Volkswagen pregateste o bicicleta electrica pliabila

32

Compania producatoare de automobile si-a prezentat primul concept de bicicleta in cadrul salonului Auto China 2010.

O masinarie cool care arata precum o bicicleta, doar ca nu are pedale. La bordul VW bik.e se afla Ulrich Hackenberg, sef in domeniul cercetarii si al dezvoltarii in cadrul Volkswagen, care a prezentat noul concept de bicicleta electrica al producatorului german la salonul din China. Intreaga bicicleta se pliaza rapid, devenind o sfera ce incape fara nici o problema in locul destinat anvelopei pe care il au majoritatea portbagajelor de automobil, relateaza autoblog.com.

Producatorul german de automobile s-a laudat deja ca o va pune la vanzare, desi cei 20 de kilometri pe care ii poate parcurge incarcata nu o vor recomanda decat ca pe un supliment la clasicul automobil. Viteza pe care constructorii o promit este de 20 de km/h.

Pentru a va face o idee despre cum functioneaza bik.e, va invitam sa urmariti video-ul de mai jos:

Tags:



32 de comentarii

  1. IN SFARSITt!!!

    S-au prins si ei ca daca transporti 80 kg de carne si oase umane cu ajutorul a 2 tone de fier, plastic si cauciuc o afacere americaneasca…ca bulgareasca ar fi blasfemie pt bulgari!!!
    Si cand te gandesti ca 70-80 de ani omenirea a prajit petrolul in felul asta americanesc.
    Acu cred ca vine vremea sa-l prajim cu mult mai multa chibzuinta.

  2. Superb! Totusi, de fiecare data cand se lanseaza ori un gadget ori electrice de genul asta, ne arata cat de in urma am ramas cu bateriile. Daca nu se avanseaza prin stocare de mai multa energie macar prin timp de incarcare foarte redusi. Una e sa stau 4-9 ore cu ea la priza, una e sa se incarce in 5-10 minute (atunci autonomia nu ar mai fi un obstacol major).

    • buna observatia ta, dar nu cred ca e cazul pentru o bicileta pe care o poti incarca dand la pedale, cat despre masina electica recomand documentarul who killed the electrical car unde veti vedea cum a renuntat GM la EV1 si a adoptat humer pentru uz civil, dar si cum producatorii de acumulatori nu au fost sustinuti

      numa bine

  3. Cam mica autonomia totusi, si ce se intampla daca ramai fara baterie? O iei pe jos? Cred ca i-ar fi folosit pedalele, eventual dadeai la pedale iti mai incarca bateria…plus ca poate unii nu-s chiar asa de lenesi doar sa stea pe ea :).

  4. Ar mai fi utile niste informatii despre greutate, ca sa stiu daca o pot lua cu mine in metrou…

    Iar din filmulet rezulta ca, pliata, bicicleta devine un cerc, un disc (sau toroid, ma rog), in niciun caz o sfera…

  5. intr-adevar arata bine, un fel de scuter cu baterii, pretul trebuie avut si el in vedere aici, intrebarea mea este cum de nu se gandeste nimeni sa faca angrenaje la biciclete mult mai eficiente, pt ca eu nu cred ca stiinta nu poate gasii solutii sa mareasca puterea unei pedale de 2,3,4 ori, ganditi va si voi !

    • Personal mobility gadget-ul de la Honda e lent si are autonomie redusa – doar o ora, si viteza maxima e de 6 km/h – cat un pieton grabit. Presupunerea mea e ca are autnomie scazuta si viteza mica din cauza sistemului complex de echilibrare, care pe langa ca consuma energie si cand stai, si nu are mecanisme de recuperare la franare, mai are si probleme de reactie la viteze mari. In plus, tehnologia folosita e complexa, ceea ce ma face sa cred ca si daca va iesi pe piata va fi scumpa.

      Io nu pricep nici sa ma tai de ce nu pun dobitocii baterii pe o trotineta pliabila. Aproape ca n-ai avea costuri cu electronica, greutatea vehiculului ar fi infima si tehnologia necesara pt. realizare aproape ca medievala (inclusiv chinezii fac asa ceva, doar ca pt. biciclete electrice), asa ca pretul ar putea sa fie sub 500 EUR, la o viteza maxima de poate 30 km/h, pt. pasageri cu greutate de pana-n 100 kg, si cu autonomie de 40 km – cam pe-aici bat performantele celor mai bune si mai scumpe skateboard-uri electrice in momentul de fata, ori o trotineta electrica e doar un skateboard cu ghidon in loc de telecomanda.

    • intr-adevar e doar o jucarie la viteza si autonomia respectiva.
      1. din punct de vedere ecologic o bicicleta electrica nu-si poate gasi justificarea atata timp cat bicicleta normala poate oferi randamente peste 90% …
      2. folosind aceeasi energie ca pentru un mers normal (4-5km/h) o persoana poate folosi o bicicleta la viteze de 15-20km/h…
      3. imaginati-va momentul penibil in care, dupa ce ai urcat 2-3 pante cu 3km/h pe bicicleta ta de 2-3k eur (estimare proprie) ramai fara baterii… si nu are pedale!!! te intorci cu ea la vale pana la masina? :))

      dar totusi, sa nu uitam ca si automobilele, avioanele sau vapoarele cu aburi nu au fost la inceputuri mai rapide decat clasicul postalion (sau diligenta pentru amatorii de filme western). 6 cai la o carutza bateau lejer orice alt mijloc de transport in urma cu un secol. doar cativa entuziasti cu buzunarele prea largi ar cumpara asa ceva, dar faptul ca o comanie ce vw(porsche) se baga la asa ceva trebuie sa ne bucure… sunt sanse mari sa ajunga mult mai departe! pana atunci pedalati! 😀

      • Sunt de aproximativ sase luni in China, in Hangzhou, un oras de vreo 8 milioane de locuitori, in care de multe ori vezi ce respiri. Aici scuterul electric e la ordinea zilei. Ca sa scada poluarea, municipalitatea a interzis folosirea scuterelor si a motocicletelor pe benzina. Daca e obligatoriu, se poate. Cred ca sunt in jur de 2 milioane de scutere electrice si lumea le foloseste, daca n-are ce face. Nu cred ca intr-o zi de umblat prin oras, acolo unde ai treaba, faci mai mult de 20 de km, iar seara iti pui jucaria la incarcat.

  6. Atricolele die “Think outside the box” sunt de toata jena. Nu exista o editie neinfluentata de anglicisme si vorbe de duh nepotrivite… huooooo!!!!!!!!! ;))

  7. Mare “fas”… Parcurg mai mult de 20 km cu 20 km/ora si cu o bicicleta obisnuita dand din pedale, care ma costa mai putin si ma face mai sanatos.

    Designul e frumos, dar… in final nu vad de ce as plati cateva mii de euro pe o bicicleta din asta.

  8. 1.Care o fi oare greutatea maxima admisa, daca viteza promisa e de 20km/h!?
    2.Ma intreb ce autonomie o avea!?
    3.Pare promitzatoare, incurajator pentru pofticiosii de fastfood!!! (sa nu faca sport)

  9. Pe cand Dacia va scoate asa ceva? Deocamdata e preocupata de 4X4 se pare. S-a dus vremea “monstrilor” astia. Traiasca bicilcleta frate!

  10. nume-necesar on

    din comentariile astea se poate concluziona simplu ca multi romani sunt idioti (in sensul medical al cuvantului).

  11. 1. Bicicleta e facut pentru cei care poarta costum si care merg la munca cu masina dar garajul unde o lasa e mai departe asa ca … nu o priviti ca pe ceva care sa va ajute prea mult. Bicicleta clasica e pentru sport si distractia, asta electrica va fi doar un accesoriu de lux. Prefer sa-mi parchez masina pe unde apuc, sa blochez treceri de pietoni, decat sa arunc banii pe un astfel de gadget 🙂 ! Glumeam ! Bicicleta asta o sa-mi lipseasca din portbagaj cu siguranta.

  12. E mai grea decât e comod pliatul şi ridicarea. Columbeanu a promis cumpărarea dacă un nou monociclul încape în portbagaj. L-a cumpărat dar era nevoie de doi voinici.

  13. Eu cred ca va ganditi prea mult la plimbari in aer liber cu bicicleta electrica. De fapt 80% din transport il facem pe ruta casa-birou si se cam incadreaza in Bucuresti in maximum 20 km pe zi. Deci e buna pt transportul asta zilnic, zic eu. Seara o incarci si a doua zi o ai pentru drum. In plus e prima generatie, ca sa zic asa. Pe la a 4 a generatie probabil ca o sa poti merge 100-200 km cu ea. Desi nu vad multa lume stand pe o sa de bicicleta 4-5 ore, e foarte incomod.

  14. Este profund gresit si dezinformator sa se utilizeze cu privire la acest vehicul electric termenul de “bicicleta”, pentru ca o bicicleta prin definitie este actionata prin forta musculara umana. In articol este vorba de fapt de un scuter / moped cu motor electric, nu de o bicicleta. Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR)

Reply To dan Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger