Deşi sună a scenariu SF, japonezii – de altfel, specialişti în crearea unor tehnologii care să subţieze din ce în ce mai mult limita dintre realitate şi ficţiune – vor scoate în curând pe piaţă un televizor care va înregistra trăirile emoţionale ale privitorilor. S-ar părea că Big Brother îşi propune să-şi cunoască din ce în ce mai bine “frăţiorii” mai mici.
Această nouă tehnologie a fost dezvoltată de Laboratoarele de Cercetare NHK Science & Technology din Japonia, care va monta mici camere de luat vederi în televizoare, astfel încât să monitorizeze reacţiile afective ale telespectatorilor faţă de emisiunile derulate pe ecran. Aceste camere de supraveghere vor putea anliza mişcările şi expresiile faciale, pentru a-i ajuta pe cei din departamentele de publicitate şi de realizare a programelor ce anume îi bucură pe privitori şi ce anume le displace.
Cel mai nou model de televizor UTAN (tehnologia navigării asistate de utilizator) va lua în calcul gradele de interes, concentrare şi alţi asemenea coeficienţi în rândurile celor aflaţi în faţa televizoarelor. Dacă pentru o perioadă relativ constantă expresia telespectatorului rămâne neschimbată, acest lucru va fi interpretat ca dovadp de cincentrare a persoanei respective faţă de conţinutul televizat pe care îl urmăreşte. Această cameră va putea recunoaşte dacă oamenii sunt mulţumiţi, fericiţi sau plictisiţi, iar rezultatele obţinute vor fi folosite pentru o mai bună direcţionare a publicităţii.
Sursa: Techradar.com
Foto: 123rf.com