Teste pentru primele benzinarii electrice

4

Tokio va gazdui spre sfarsitul lunii primele teste publice pentru un sistem prin care sunt incarcate, in cateva minute, masinile electrice – un soi de „benzinarii electrice”. Actiunea cu pricina reprezinta ultimul pas din planul unei companii californiene de a cladi, pana la inceputul anului viitor, cea dintai retea de infrastructura din lume pentru automobilele incarcate electric.

La nivel global, autoturismele sunt responsabile pentru circa o cincime din emisiile de dioxid de carbon, pe care introducerea masinilor alimentate electric le-ar diminua considerabil, potrivit unor studii. Cu toate acestea, scrie The Guardian, una dintre cele mai mari provocari privind implementarea acestora la scara larga ramane problema infrastructurii pentru reincarcarea bateriilor.

Compania californiana Better Place, care are o filiala si in Tokio, face insa primii pasi in construirea unor retele cu puncte de incarcare si schimbare a bateriilor, unde un mecanism robotizat inlocuieste bateria goala a automobilului cu una incarcata la maximum. Procesul de realimentare dureaza doar cateva minute, fata de cele cateva ore necesare pentru incarcarea unei baterii.

Incepand cu 26 aprilie, Tokio Better Place va testa in premiera sistemul in capitala nipona, noua tehnologie urmand a fi aplicata in prima faza pe taxiuri. Folosind datele culese, compania, care a semnat contracte cu Israel, Danemarca, Australia si Hawaii, va lansa prima retea comerciala in Israel la sfarsitul anului.

Cat priveste sistemul de plata, acesta nu este inca definitivat. Reprezentantii companiei spun insa ca va fi vorba, cel mai probabil, de un abonament lunar pentru acces limitat si de plata pe loc pentru clientii ocazionali.

Foto: Reuters

Tags:



4 comentarii

  1. circa o cincime din emisiile de dioxid de carbon vin din automobil. ok.
    sa zicem ca 10% din automobile ar deveni electrice.
    consumul de curent electric ca insemna mai departe emisie de co2 la cos la centrala, e drept mai putin, poate 1/2.
    fabricarea tuturor acestor instalatii si baterii va cauza insa un % de co2 cum rar s-a mai vazut. deci nu vor fi nici carbon footprint neutral.
    similar e cu morile de vant azi, unde industria productatoare si mentenanta instalatiilor produc la feld e mult co2 ca atunci cand ele nu ar fi.
    insa avem ce face. s-au creat locuri de munca. eco.

    • De acord, cu o singura mentiune: poluarea se va face la locatiile de producere a bateriilor / energiei electrice si nu pe satrzile pe cre nu mai poti respira ca si pieton. Mentionez ca sunt sofer, “dependent” de masina. Zilele trecute am incercat sa fac o plimbare in oras la ora de varf, m-am sufocat dupa 300 m. Am urcat inapoi in masina. Fenomenul acesta s-ar reduce semnificativ daca in zonele urbane aglomerate nu ar mai fi gaze de esapament. E nevoie desigur de muuult mai mult de 10% pt. asta.

      • Stim ca autoutilitarele, macaralele, avioanele, toate dieselele alea fara catalizatori si filtre EURO4 sau 5, nu sunt luate in calcule. In Austria peste jumate din autoturisme sunt Diesel. Socrul meu se uita si nu le vedea fumul la teava de esapament si se to..ooo..oo…ot minuna. Mai cum naiba?
        In India, in Romania, in multe tari se doreste absorbtia dinozaurilor vechi fumigeni. Ca sa fie aerul bun in Austria oare?
        Londra? Smog? Nu exista. E numai in povestile din secolul 19.
        Si da, ai dreptate Peter, totusi conteaza unde se emite. Insa acolo se poate restrictiona usor accesul, sau introduce taxe, care functioneaza si ca bariere.

        Numai bine tuturor. Nu zic ca curentul electric nu e bun, e foarte bun. Cum il stocam si cum il facem fara cadmiu si alte alea, care sunt si rare si scumpe, si costisitoare si grele, si introduc multe restristi:
        -nu ai caldura iarna in masina
        -nu ai climatizor in masina vara
        -ventilatoarele si farurile pot fi o problema energetica masiva
        -ajungi la punctul de schimb baterii si nu au, sau primesti una si te lasa brusc…
        -totusi azi facem plinul pt 1000 de km in 2 minute si platim cateodata in alte 2.
        -masina are nevoie de energie pt lucru mecanic, totusi. Urcam o tona 1000 de m = 1000kg x 1000m x 9,8m/s² = 98 kW. Cu un randament de 80% necesitam deci 122,5 kW. Si daca vrem sa urcam muntele asta intr-o ora, atunci ar fi cel putin 122 kWh de stors dinttr-o baterie numai pt propulsie (daca nu dam si noi la pedale).
        Tehnologia actuala nu cred ca va putea da asa ceva pentru zonele temperate si reci.

  2. Pingback: pligg.com

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger