Tinerii care îi ajută pe cei care vor să schimbe lumea

0

Tinerii din spatele campaniei ce i-a adus lui Klaus Iohannis un milion de Like-uri pe Facebook au rămas, după campania prezidențială, cu o căruță de energie și cu uneltele pe care vor să le pună în slujba comunităților. Ei au pornit un start-up pe care l-au numit People&People și prin care vor să creeze și implice comunitățile din jurul unor entități, fie că sunt companii, ONG-uri, partide sau candidați. Cei trei fondatori sunt un creativ care lucrează, jumătate din an, prin Thailanda sau Mexic, un conector de oameni și un antreprenor care și-a făcut prima firmă la 16 ani.

 

p&ppoza

 

Dan Ioan Niculescu, Vlad Tăușance și Radu Negulescu au strâns deja mai mulți oameni în echipa People&People, care, nuanţează ei, nu este o agenție de comunicare. “Comunicarea e unidirecțională. O entitate vrea să atingă o audiență şi există firme care facilitează treaba asta. Intenția noastră este de a aduce împreună comunitățile, de a le face să acționeze; adică o treabă bi sau chiar multi-direcțională,” spune Vlad Tăuşance, unul dintre cei trei fondatori, precizând că acest lucru înseamnă și niște eforturi din partea entității care se adresează publicului. “Nu poți începe un dialog și să nu participi la dialog. E sinucigaș. Comunicarea politică, de exemplu, are loc atât cât ține campania, apoi gata, s-a încheiat dialogul. Am transmis mesajul, mulțumim, la revedere. Nu e ok. Comunitatea de abia acolo ar trebui să înceapă,” e de părere Tăușance, care în timpul campaniei prezidenţiale pentru Iohannis s-a ocupat de strategia online.

La 35 de ani, Vlad se ocupă să pună oameni în contact și idei în mişcare, implicându-se de-a lungul timpului în cauze de protecție a mediului, fiind cu ani în urmă unul dintre inițiatorii Mișcării Verzilor, unde a învățat ce greu e să faci politică.

People&People a primit deja mai multe oferte de colaborare, dar încă nu și-a ales clienții. Alegerea se face pe bază de relevanță, spun fondatorii care nu vor să vândă becuri, dar dacă becurile vor ilumina satele fără lumină din cele mai îndepărtate locuri din România, vor vinde și becuri. Important e ca proiectele în care se implică să aibă un impact social. “Nu cred că vor supraviețui start-up-urile fără o componentă socială, de la crearea de locuri de muncă, până la schimbarea de mentalități sau inovare. Granița dintre business și social nu prea mai există după criză. Sau ar fi bine să nu prea mai existe”, spune Vlad.

Radu Negulescu este un tânăr antreprenor de 27 de ani, dar a început să lucreze în domeniu de la 13 ani, iar la 16 ani avea prima afacere. El a fost managerul care a adus împreună echipa de lucru la campania online a lui Iohannis, o campanie care și-a construit succesul comunicând corect, spune Radu. “În comunicarea politică, mai ales, lumea are tendința de a cosmetiza candidatul. Noi am fost autentici. Ne-am mulat pe caracterul persoanei și l-am proiectat așa cum este. Lumea aderă la autentic”, spune Radu, care împărtășește părerea generală că politicienilor le trebuie un refresh. “Clasa politică trebuie schimbată, iar asta se va întâmpla. Partidele nu sunt concentrate pe ce trebuie şi nu știu dacă își înțeleg scopul exact. Scopul este rezolvarea problemelor cetățenilor. Dar ei au altă treabă”, e de părere Negulescu.

“Să nu ne facem iluzii că tinerii sunt panaceul clasei politice, pentru că s-a dovedit că nu e aşa – ne uităm la exemple de miniștri foarte tineri care ar fi trebuie să uber-performeze, dar nu s-a întâmplat. Nu poți introduce un om tânăr, sperând că asta va rezolva totul. E nevoie de mentalități împrospătate. E nevoie de lideri, de oameni care să inspire. Împrospătarea înseamnă și un transfer de know-how, fiindcă o ruptură bruscă nu e benefică. Un guvern al tinerilor proaspăt întorși în țară care sunt nepătați etc … Really? Cu cine o să funcționeze un astfel de guvern? Când vrei să intri în jocul ăsta, în ecosistemul ăsta politic, trebuie să fii dispus și să înveți, sunt proceduri foarte complicate, structuri care trebuie înțelese”, completează Vlad.

Ioan Dan Niculescu este cel care s-a ocupat de partea de creație în campania prezidențială. El este licențiat în Drept, dar nu a profesat nicio secundă; în schimb, este fondator și director al agenției Argo din Iași de mai bine de 10 ani. Îi place să călătorească și se împarte aproape egal între două continente.

După alegerea lui Iohannis, a simțit optimismul și încrederea în aer, un zâmbet general de la care a pornit, de fapt, People&People. “Este un real câștig pe care l-a avut România începând cu acea seară din noiembrie. Conștiința că se poate. Este o fundație extrem de solidă pe care cred că se poate construi orice. Ne-am propus ca, prin People&People, să generăm cât mai des astfel de reacții pozitive. Este o senzație incredibilă atunci când ești implicat în ceva atât de important”, spune Ioan.

Ce îi leagă pe cei trei este dorința de a pune umărul la acele schimbări care să aducă o notă pozitivă printre membrii unei comunități. “Știu că sunt foarte multe lucruri care merg prost în lume în momentul ăsta. Dar mai știu că, puși împreună, stă în puterea noastră să le schimbăm”, spune Ioan.  Fondatorii People&People nu-și propun să schimbe lumea, dar vor să-i ajute pe cei care vor să schimbe lumea. Asta este, pentru ei, cea mai bună investiție. Oamenii care schimbă lumea mai întâi o schimbă și apoi spun că au schimbat-o. La fel ca la inovatori: adevărații inovatori vorbesc despre inovații la trecut, niciodată la viitor, e de părere Radu.


Leave A Reply