Victorie cetăţenească: Un grup civic a obţinut sistarea defrişărilor pentru metroul din Drumul Taberei

7

Defrişările de copaci pentru construcţia primului tronson al magistralei de metrou Drumul Taberei – Pantelimon au fost sistate până la găsirea unor soluţii alternative mai puţin dăunătoare pentru mediu, arată un comunicat al Centrului de Resurse pentru Participare Publică (CeRe). Măsura a fost luată de Primăria Generală a Capitalei ca urmare a reclamaţiilor primite de la cetăţenii din zonă, constituiţi în grupul civic “Salvăm Copacii!” şi asistaţi de ONG-ul mai sus amintit.

 

 

Aceştia din urmă au înaintat Metrorex, în calitate de beneficiar, dar şi Primăriei Generale propuneri de utilizare a spaţiilor comerciale sau a actualelor staţii de autobuze pentru construcţia viitoarelor ieşiri de metrou, pentru a limita numărul copacilor tăiaţi. „Ca urmare a unui număr mare de reclamaţii privind lucrările ce urmează a se executa în vederea construirii liniei 5 Metrou – Tronson 1 şi devierea reţelelor de utilităţi cu impact semnificativ asupra mediului, în data de 30.01.2012 s-a dispus sistarea tuturor lucrărilor de defrişare în vederea  consultării pe scara largă a publicului, analizarea soluţiilor înaintate de acesta şi implementarea celor mai optime soluţii pentru mediu şi locuitorii capitalei”, se arată în răspunsul trimis de Garda Naţională de Mediu cu nr. 146/03.02.2012 cetăţenilor.

Membrii grupului au venit chiar cu soluţia de a renunţa la staţiile de metrou Romancierilor şi Parc Drumul Taberei, ceea ce ar duce la salvarea a 300 până la 600 de copaci sau cel puţin de a reduce numărul punctelor de acces. Staţiile de metrou sunt amplasate la 500 – 700 de metri una de cealaltă şi sunt prevăzute a avea până la şase puncte de acces, ceea ce face ca gurile de metrou să fie situate la o distanţă de aproximativ 300 de metri una de cealaltă. Aşa se explică cum un întreg bulevard cu arbori de cel puţin 30 de ani va fi defrişat. Densitatea staţiilor şi gurilor de acces a fost explicată ca fiind o aliniere la standardele europene, însă „comparaţia aceasta ar avea sens daca am fi la acelaşi nivel cu ţările Uniunii Europene şi la norma de spaţiu verde per capita. Unui bucureştean din sectorul 6 îi revin 17,71 mp de spaţiu verde, faţă de 64 mp unui londonez, 83 mp unui locuitor al Stockholm-ului sau 32 mp unui locuitor al Varşoviei”, au declarat membrii grupului civic “Salvăm Copacii!”

Până la data sistării defrişărilor au fost emise 12 avize pentru tăierea a 963 de arbori şi 134 de arbuşti, dar şi transplantarea a 211 arbori şi 959 de arbuşti pentru staţiile de metrou Academia Militara, Orizont, Favorit, Dr. Taberei 34, Romancierilor, Brâncuşi, Valea Ialomiţei şi Râul Doamnei. S-au solicitat însă avize suplimentare de defrişare pentru devierea reţelelor utilitare. Până acum nu s-au dat avize de defrişare pentru staţiile Piaţa Dr. Taberei şi Eroilor, aflate în vecinătatea parcurilor Moghioroş, respectiv Eroilor.

Grupul continuă discuţiile, atât cu Metrorex, cât şi cu PMB, pentru a se asigura că aceste promisiuni vor deveni realitate. Pe termen lung, aceştia doresc ca planul de refacere a spaţiului afectat de construcţia liniei de metrou să fie gândit împreună cu locuitorii zonelor afectate. Asociaţia Mai Mult Verde este una dintre organizaţiile care sprijină demersurile întreprinse de grupul “Salvam Copacii!”.

 

Puteţi citi şi:

Oraşul celor care nu mai stau cu mâinile în sân: Oamenii obişnuiţi fac lucrurile să se întâmple


7 comentarii

  1. Eu sunt unul dintre locuitorii din Dr Taberei….de care cea mai apropiata statie de metrou ar fi cea de la romancierilor sau Piata Moghioros.Pararea mea este ca METROUL IN ACEST CARTIER TREBUIE SA EXISTE si mai ales pentru cei care stau in asa numita zona”Bucla”…deoarece sa pleci la sv de dimineata din acest loc este criminal…inuman…stiti cutiile de sardine…v ati simtit asa vreodata?….Cat despre viteza melcului ce sa zic…ati mers vreodata in reluare ca sa vedeti cum e?…v-a prins vreodata ploaia mergand pe jos pentru ca nu ati avut loc in troleu?…
    Eu inteleg ca trebuie sa iubim natura si sa nu ne batem joc,insa se pot gasi alte solutii cum ar fi trasplantarea, creearea altor parcuri pe spatiile verzi, ca maidane slava domnului sunt,cel putin lg Piata Moghioros e un ditamai maidanul ce ar trebui folosit.
    Eu sincer imi doresc o capitala europeana in care sa nu fac o ora jumate pana in centru si nu cred ca stoparea proiectului sau anularea statiilor o sa ne aduca mai mult aer curat
    Nimeni nu zice ca nu sunt inconveniente dar sunt inconveniente mici pentru mult prea multe nevoi.

  2. ce sa zic aveti mare dreptate dar ca toate lucrurile care se fac la noi ai impresia ca nu pornesc cu niciun plan,totul e haos,chiar de cind au inceput lucrarile se observa lucrul asta,au taiat copacii,au scos trolebuzele si au deviat masinile,ne-au lasat fara niciun mijloc de transport ,acum inchid strada principala si multe care sint secundare si toate astea au inceput culmea cam odata cu vremea rea,sper sa iasa ceva bun din toate astea ca m-am saturat de mers pe jos.

  3. Pingback: Platforma pentru Bucureşti provoacă cetăţenii să îşi reprezinte oraşul | TOTB.ro - Think Outside the Box

  4. Pingback: Ziua Parcului Istru – un eveniment organizat de cetăţeni | TOTB.ro - Think Outside the Box

  5. Pingback: Societatea civilă din sate și orașe mici | TOTB.ro - Think Outside the Box

  6. Pingback: Victorie pentru Grupul Iniţiativa Favorit | TOTB.ro - Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger