Un antreprenor vrea să revitalizeze religia deschizând un McDonald’s într-o biserică

0

Paul Di Lucca, un antreprenor în vârstă de 28 de ani, a lansat pe site-ul de crowdfunding Indiegogo o campanie de strângere de fonduri pentru deschiderea unei francize McDonald’s într-o biserică, scrie Vocativ.com. Botezată McMass Project, operaţiunea are nevoie de 1 milion de dolari pentru a fi viabilă, sumă din care au fost strânşi până acum, pe site-ul mai sus amintit, 320 de dolari.

 

 

Campania are sloganul “Este timpul să ne rugăm diferit” şi hashtagul de social media #Feast4Jesus (“festin în numele lui Iisus”). Paul Di Lucca a gândit şi o linie vestimentară cu şepci de baseball şi tricouri, îmbinând logo-ul aurit al McDonald’s cu cupola unei catedrale, în interiorul căreia a desenat o cruce. Antreprenorul scrie pe site-ul proiectului, al cărui clip promoţional îl puteţi urmări mai jos, că numai în SUA 3 milioane de oameni părăsesc Biserica în fiecare an şi că în 2013 au fost închise în jur de 10.000 de biserici de-a lungul ţării.

 

The McMass Project from McMass Project on Vimeo.

 

În aceste condiţii, crede el, soluţia este deschiderea unor restaurante McDonald’s în biserici, pentru conservarea enoriaşilor şi atragerea unora noi. Aceste restaurante servesc 70 de milioane de oameni în fiecare zi, mai scrie el, şi încheagă comunităţile. Bisericile şi McDonald’s-urile ar fi parteneri perfecţi: primele “sunt centre comunitare, dar au nevoie să atragă oameni şi să se întreţină financiar”, în timp ce fast-food-urile “sunt profitabile şi atrag constant un număr mare de oameni, dar au nevoie de spaţii generoase în locuri centrale”.

 

 

Vocativ a crezut iniţial că este vorba de o farsă, aşa că l-au contactat pe Di Lucca. Iniţiativa lui s-a dovedit însă a fi pe bune. Întrebat dacă McDonald’s va salva creştinismul, antreprenorul a răspuns: “Poate că nu. De fapt, probabil că nu. Însă McMass Project are puterea de a deschide această conversaţie”. Nu toată lumea este însă de acord.


Leave A Reply