Ţigări vorbitoare, pentru încurajarea renunţatului la fumat

0

Cercetătorii de la Universitatea Stirling (Scoţia) au creat pachete de ţigări (ambalaje) care pot reda mesaje înregistrate ce îi îndeamnă pe fumători să renunţe la fumat. Ambalajele redau clipuri audio cu mesaje de avertisment despre pericolele fumatului, în momentul în care sunt deschise.

 

stire 5 iul tigaribbc

 

Mesajele audio se referă la asocierea dintre fumat şi lipsa fertilităţii, spre exemplu, dar oferă, totodată, şi un număr de telefon de tip „linia verde” pentru cei care au nevoie de ajutor ca să renunţe la fumat. Potrivit inventatorilor, în timpul testelor, aceste ambalaje dotate cu mesaje audio s-au dovedit eficiente (testele au fost derulate pe un grup de femei cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani). Experimentele vor continua, pe grupuri mai mari, atât de femei, cât şi de bărbaţi, cu vârste de la 16 ani în sus. „Pachetele de ţigări vorbitoare vor putea fi folosite, în viitor, de companiile producătoare de tutun, ca parte din strategia lor de marketing, iată de ce am vrut să demonstrăm că pot fi utilizate pentru a promova sănătatea în rândul fumătorilor, pentru a-i avertiza de riscuri”, consideră Crawford Moodie, membru al echipei de inventatori.

La nivel global, aproximativ şase milioane de persoane mor anual din cauza consumului de tutun: cinci milioane, din cauza consumului direct şi peste 600.000, din cauza fumatului pasiv – nefumători expuşi acestuia. Mesajele vizuale de avertisment de pe pachetele de ţigări au avut efecte asupra fumătorilor, dar campaniile anti-tutun gândesc noi şi noi metode pentru a-şi susţine metodele şi apelează, iată, la tehnologii inovatoare. Deşi deocamdată ambalajele audio pentru ţigări sunt încă în faza de laborator şi experiment, dacă testele continuă să demonstreze rezultate pozitive, ele ar putea primi unda verde pentru producţia de masă – cel puţin în Scoţia, unde ministrul Sănătăţii şi-a propus să reducă numărul de fumători de la 23% (câţi sunt în prezent) la 5%, până în anul 2034.

 

Sursa şi foto: BBC, Discovery News


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger