Testarea, cea mai bună metodă de a învăţa pentru examene

1

A da un test nu este doar un mecanism pasiv de a verifica ce ai învăţat, ci chiar te ajută să acumulezi cunoştinţe, arată un nou studiu citat de New York Times.

Cercetarea arată că studenţii care citesc un pasaj, apoi dau un test despre ce au citit reţin cu 50% mai multă informaţie o săptămână mai târziu decât studenţii care folosesc alte metode de învăţare.

Una dintre aceste metode – studierea repetată a materialului – este specifică studenţilor care tocesc înainte de examene. Desenarea de diagrame care să arate ce au învăţat este o metodă lăudată de profesori întrucât îi determină pe studenţi să facă legături între faptele pe care le-au aflat.

Aceste metode nu sunt doar populare, ci şi dau studenţilor iluzia că ştiu materia mai bine decât o ştiu, de fapt.

Studenţii au fost puşi să prezică, în cadrul experimentelor, câte cunoştinţe îşi vor fi amintit la o săptămână după învăţarea materiei cu o anumită metodă. Cei care au dat test după citirea pasajului au prezis că îşi vor aminti mai puţin decât studenţii care au folosit alte metode, dar rezultatele au arătat chiar inversul.

“Cred că învăţatul înseamnă reconstruirea cunoştinţelor”, spune autorul principal al studiului, Jeffrey Karpicke, profesor asistent de psihologie la Universitatea Purdue.

Cercetătorii au folosit 200 de studenţi în două experimente, punându-i să citească mai multe paragrafe depre un subiect ştiinţific.

În cadrul primului experiment, studenţii au fost împărţiţi în patru grupuri. Cei din primul grup nu au făcut decât să citească un text câteva minute. Cei din celălalt grup au studiat pasajul în patru sesiuni consecutive de câte cinci minute. În al treilea grup, studenţii au aranjat informaţiile într-un fel de diagramă cu textul în faţă, scriind detalii şi idei în cercuri desenate şi relaţionând, apoi, cercurile între ele cu săgeţi. Studenţii din ultimul grup au dat test. Fără textul în faţă, ei au scris ce şi-au amintit timp de 10 minute într-un eseu liber. Apoi, au recitit textul şi au dat un alt test asemănător.

O săptămână mai târziu, toţi studenţii din cele patru grupuri au dat un test scurt cu întrebări care le verificau abilitatea de a-şi aminti faptele şi de a trage concluzii logice pe baza acestora.

Cel de-al doilea experiment s-a axat exclusiv pe desenarea de diagrame şi pe testarea după citirea textului, fiecare student exersând fiecare dintre metode. În faza iniţială cei care făceau diagrame includeau mai multe detalii decât studenţii care dădeau test, dar după o săptămână, cei care dădeau teste pentru a învăţa şi-au amintit mult mai multe informaţii decât cei care făcuseră diagrame.

De ce testarea ajută la asimilarea informaţiilor mai bine nu se ştie. Probabil pentru că prin memorarea informaţiei, studenţii organizează cunoştinţele şi creează indicii şi conexiuni pe care creierul le recunoaşte mai târziu, notează cei de la New York Times.

Foto: Flickr / Mc Quinn

Citiţi şi:

Punerea gândurilor pe hârtie te ajută să elimini stresul

Noile vitamine pentru creier: nicotina, mersul pe jos, meditaţia şi jocurile video

Tags:



Un comentariu

  1. Pingback: Somnul te ajută să înmagazinezi ce ai învăţat » Think Outside the Box

Leave A Reply