Marfurile contrafacute, benefice pentru consumatori si industrie

7

Marfurile contrafacute nu sunt in sine un lucru rau pentru economie, atata timp cat satisfac nevoile de consum ale unor oameni care nu isi permit produse scumpe si daca, in plus, sunt de o calitate rezonabila.

S-a dus vremea lui Abibas, incaltarile de sport chinezesti la preturi derizorii. Acum se poarta genti Louis Vuitton si ceasuri Rolex luate pentru o nimica toata in strainatate.

In fond, achizitionarea de bunuri de marca contrafacute poate fi benefica pentru consumatori si pentru companiile ale caror marci sunt furate, arata un studiu finantat de de Uniunea Europeana si citat de Daily Telegraph.

Intai de toate, cumparatorii sunt multumiti de pretul pe care il platesc, desi au in mod constient dubii cu privire la calitatea articolelor sau legalitatea lor.

Apoi, studiul citat respinge reclamatiile companiilor-designer, sustinand ca pierderile pentru industrie de pe urma contrafacerii sunt larg exagerate, intrucat majoritatea celor care cumpara falsuri nu ar plati niciodata pentru adevaratele produse si constatand ca marfurile copiate pot de fapt promova marcile.

Profesorul David Wall, co-autor al raportului si consilier al guvernului privind criminalitatea, a declarat ca adevaratul cost pentru industrie de pe urma contrafacerii ar putea fi de o cincime din cifrele calculate anterior. “Probabil chiar mai putin”, a spus el

Raportul adauga faptul ca politia nu ar trebui sa-si piarda timpul incercand sa-i aresteze pe comerciantii de lucruri contrafacute. Studiul contesta afirmatiile cum ca fenomenul contrafacerii de marci de lux ar  finanta terorismul si crima organizata, si argumenteaza ca masurile dure de aplicare a legii nu sunt pe placul publicului, deoarece consumatorii se bucura de chilipirurile oferite de comertul ilegal, care a fost estimat la o valoare de 1,3 miliarde de lire sterline in Marea Britanie.

Potrivit raportului, pana la trei milioane de consumatori in fiecare an cumpara marfuri contrafacute care poarta una dintre etichetele de top designer cum ar fi Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Burberry sau Gucci. Aproape o treime din vanzari se fac pe Internet.

Expertii estimeaza ca adevarate prejudicii publice aduc insa comertul cu medicamente contrafacute, cu piese de avioane de proasta calitate sau cu jucarii periculoase pentru copii.

Foto: Agerpres

Tags:



7 comentarii

  1. ALO REDACTIA!!!!

    O activitate criminala nu poate fi decat o malefica, nu benefica.

    Cred ca v-ati pierdut orice fel de bun simt daca puteti considera ca articolul citat e o pledoarie pentru altceva decat pentru o activitate criminala!

    Una e sa pui alaturi doua puncte de vedere divergente, alta sa consideri ca o activitate criminala are vreo scuza.

    Sunt penibili toti cei ce cumpara ceva contrafacut. De o penibilitate fara tagada, care tine de o confuzie de identitate si lipsa de inteligenta si respect pentru proprietate (fie ea si intelectuala) si lege.

    Asta nu e “thinking outside the box” ce faceti voi aici.

  2. De obicei nu sînt de acord cu ce scrieți, dar aici sînt perfect de acord! Bine, preluați o informație doar, dar e bine să fie cunoscută și pe la noi.

    Mai ieri un agent de securitate de la un hipermarket îmi spunea că nu îi poate înțelege pe cei care fură jocuri din magazin, cînd se pot lua pe gratis de pe internet… 😀

  3. De multă vreme nu am citit un articol atât de prost.

    Mărfurile contrafăcute afectează direct deținătorul de drept al brand-ului, mult mai grav decât prin pierderea vânzărilor (de fapt, nu prea există oportunități ratate, pentru că cei care cumpără mărfuri contrafăcute oricum nu-și permit să cumpere altceva), ci la nivel de imagine: cineva care cumpără sau vede ceva contrafăcut ar putea să creadă că are în față produsul original.

    Și cine crede că a făcut vreo afacere cumpărând un produs contrafăcut, e prost: acestea sunt mai scumpe decât produsele no-name “autentice”. Nu mai spun că trebuie să ai 10 ani și să fii foarte naiv să crezi că cei din jur nu se vor prinde.

    Așa că, în afara cazului în care sunteți producători de produse contrafăcute, e o tâmpenie să credeți că e bine că există o astfel de piață.

    Vrei brand, dai banul. Dacă nu-ți permiți, un no-name poate fi de foarte bună calitate și în bugetul alocat.

  4. nu inteleg comentariile suparate. adica a fost facut un studiu serios de catre specialisti, apoi au fost prezentate rezultatele studiului iar ca urmare jurnalistii au facut articole de informare, formate in proportie de 90% din citate din respectivul studiu. perfect normal si in regula.

    dar apoi apar oameni care acuza ziarul ca promoveaza activitati criminale. nu stiu, eu nu pot intelege cum gindesc oamenii astia. adica ei sint mai destepti decit profesorii, specialistii, am vazut si un consilier guvernamental privind criminalitatea, oameni care au facut studiul acesta si au tras aceste concluzii?

Leave A Reply