Un trend care evita inca Romania: O vedeta de Hollywood nu are masna si schimba autobuzul pentru a ajunge pe platoul de filmare

40

Daca la noi foarte multi oameni inca sunt de parere ca transportul in comun e o forma intermediara de transport pana isi permit o masina si e aproape de neconceput sa vedem cate o „vedeta” autohtona intr-un tramvai aglomerat, sunt locuri unde trendul este exact invers. Binecunoscutul actor Vincent Kartheiser, care joaca rolul lui Pete Campbell in serialul Mad Men, a marturisit intr-un interviu pentru The New York Times ca prefera autobuzul in locul masinii cand merge la filmari, dar si ca nu mai are masina de mai bine de un an.

„Este minunat”, marturiseste actorul, „in loc sa conduc si sa ma enervez din cauza traficului, pot sa lucrez la scenele mele, pot sa exersez sau orice altceva as mai dori. In autobuz fiecare e cu treaba lui”. Actorul nu numai ca ia autozbuzul, dar mai trebuie sa-l si schimbe pentru a ajunga pe platoul de filmare.

„Cred ca viata mea se incetineste cand ma duc in diferite locuri. Am parte de toate aceste interactiuni cu rasa umana si pot sa urmaresc cum oamenii isi duc vietile nu numai in masini, ca pana acum.” Vincent crede in studiul prezentat si pe TOTB, conform caruia tinerii sub 30 de ani nu mai privesc masina ca pe un simbol al statutului, si crede ca se incadreaza perfect.

Probabil ca va mai dura pana cand acest curent va ajunge si in Romania. Bicicletele din ce in ce mai multe ne dau insa speranta ca, intr-un final, viziunea se va schimba si la noi. Depinde doar cata rabdare avem.

Citeste si:

Generatia Y nu se mai inchina la automobil!

Tinerii britanici sunt de doua ori mai grasi decat cei americani

Viata inseamna doar casa, masina si bani sau mai mult decat atat?

Tags:



40 de comentarii

  1. Nu putem compara transportul in comun din SUA cu cel din Romania…. sau cel putin cu cel din Oradea. Cand faci 5 km in 40 minute cu tramvaiul nu poti sa spui ca nu mai ai nevoie de masina

    • “Cand faci 5 km in 40 minute cu tramvaiul nu poti sa spui ca nu mai ai nevoie de masina” – Se intampla asta din cauza ca masinile blocheaza drumul pentru tranvai/autobuz. Daca oamenii ar merge cu autobuzul in loc de masina, drumurile ar fi mai libere si, deci, mail rapide.

    • tu chiar crezi ca transportul in comun in sua e bun? sunt orase, precum ny, unde e metrou, unde sunt autobuze, unde e transport in comun. dar in multe locuri, unde sunt cartiere construite pentru masini si nu pentru oameni, alea unde sunt doar case, nu blocuri cu magazine la parter, si daca vrei sa cumperi paine trebuie sa te sui in masina personala. iar fara mnasina in multe orase din sua nu ai serviciu. exceptie facand deci ny si alte orase mai vechi construite dupa model european.

      asa ca, in orasele in care e transport in comun, poate ca e bun transportul in comun acolo, nu as fi asa sigur. metroul newyorkez e plin de grafitti de exemplu.

    • Tu ai vazut ce transport e in California?:) vine un autobuz odata la 2 ore, adica trasportul in comun e aproape inexistent, fara masina in Los Angeles esti mort

  2. Draga autor, am profunda convingere ca TU esti o persona care NU foloseste transportul in comun. Daca ai fi dintre cei nefericiti utilizatori ai transportului in comun nu ai mai idiliza aceasta forma de transport… ai cunoaste realitatea supra aglomerarii, nervozitatii tot mai crescute a pasagerilor, mirosurile neplacute…
    Si daca toate acestea nu sunt indeajuns atunci ia in calcul flota RATB care NU este prevazuta cu sistem de aer conditionat… sunt convins ca nu ai mers in iulie august cu autobuzul…

    Vrei sa faci un lucru bun … inceteaza cu idilizarea prosteasca… fa lobby pentru un numar mai mare de autobuze,tramvaie,etc… fa lobby pt conditii decente atat iarna cat si vara in interiorul acestora…

  3. Alte trenduri care ocolesc Romania:
    – bunul simt in general
    – decenta in special
    – igiena
    – respectul de sine
    – bunavointa
    – marinimia …

    In onlineul romanesc in schimb am descoperit ideea conform carora sistemele de Suedia si Danemarca sun niste esecuri totale, iar cetatenii lor niste limitati lipsiti de aspiratii.

    Conform aceleiasi teorii (dezvoltate de minein continuare) aici e super, ca un mic iad pe pamant, unde oricine poate aspira sa devina demon, cu car de foc, diavolita de revista pentru adulti ca partenera, cazarma de smoala cu etaj si cinci puradei zombie care pot fi mancati la o adica…

  4. Problema noastra tine de sistemul de transport in comun. Astepti in statie un mijloc de transport care vine tarziu si aglomerat: de doua ori disconfort – asteptare plus inghesuiala. Si, cand ai de dus si un copil la scoala sau trebuie sa faci o oprire in drum, ai nevoie de masina. Am circulat cu metroul si autobuzele in Franta, Spania, Germania, Anglia, SUA, etc – nicaieri nu am simtit inghesuiala de la noi, nici macar in orele de varf – 8.00-9.00 sau 17.00-18.00.

    • Ba eu am circulat in Franta cu autobuzul 200 (Cannes – Nice) si erau ore cand ne inghesuiam ca sardelele, aproape la fel ca pe vremea lui Ceasca …

    • Astea is scuze de om comod ce nu mai poate fara masina. Si nu uita ca de la tine o sa invete si copilul. Nu stiu unde ai circulat tu cu metroul in Franta, dar aici in orele de varf e foarte aglomerat. Multi au trecut pe metode alternative, isi duc copii cu bicicleta. Cand ploua sanatos nu se poate, de acord, dar pana la urma e destul de rar sa ploua sanatos mereu la ora 8. Daca e doar un timp specific toamnei nu e o scuza ….

    • la cate ore de varf, insa cu masina e si mai aglomerat. Doua experiente prin Paris am avut: prima cu masina personala cand mi-am blestemat zilele dupa un loc de parcare, cand am pierdut vremea aiura (in loc sa vad Luvru) prin intersectii si a doua cu mijlocul de trasport in comun (invatatura dupa prima lectie): simplu, ieftin (1.70 euro un drum Paris Versailles e ceva) si destul de rapid. E drep, la anumite ore e aglomeratie insa daca te duci pe strada la exact aceleasi ore e si mai si :).

  5. In Brasov e destul de OK transportul in comun. Orarul e afisat in statii si chiar se respecta. Autobuzele sunt aproape satisfacator de curata si intretinute. E drept folosesc numai ocazional autobuzul pt ca merg pe jos la servici.
    Ceea ce ma deranjeaza e sistemul primitiv de taxare Cu toate ca in toate autobuzele exista aparate de taxare care imprima ora pe bilet, la fiecare urcare intr-un autobuz nou trebuie taxat un nou bilet. Nu inteleg de ce biletul nu se face valabil pt o ora de exemplu. In felul asta s-ar putea simplifica liniile de autobuze. Pe multe tronsoane se suprapun o multime de linii. Plus ca nu exista oricum legaturi directe intre orice parti din oras.

    Pentru cei care nu cred ca se poate, ii invit sa mearga in Elvetia, sa vada cum acolo toata lumea se deplaseaza prin oras cu transportul in comun, inclusiv bancherii cand merg la servici. Asta pentru ca intreg sistemul national este extrem eficient si f bine pus la punct si intretinut.

  6. Care tot ziceti ca fantastatic e transportul in comun in SUA fata de RO cred ca nu prea ati fost pe acolo. Americanii nu prea au obiceiul sa foloseasca mijloace de transport in comun din firea lor deci nici edilii nu se inghesuie sa le introduca. De altfel in SUA nici macar trotuare nu gasesti decat in centru oraselor unde de altfel si transportul public e mai dezvoltat. Pare comic dar asa e. Ei nu sunt inca pregatiti sa se dea jos din masina. Noi avem un transport prost pentru ca nu avem bani, dar procentual din bugetele municipalitatilor se aloca o suma mare. Daca acelasi procent se aplica in SUA erau mult in fata. Insa nu sunt. De departe stau mult mai bine tarile din vestul europei, Japonia si Coreea de Sud. De ce ? Simplu. Exista o alta mentalitate dar s-au luat si ample masuri de descurajare a traficului auto.

  7. terminati ma cu porcariile astea cu nus ce vedeta care face nus ce. parerea mea e ca ala e fraier daca are o tona de bani si nu are masina. sau nu e instare sa conduca una.

    is deja satul de atitudinea asta “green” ca hai sa folosim toti transportul in comun si bicicleta. mi se pare o indobitocire comunista. daca chiar va gredeti “verzi” scrieti si voi articole despre folosirea masinilor electrice sau pe hidrogen si terminati cu bullshitul.

    transportul in comun are utilitatea lui, la fel ca si bicicleta, dar sa spui ca poti sa te deplasezi la fel de repede cu transportul in comun ca si cu masina – cel putin in romania – mi se pare o aberatie.

    sper ca atunci cand autorul/autoarea articolului o sa termine liceul, si o sa aiba drept la un permis de conducere sa termine cu articolele astea “formatoare de opinie”.

    • “ala e fraier daca are o tona de bani si nu are masina”

      Un exemplu extraordinar de gandire “inside the box”.

      As putea sa-ti dau exemplul sefului meu din Germania, care vine cu bicicleta la serviciu, dar o sa zici ca Germania nu e Romania.

      Ei bine, eu si sotia mea mergem cu metroul la serviciu, in Bucuresti, desi avem masina. Ajungem mai repede la orele de varf, fara nervi si nici nu mai e nevoie sa cautam loc de parcare. In plus, facem si putina miscare pana la metrou si inapoi, si putem sa si citim cate ceva in timpul drumului.

      • Mai lasati aerele astea de “outside the box” . Faptul ca unii se cred superiori pentru ca mananca morcovi, merg pe biciclete sau cu autobuzul este cat se poate de inside the box. Se cheama snobism. Nu puteti avea pretentia ca toata lumea sa renunte la masina pentru ca si voi faceti la fel, crezand ca astfel salvati planeta. Hai ca inteleg sa vorbim despre tehnologii nepoluante, motoare mai mici, masini mini.. dar de acum incepeti sa vindeti gogosi cu toate teoriile astea.

      • Cu metroul – de acord, jos palaria, super eficient. Dar din pacate metrou exista numai in Bucuresti. Iar seful tau probabil sta la maxim 3 km de servici. Daca ar sta si el ca majoritatea nemtilor, la 50-100 km de locul de munca l-as vedea mai degraba pe Autobahn mergand cu 200 la ora spre servici, decat in autobuz sau pe bicicleta.

        Din nou, Bucurestiul care are metrou e caz exceptional. Restul de orase din Romania mai greu cu transportul in comun.

    • Is curios cat iti ia cu masina sa traversezi bucurestiul si cat iti ia cu metroul 😉 Nu zice nimeni ca masina nu e buna. Insa ma indoesc ca in orasele aglomerate e mai eficienta. Dar poate tu stai la sat 🙂

      • Eu stau la oras (Bucuresti) si cu masina ajung de 2 ori mai repede decat cu metroul. Traseul este Piata Delfinului (Pantelimon) – Pipera, cu masina fac 20-25 min iar cu metroul cum am mai spus dublu (Costin Georgian – Unirii – Pipera).

  8. Extras din wikipedia:

    “Kartheiser lives ascetically: he eschews car ownership, instead walking or taking mass transit; he currently lives in a bungalow he describes as a “wooden box” with no mirror; and he has been selling or giving away everything he owns. At one time it was reported he did not own a toilet, but he stated in a subsequent interview that whoever said that was wrong.”

    Deci uite inca un trend care ocoleste Romaina: inca nu avem atatia ticniti care desi sunt staruri nu au nici WC in casa.

  9. Teoria formelor fara fond …. asta promoveaza autorul. Atata timp cat la noi nu e un orar respectat, cand stii ca un tramvai sau troleu vine la 10 minute, cand stii, ca atunci cand vine stai intr-un picior, cum poti spune ca e mai bine sa nu folosesti masina?
    Hai s-o luam si pe alta parte. Nu folosim masina, folosim bicicleta. Ai pe unde sa mergi? Ai unde s-o “parchezi”? Nu cred …. Noi ne tot luam dupa altii, dar nu gandim ca multe din bunele idei / practici ale “alora” inca nu pot fi aplicate in romania. Partea proasta e ca lucrurile sunt atat de incurcate si innodate, incat nu ai ce face, tu ca simplu om.

    • Toate astea s-ar rezolva (sau ar fi aproape rezolvate) daca multi soferi ar renunta simultan la masina.
      Autobuzele ar merge mai repede, deci ar putea sa vina mai des, deci ar fi mai putin aglomerate. Traficul in general ar merge mult mai bine, pentru ca 2 autobuze cu cate 50 de oameni ocupa mult mai putin loc decat 80 de autoturisme.

      Ce propun eu: taxe foarte mari pentru circulatia prin zonele centrale ale oraselor.

      • Intr-un fel sunt de acord cu tine, dar nu priveste problema si din alt unghi. Desi sunt foarte multi cei care merg cu masina, autobuzele (sa nu zic tot timpul mijloacele de transport in comun) sunt tot timpul pline (ma refer la intervalul 7-9, 17-19). daca toti ar renunta la masini asa cum zici tu, tot ar trebui suplimentate nr de autobuze, sau redus intervalul, pt ca ar fi mult mai aglomerate decat acum.
        apoi, ca sa-si lase lumea masina acasa trebuie sa o aiba parcata undeva regulamentar, sau hai sa zic, sa nu incurce circulatia. Te-as invita intr-o seara sa arunci un ochi in spatele blocului in care stau, sa vezi cum sunt parcate masinile. Ce s-ar intampla daca nu s-ar pune in miscare? Nu ar avea loc pe unde sa treaca o dubita de aprovizionare, sau, mai rau, o ambulanta.
        Cum am zis si in prumul post, idei bune puse in practica tipic romaneste.

      • Ce propun eu e sa te muti in Kolkhozul Luceafarul, in sistemul astral Bastina, acolo unde ai autobuze stelare care vin din 2 in 2 minute. Acolo sa taxezi foarte tare pe cine vrei.

  10. Articolul atrage atentia asupra unei optiuni. Nu obliga, nu indica, ci doar ofera un exemplu. Eu provin dintr-o familie cu 3 masini, si masini foarte bune. Insa aceasta alegere a parintilor mei a fost doar o dovada de resipa. Personal nu conduc, nu voi conduce si nu-mi voi cumpara masina foarte curand. Momentan nu mai traiesc in RO, traiesc in Olanda unde foloses bicicleta pentru absolut orice ocazie. Anul trecut am folosit-o chiar si iarna. Este incredibil de buna pentru mentinerea conditiei fizice. Seful meu, unul dintre cei mai renumiti avocati ai Olandei, dar si la nivel UE, vine cu bicicleta la birou, isi duce copiii cu bicicleta la granita, etc. Cand traiam in Bucuresti mergeam doar pe jos, sau cu metroul. In ambele situatii alegerile mele au fost optionale. Nimeni nu m-a obligat. A fost o chestiune personala. In mod cert, oricare dintre optiuni prezinta si avantaje si dezavantaje. Ideea este ca Bucurestiul este foarte poluat, extrem de poluat, iar singura solutie ar fi imbunatatirea transportului in comun, si promovarea mersului pe bicicleta. Acum depinde si de prioritatile fiecaruia: daca vrei mediul curat, alegi in conformitate, daca vrei alternative mai comode, alegi masina si te bucuri de gaze de esapament;

    • Lasa ma, dupa ce cresti mare, ai sa intelegi mai bine. Cat despre mersul pe bicicleta iarna, ca in Olanda, mai vorbim dupa ce treci de 40 de ani si incep sa te doara oasele de la reumatismul strans pe “bici” iarna.

    • A, si era sa uit, o sa iti mai schimbi parerea cand o sa incepi sa muncesti sau sa ai o afacere si o sa trebuiasca sa fii in 10 locuri diferite in fiecare zi. Atunci o sa vezi ce inseamna sa alergi cu mapa la subrat dupa troleibuze si sa ajungi gafaind la sedinte doar ca nu mai ai timp sa astepti 10 minute dupa urmatorul mijloc de transport in comun.

  11. Pingback: Tweets that mention Un trend care evita inca Romania: O vedeta de Hollywood nu are masna si schimba autobuzul pentru a ajunge pe platoul de filmare » Think Outside The Box -- Topsy.com

  12. Comentariu scris de Victor
    Publicat la data de 7.10.2010, ora 8:51 am

    Alte trenduri care ocolesc Romania:
    – bunul simt in general
    – decenta in special
    – igiena
    – respectul de sine
    – bunavointa
    – marinimia …

    In onlineul romanesc in schimb am descoperit ideea conform carora sistemele de Suedia si Danemarca sun niste esecuri totale, iar cetatenii lor niste limitati lipsiti de aspiratii.

    Eu zic ca te inseli al dreacu’ de mult.Eu traiesc in Suedia de 6 ani si nu mi se pare asa cu zici tu.Din cate am vazut reactiile turistilor romani aici,,-Moooooammaaa!Ce civilizatie!!!”…deci cred ca te inseli amarnic.Suedia este una dintre cele mai bine puse la punct, iar nivelul de trai este extrem de ridicat.Daca stai bine cu banii fa o excursie aici.
    Cetatenii nu sunt cum zici tu,nesimtiti sunt rasisti prietene.Asta din cauza multora care vin aci si se cred buricu’ pamantului uitand de unde au plecat.Mi se pare destul de normala reactia lor avand in vedere ca strainii sunt cei nesimtiti.You got it?

    Peace and love ,dude! 😉

  13. de acord. Am incercat sa folosesc transportul in comun pentru o zi cand aveam ceva treaba prin oras: dezastru! Era vara, tramvaiele veneau foarte rar si erau pline, nu era pic de umbra in statii, nu existau automate de bilete. In weekend, desi statiile erau pline, ratt-ul se retrage in depou ca s-a terminat programul (defapt lumea astepta de 40 de minute in statie si cu 5 minute inainte de ora la care se termina programul a trecut un autobuz dar nu a oprit).

    Cred ca foarte multa lume ar folosi transportul in comun daca am si avea asa ceva.

  14. Cred ca domnul in cauza nu prea a fost prin USA…daca alegea alta tara europeana, Elvetia, Franta, Germania..il credeam..insa USA? Sa fim serios..aia chiar au o vorba, americanul s-a nascut in masina (mult chiar se nasc 🙂 ).
    Aventuri prin Boston unde este aproape imposibil de ajuns in New York (distanta este relativ mica) fara masina personala. Cateva autobuze si cateva trenuri ratacite (asta in conditiile in care traseul este foarte solicitat). Despe alte destinatii, New Hampton sau mai stiu e ce sat orasel, traseu imposibil. Nici Washington DC nu sta prea pe roze. Prin centru e ok, dar in zona periferica, nu ai masina nu ajungi nicarieri.
    In orase precum Los Angeles cu greu gasesti trotuar daramite trasport public.
    Ramane insa deschisa optiunea ca e mai rentabil mijlocul de trasnport in comnu decat masina (financiar, econimic..etc). Parisul este un bun exemplu in acest fel.
    Oricum, ideea romanilor de amerge cu masina si pana la gunoi mi se pare stupida si proasteasca..vorba aia..s-a vazut prostu´cu masina.

  15. in special in manhattan. e mai greu cu masina. mai ales parcarea.
    e mult mai comfortabil cu metroul sau autobuzele.
    majoritatea celor care lucreaza in manhattan, dar mai ales cei ce si locuiesc acoloe, nu au masini. motivul este parcarea si traficul.
    nyc are o retea multumitoare de tansport in comun.
    multi din cei care locuiesc la periferii, fie long island fie upstate, merg cu masinile pana la statia de cale ferata, unde exita parcari amenajate pazite, costul parcarii fiind la pachet cu abonamentul la tren. trenul ii lasa in mijlocul manhattanului-central station or pennstation. spre deosebire de alte zone ala americii, in nyc se merge mult pe jos. trotoarele sunt pline. in unele zone, pana tarziu, in noapte.

  16. jimmy bond 007 on

    in nyc e f. greu de circulat cu autoturizmul. transportul in comun e mult mai rapid si destul de multumitor.
    parcarea si traficul descurajeaza folosirea auto propriu. majoritatea celor ce locuiesc in manhattan nu poseda auto proprii. parcarea este motivul principal.
    cei ce locuiesc la periferii, long island sau upstate, au trenuri pana in buricul orasului. statiile de cale ferata au parcari pazite, asigurand locul de parcare la pachet cu abonamentul.
    la autobuz, exista bilete de transfer, adica potzi schimba un autobuz fara sa platesti bilet din nou.
    si ce e deosebit de ro, bucale, se respecta randul si nu se inghesuie nimeni la urcare. urcarea se face prin fatza si se poate plati cu cash, monede, sau cu bilet cumparat la tonetele de afara. soferul asigura taxarea.
    in nyc, spre deosebire de restul americiii. se circula mult per pedes. trotoarele in manhattan sunt totdeauna pline, in unele zone pana tarziu in noapte.

  17. M.Andrei Iulian on

    Societatea americana a fost construita pe baza autostrazilor pentru ei un mod de viata in masina este normal, adica se hranesc, drom, citesc, kiki riki miki si altele in masina.

  18. Eu as putea sa rezonez cu ideea, ba chiar mi-am lasat masina de cateva saptamani pe dreapta. Acum e inceput de octombrie si incep sa devin din ce in ce mai frustrat de modul asta de deplasare. De ce ? Pentru ca Romania nu e America sau orice alta tara decenta. La noi mijloacele de transport vin din ora in ora, si atunci pline… ce sa cer mai mult ? confortul de a ma gandi la proiecte, in veme ce incerc sa ma tin cu o mana de vreo bara din autobuz, ceva ?

  19. Un articol cu grave defecte de logica.
    Citind titlul m-am amuzat copios: ”Un trend care evita Romania: o vedeta de Hollywood nu are masina […]”.
    In primul rand pentru ca nu stiu cate vedete de Hollywood au masin in Romania :).
    In al doilea rand pentru ca pentru a defini o tendinta (asta e cuvantul in romana pentru englezismul ”trend”) ai nevoie de mai mult de un individ, fie el si ”vedeta de Hollywood”.
    Citind despre ”vedeta” in comentarii as redenumi articolul: ”Un trend prezent si in Romania: o vedeta de Hollywood nu are WC in casa”.
    Sunt rautacios, nu?
    Despre biciclistii din oras: Respect! Va invidiez.
    Bye,
    Dio

Reply To Dragos Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger