creste acum are 2 ani , as vrea sa mai fac Transfagarasanul….l-am facut in 2000 si a fost superb….700 km in 7 zile cu cortul si numai pe bicicleta.cu una de duzina un pic imbunatatita..Bucuresti-Pitesti_Curtea de Arges-Arefu-Transfagarasan-Carrtisoara-Fagaras-Rucar-Bran-Targoviste-Bucuresti…..asa sa-mi ajute Dumnezeu

  29. Pingback: Strangers on the Net » Bicicletele e naşpa

  30. Sunt din galati si nu ar fi rau acest program “Rabla” dar nare cine sa faca macar 25 la suta din pretul unei biciclete noi ar fi bine;)

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger