Jamen Shively, fost manager în cadrul companiei Microsoft, plănuieşte să creeze primul brand naţional american de marijuana, cu ajutorul canabisului importat (ilegal) din Mexic; pentru a-şi porni afacerea, Shively a demarat procedurile de obţinere a drepturilor pentru deschiderea de farmacii cu marijuana în state americane unde acest lucru este posibil.
Jamen Shively (foto sus, dreapta) s-a ocupat de strategii corporatiste în cadrul Microsoft, iar acum speră ca afacerea lui cu marijuana să devină lider de piaţă atât în domeniul medical, cât şi în cel recreaţional. Mai exact, el speră ca brandul pe care îl va lansa să devină ceva similar Starbucks-ului pentru lumea cafelei. Pentru start-up, are nevoie de aproximativ 10 milioane de dolari, bani pe care speră să îi atragă de la investitori. Potrivit legilor federale americane, consumul, posesia şi vânzarea de marijuana sunt ilegale, dar, recent, două state americane (Washington şi Colorado) au legalizat consumul recreaţional de marijuana şi, totodată, se numără printre cele 18 state care permit uzul cu scop medical. „Este o piaţă uriaşă în căutarea unui brand”, a declarat Shively despre industria de marijuana. Potrivit unui raport al ONU din 2005, comerţul cu marijuana la nivel global era evaluat, atunci, la aproximativ 142 de miliarde de dolari.
Demersului lui Shively i s-a alăturat fostul preşedinte al Mexicului, Vicente Fox (foto sus, stânga), care face de mult timp lobby pentru decriminalizarea marijuanei. El sprijină proiectul lui Shively, dar nu financiar; potrivit acestuia, ar fi mai indicat ca marijuana să poată fi vândută legal de un om de afaceri decât dusă ilegal în SUA de către cărăuşi mexicani. Cum planul său de afaceri nu bate bine cu legile federale americane, Shively este dispus să discute cu autorităţile şi să le ofere transparenţă în ceea ce priveşte proiectul său. Nu toată lumea priveşte cu ochi buni demersul fostului manager Microsoft: unii îl acuză că vrea, doar, să facă profit de pe urma adicţiilor altora. Deocamdată, acesta se îndreaptă spre piaţa de desfacere permisă – marijuana medicală, dar scopul său final este de a separa consumul medical de cel recreaţional şi, respectiv, de a separa brandurile. Totodată, fostul manager din cadrul Microsoft plănuieşte să lanseze un studiu despre eficienţa uleiul concentrat de canabis în tratarea cancerului şi a altor boli.
Sursa şi foto: Reuters