Un magazin de alimente din Berlin va renunţa complet la ambalaje

1

Războiul împotriva pungilor de plastic, care generează o parte considerabilă din deşeurile poluante, e pe cale să atingă o nouă culme, odată cu lansarea unui magazin de alimente care încearcă să schimbe radical obiceiurile consumatorilor. Original Unverpackt (Original Neîmpachetat) este o băcănie care va fi deschisă la Berlin cu ajutorul unei campanii de crowdfunding şi care îşi propune să renunţe cu desăvârşire la ambalaje.

 

3031280-slide-s-unpacked-03

 

“Intenţionăm să schimbăm din rădăcini modul în care ne facem cumpărăturile. Nu vor exista recipiente de unică folosinţă, nici legume ambalate în ţiplă, nici cutii de carton sau Tetrapak,” spun fondatorii Original Unverpackt, care vor vinde produsele vrac, iar cumpărătorii vor veni cu propriile ambalaje de acasă ori vor putea închiria unele prietenoase cu mediul, chiar de la băcănie. Desigur, anumite produse nu vor fi disponibile: de la revoluţionarul magazin berlinez nu vei putea cumpăra, de pildă, chipsuri, ci cartofi pe care să-i prepari singur.

Cu toate că fac acest pas curajos, fondatorii magazinului care şi-a depăşit deja cu 100% suma solicitată prin donaţii de la public, spun că vor să mizeze pe transformarea mersului la cumpărături într-o experienţă plăcută şi distractivă. “Cumpărăturile nu trebuie să fie pur şi simplu o plimbare printr-un infern iluminat cu neoane, unde să cumpere produse ca la loterie, fără să ştie dacă sunt bune.” Toate produsele disponibile în acest magazin promit calitate, multe dintre ele fiind realizate de producători locali recunoscuţi.

 

 

Rămâne de văzut dacă berlinezii chiar vor prefera să vină cu sacoşele şi recipientele de acasă pentru a-şi cumpăra cele trebuincioase. Un magazin similar din Londra, Unpackaged, a dat faliment, iar primul magazin fără ambalaje din SUA, in.gredients, a anunţat recent că se va orienta spre o politică zero în materie de deşeuri, revenind însă la vânzarea de produse ambalate.

Deşi anual sunt folosite circa un trilion de pungi de plastic (cifră care nu include şi ambalajele individuale ale produselor), iar o pungă de plastic are nevoie de o mie de ani pentru a se degrada complet pe cale naturală, ambalajele pot avea o contribuţie semnificativă la reducerea risipei. Carnea ambalată în plastic, de pildă, poate rezista mai mult, iar laptele în Tetrapak poate avea un termen de garanţie de câteva luni. În contextul în care omenirea aruncă anual la gunoi o treime din cantitatea totală de hrană, ambalajele ar putea ajuta la o mai bună adiministrare a resurselor de hrană. Însă de la această ipoteză, la regândirea practicilor de consum, e cale lungă.

Sursa: Fastcoexist

Puteţi citi şi:

San Francisco, primul mare oraş care va interzice vânzarea apei în sticle de plastic

Mauritania interzice folosirea pungilor de plastic


Un comentariu

  1. există deja tradiţie ca nemţii să meargă la cumpărături cu coşul de nuiele de acasă, deci da, nu vor merge cu sacoşele pentru că astea se răresc
    Sunt de acord cu argumentul că laptele ţine mai mult în tetrapack, doar că ăla se cumpără la bacs şi se aruncă juumătate. Dacă merg cu sticla (de sticlă, nu PET) la ţăran şi o umplu cu lapte (aici în Germania dozatoarele de genul celor de pe la intrările supermarketurilor din România se află în curtea ţăranului care produce laptele) de obicei consum to laptele ăla.
    In România, la ţară de când luăm laptele de la tăranii de la 3 case de noi nu mia aruncăm deloc
    Cred că produsele proaspete luate de la sursă sunt mai puţin risipite decât cele din supermarket, care ajung acasă în fundul frigiderului.
    Am citit chiar azi blogul cuiva foarte “orăşenesc”car es-a mutat la ţară şi a redescoperit viaţa: http://dananalbaru.blogspot.de/2014/04/e-fericire.html
    Câte ouă credeţi că aruncă Dana Nălbaru? Câte roşii credeţi că risipeşte? Îi cred fiecare cuvânt din post pentru că trăiesc aceeaşi transformare.
    La oraş e clar că nu poţi avea propria grădină. Dar poţi foarte bine să mergi la cumpărături cu coşul de nuiele. E mai neobişnuit la Bucureşti, însă crede-mă, la Berlin e mult mai normal şi mai “in”. Şi de aceea cred că magazinul va avea succes

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger