Umanitarism cinic

2

De ceva timp, pe un post TV se desfasoara o campanie umanitara de ajutorare a copiilor talentati. O sa va spun cat de cinica si cruda si mercantila e aceasta actiune pornita, aparent, dintr-un suflet mare.

de Retete Istete

O beneficiara a campaniei e o fetita care a primit un flaut de 2000 de euro. Nu am nimic cu biata instrumentista. Probabil ca flautul fermecat si exorbitant de scump o va ajuta.

Dar obiectivul campaniei – spune si tu cu glas tare: flaut de 2000 de euro – mi se pare insignifiant. Aproape la misto, intr-o tara unde in spitalele de copii pruncii care fac chemoterapie sunt intepati de cateva ori pe zi in venele sfaramate de agentii citotoxici doar pentru ca nimeni nu gaseste 300 de euro pentru a le monta un port-a-cath (un cateter destept, implantat sub piele prin care se fac tratamentele intravenoase fara efort si durere – daca nu ai inteles ce este, cauta pe net, sunt prea indignat pentru a intra in detalii).

Cu cei doua mii de euro de pe flaut, sapte copii ar fi avut parte de o suferinta mai usoara, chiar daca tanara artista ar fi trebuit sa ramana la instrumentul cel vechi. Aici e vorba de prioritati: cine are acces la mila publica mediata de mass-media. Bebelusii prajiti in incubatoare defecte sau viitoarele componenete ale trupei Amadeus (trupa care, off-topic, intr-un concert sustinut iarna in parcul Sebastian, cantau la viori cu manusi!!!)

Iertat fie-mi sarcasmul! Dar chiar nu cred ca urgenta zero pentru neprivilegiatii Romaniei este un flaut de 2000 de euro. A durat ceva timp pana am priceput unde bate aceasta campanie “umanitara” de un mercantilism scandalos, prin prisma revelatiei pe care ti-o voi impartasi.

Acelasi post TV lanseaza show-ul “Romania are talent”, varianta neaosa a emisiunii care ni le-a dat pe Cheeky Girls. Cineva de acolo a auzit de integrated communication si a inventat aceasta campanie de sustinere a viitorilor concurenti. Se gandea la PR ieftin, dragalasa/ul! Se gandea ca aceasta umanitareala ii va face pe telespectatori sa observe abnegatia cu care Prima TV sustine talentele mioritice.

Sa joci berbunca printre cele mai nobile sentimente ale oamenilor mi se pare cea mai mare mizerie inventata de televiziunea moderna. La noi a lansat-o Pro TV-ul, cu dezgustatoarea jelanie mercantila “Dansez pentru tine”! Prima a dus-o insa la urmatorul nivel: nu ne milogim la emisiune, ca scade rating-ul (macar cu 1, eu), ci o facem pe neve, intr-o pseudo-campanie umanitara. Asta in timp ce mii de copii ranesc malul adus de inundatii de pe caietele de mate.

Noua poster girl a campaniei Prima este o fetita care are nevoie de bani pentru a studia muzica populara la Arad. Cica ii trebuie alte mii de euro pentru naveta. La fel de sarcastic ma intreb daca viitoarea Stana Izbasa va face naveta cu elicopterul. in care i se vor servi icre negre, gratie Prima TV, pentru a-si pastra vocea cu care ne va ganguri alte nemuritoare manele.

Tags:



2 comentarii

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger