Vi s-a întâmplat să comandaţi un produs care să vă fie livrat la domiciliu şi să vă treziţi cu el avariat din cauza transportului neglijent? Pentru mulţi vestici, acest chin a devenit obişnuinţă şi renunţă să mai lupte cu companiile de transport, pentru că e dificil de demonstrat când şi unde a fost avariat pachetul. Dar, de acum încolo, se pare că lucrurile se vor schimba.
Compania britanică Cambridge Consultants a venit cu o soluţie pentru această problemă. Soluţia se numeşte DropTag şi este un mic dispozitiv electronic care se ataşează pachetului şi, fiind dotat cu senzori inteligenţi, poate „spune” dacă pachetul şi conţinutul său au fost manevrate necorespunzător în timpul transportului. Dispozitivul are un transmiţător Bluetooth, un cip de memorie, un accelerometru şi o baterie. Energia consumată este minimă, astfel încât bateria poate susţine fără probleme aparatul, pe durata unui transport (desigur, dacă acesta îşi urmează cursul firesc şi nu ajunge, din greşeală, în cine ştie ce insule îndepărtate).
Gadget-ul ataşat se va activa la un şoc de un anumit nivel (prestabilit în memoria sa) şi astfel va putea determina dacă pachetul a fost supus unei acţiuni mai „în forţă” decât era normal. Odată ce aţi primit pachetul, conectaţi dispozitivul la o aplicaţie de pe telefonul mobil, verificaţi modul în care a fost manevrat pe drum şi asta înainte să semnaţi pentru primire. Dacă senzorii nu arată manevrare necorespunzătoare, puteţi semna, dacă nu, puteţi refuza pachetul şi cere despăgubiri, pentru că aveţi dovada greşelii făcute de transportator. Deocamdată, gadget-ul nu este disponibil pe piaţa largă, ci numai în stadiul de demo, dar compania care l-a inventat îl va prezenta la târgul internaţional de tehnologie Hannover Messe din luna aprilie, după care speră să îl poată pune în vânzare.
Sursa şi foto: Geek