Producătorul excentric Matthew Herbert refuză să folosească sample-uri din alți muzicieni în munca sa și alege să folosească numai sunetele pe care le creează sau înregistrează singur. El a găsit inspirație (și materie primă) din sunetele propriului său corp și prin procesul de tipărire al unui ziar (The Guardian, ca sa fim preciși). Dar în ultima vreme, metodele sale foarte netradiționale de a face muzică au apărut cel mai mult în trilogia sa numită One.
de Kathleen Flood (Vice România)
Prin One One îl putem asculta pentru prima dată pe Herbert cântând. Piesele sunt o cronică a unei singure zile din viața muzicianului. Partea a doua, One Club, a fost produsă prin amplasarea de microfoane într-un club și prin folosirea sample-urilor sunetelor găsite într-o singură noapte acolo — de la ciocniri de pahare pâna la bârfe de toaletă.
A treia și cea mai controversată parte, One Pig, a rămas în producție pe o perioadă mai lungă. Ideea a fost să înregistreze întreaga viață a unui porc, de la nașterea și viața sa ca un mic porcușor până la moarta sa iminentă într-o macelărie. Deși Herbert a avut numai intenții bune (și umane), PETA clar a avut ceva împotriva materialului. Puteți afla mai multe de aici.
Deși legea britanică i-a interzis să înregistreze moartea porcului, Herbert a reușit să captureze sunetele măcelului acestuia, gătirea, consumarea și tranziția lui într-o gamă de produse – lumânari, o tobă, vopseluri… chiar și în instrumentul muzical the Pog Sty Harp, pe care Herbert îl va folosi pe scenă într-un spectacol-tribut live, dând lumină animalelor de pretutindeni, aparent neînsemnate.
Deasupra, Herbert discută albumul său și fiecare piesă în detaliu. One Pig va ieși pe Accidental Records pe 10 Octombrie. Puteți să îl comandați din timp, de pe iTunes.
Acest articol a fost preluat de pe site-ul partener Vice România.
Un comentariu
Pingback: VIDEO. Legătura dintre micul dejun şi fermieritul industrial | TOTB.ro - Think Outside the Box