The Story of Change sau cum am rămas blocați în consumerism

0

Americanca Annie Leonard, susținătoare a dezvoltării durabile și critic al consumului în exces, care a câștigat o serie de premii cu viralul “The Story of Stuff”  și a publicat o carte cu acelaşi nume, aude în fiecare zi întrebarea: “Sunt o singură persoană – ce pot să fac ca să schimb lucrurile?”. Confruntați cu probleme sociale și de mediu descurajante, arată un comunicat de presă, mulți oameni cred că pot influența schimbarea dacă cumpără produse ecologice sau în sistem fair-trade. Însă în noul ei clip video, The Story of Change, Leonard spune că un consumerism înseamnă un început bun, dar un sfârșit prost.

 

 

“Dacă vrem cu adevărat să creăm un viitor drept și sustenabil”, spune Leonard, “trebuie să trecem dincolo de a vota cu dolarii și să ne unim ca cetățeni pentru a cere reguli care funcționează. A venit timpul să lăsăm deoparte cardurile de credit și să ridicăm un slogan de grevă”. Pentru noul ei clip, americanca s-a inspirat din interacțiunile cu mii de oameni.

“Când i-am întrebat ce cred că pot face [pentru a schimba lucrurile], m-am lovit de idei individualiste și centrate pe consumerism. Eu pot să cumpăr organic. Eu pot să iau cu mine la magazin o plasă reutilizabilă. Eu pot să mă plimb cu bicicleta. Acestea sunt lucruri bune, însă ignoră adevărata sursă a puterii noastre: alăturarea noastră ca cetățeni angajați”.

Filmulețul de 6 minute, pe care îl puteți urmări mai jos, face o incursiune prin mișcările și ideile care au schimbat lumea de-a lungul istoriei, de la Gandhi, la Mișcarea pentru drepturi civile din SUA și la victoriile de la începuturile mișcării ecologiste.

The Story of Change evidențiază elementele care au însuflețit situațiile în care oamenii s-au unit pentru a schimba lucrurile: o idee mare, un angajament de conlucrare și capacitatea de a trasnforma ideea și angajamentul în acțiune.

 

  • Advertisment ad adsense adlogger