UE decide ce motor se poate pune la o bicicletă

1

Nu unul mai mare de 250 de waţi, respectiv nu unul care să ofere o viteză mai mare de 25km/h unei biciclete. E o lege votată recent de Uniunea Europeană vizavi de pedelec-uri. Ce înseamnă asta pentru viitorul bicicletelor?

 

 

de Portocala Mecanică

 

“Avem nevoie de o delimitare clară între ceea ce este o bicicletă şi ceea ce depăşeşte această definiţie”, spune Ceri Woolsgrove, un oficial de la European Cyclists Federation.

După părerea mai marelui organism de pedalare european, noua legislaţie e o bulă de oxigen pentru investiţiile în viitorul bicicletelor. Nebunia cu bicicletele electrice, aşa numitele pedelec-uri, a inflamat Europa occidentală. Mai precis, partea aia din Europa care are bani şi a cărei populaţie îmbătrâneşte văzând cu ochii. Scriam acum vreo doi ani despre boom-ul acestei industrii în ţări precum Germania, Elveţia şi Austria. La acea vreme, industria pedelec-urilor valora 10 miliarde de dolari, acum e sigur mai mult de-atât.

 

 

Ştirea nu are un impact major pentru piaţa românească de e-biciclete, care e abia la începuturi: magazinele de biciclete nu se înghesuie să comercializeze aşa ceva, în principal din cauza preţului prohibitiv pentru majoritatea românilor (undeva la 1.500 de euro pentru o astfel de bicicletă cu asistenţă electrică la pedalat). La noi încă se poartă, în cel mai fericit caz, motorul montat artizanal pe cadru. Merită însă menţionată toată povestea tocmai dintr-o perspectivă globală a fenomenului.

În clipa de faţă, marii producători de biciclete se simt ameninţaţi de producătorii auto, care vin cu tehnologii sofisticate în zona velo pentru a muşca puţin din plăcinta asta, a e-bike-urilor. Trendul e în creştere, Smart, Porsche, Ford, Lexus, Honda şi mulţi alţii au intrat în horă ca să ia puţin din piaţa deţinută de Giant, Trek, Felt şi restul giganţilor cu tradiţie velo. Aşa că aceştia din urmă se bucură de o astfel de legislaţie. La fel cum se bucură şi lobiştii care promovează siguranţa în trafic a bicicliştilor.

Şi-acum întrebare de baraj: voi cât aţi prins cel mai mult cu bicicleta la vale anul acesta? Vrem poze cu kilometraje, da? 🙂

Foto 1: Alibaba.com


Un comentariu

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger