Trilu-lilu Zonga-liru’

0

Music streaming-ul făcut direct din cloud. O nouă experienţă auditivă pentru melofanii avizi de mobilitate, dar şi un posibil nou model de business pentru artişti şi casele de discuri. Cu un mobile music streaming vârf de lance. În România se simte la atingere de doar câteva zile şi sună a Zonga.

 

Erix! / Flickr

 

de Cosmin Popan (Das Cloud)

 

“Am lansat Zonga pentru că am crezut în ceva simplu, dar care poate face o diferență în viaţa noastră: că românii merită să aibă parte de o experienţă extraordinară atunci când ascultă muzică. Ar trebui să poţi să ai muzica ta preferată, cu tine, oriunde şi oricând (…). Totul să fie acolo, pur şi simplu şi tu să poţi asculta orice, când ai tu chef, de pe orice device”. Sună a Déjà vu – chiar dacă e vorba despre muzică, nu e vorba de data asta de hitul Iron Maiden – ceea ce detaliază aici Sergiu Biriş, şeful Trilulilu, cel care tocmai a lansat Zonga?

Aceeaşi idee a libertăţii de mişcare şi a conţinutului legal distribuit/împărtăşit o sublinia și Steve Jobs în ziua de graţie a lansării iTunes Store, 28 aprilie 2003: “Am decis acum un an și jumătate să creăm un magazin de muzică. Download de muzică făcută corect. (…) Avem în această clipă 200.000 de piese şi încărcăm unele noi în fiecare zi. Când le-ai cumpărat poţi să le arzi nelimitat pe CD-uri pentru uz personal. (…) Poţi să pui după aia muzica ta pe un număr nelimitat de iPod-uri, poţi să o pui pe trei Mac-uri. Şi fiecare dintre aceste piese le poţi cumpăra cu 99 de cenți, fără să plătești un abonament”. O soluţie de echilibru, astfel încât toată lumea să fie mulţumită.

De la momentul iTunes şi până astăzi, muzica ascultată online a schimbat multe note şi acorduri. Melomanii de azi pleacă urechea la muzica gratuită pe YouTube, Trilulilu sau Vimeo, sau fac streaming de desktop sau mobil, de cele mai multe ori free, utilizând servicii precum SpotifyMOG sau Rdio. Îşi modelează după propriul chip posturi de radio pe internet cu ajutor de la Pandora. Sau merg pe recomandările făcute de Last.fm.

Între eOk și Spotify

În acealași nor muzical se încumetă să intre și Zonga, cu o declinare specifică pieţei din România. Accesibil pentru moment doar într-o formulă private beta, pentru 500 de utilizatori, serviciul promite să devină full-operaţional de luna viitoare. Până acum, Zonga se laudă cu 1.774 de ore de muzică îndosariate şi 6.152 de artiști semnați, iar ambiţia Crocodilului Şef Biriş este să ajungă în următoarele săptămâni la 1,5 milioane de piese. Zonga poate fi accesat şi din browser, dar şi prin aplicaţii smartphone dedicate (iOS şi Android). Gratuită e doar versiunea de browser (cu o limită de 20 ore de ascultare/lună şi publicitate inclusă o dată la 15 minute). Variantele Premium (4,99 euro) şi Plus (2,99 euro), în schimb, oferă mai multe facilităţi: radio, smart play şi mod offline. Pentru comparaţie, un abonament lunar la mai titratul Spotify este de aproximativ 7,5 euro.

Citiţi restul articolului pe Das Cloud.



Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger