Un terapeut din California ajută cuplurile să îşi rezolve problemele din relaţie într-un mod total neobişnuit: îi pune să asambleze, împreună, mobilier de la Ikea. Ramani Durvasula, specialista în terapie pentru cupluri, susţine că experienţa asamblării acestui mobilier este atât de “frustrantă”, încât face oamenii dintr-un cuplu să se apropie şi să treacă peste problemele lor.
“Magazinul Ikea devine, efectiv, harta coşmarului relaţiei. Mergând prin bucătărie, cuplul atacă subiecte delicate, precum cine găteşte mai des. La secţiunea dedicată copiilor, apar alte subiecte şi asta se întâmplă înainte de începerea asamblării mobilierului”, îşi explică psihologul Ramani Durvasula metoda de lucru, construită pornind de la experienţa ei personală. Uneori, terapia sare peste vizita la magazin şi trece direct la asamblarea mobilei, acasă, fapt care aduce cuplurile în situaţia de a comunica şi a colabora, trecând peste divergenţele lor.
Psihologul îşi sfătuieşte clienţii să cumpere orice mobilă doresc şi să o asambleze acasă, fără supravegherea sa, dar apoi trebuie să vină la cabinet şi să descrie cum a funcţionat “exerciţiul”. Deşi cuplurilor li se pare ridicolă, la început, metoda, ulterior experienţa îi învaţă multe despre relaţia lor, spune Durvasula, care foloseşte această metodă de aproape şase ani. Tehnica ei este folosită şi de cupluri care nu sunt căsătorite, spre exemplu, dar care vor să se mute împreună şi vor să afle dacă se potrivesc în acest sens.
“Nu este vorba de brandul Ikea şi nici de achiziţie, ci de a colabora pentru a face un lucru împreună”, explică terapeutul. Durvasula lucrează cu cupluri cu tot felul de probleme, dar se axează în special pe relaţii în care sunt implicaţi oameni cu tendinţe narcisiste. Ea mai spune că un obiect de mobilier precum o măsuţă de cafea nu ridică mari probleme de asamblare, pentru cupluri, dar că obiectele de dimensiuni mai mari se dovedesc “problematice” şi, ca atare, sunt o provocare numai bună.
Compania Ikea a recunoscut că experienţa cumpărăturilor în magazinele lor poate fi stresantă, tocmai de aceea în 85% din magazinele Ikea din SUA, spre exemplu, există consultanţi specializaţi care au rolul de a reduce stresul clienţilor generat de experienţa achiziţiei. Cât priveşte metoda terapeutică dezvoltată de psihologul Ramani Durvasula, purtătorul de cuvânt al companiei, Janice Simonsen, susţine că brandul “este încântat să facă parte din acest proces”.
Sursa, foto şi mai multe detalii: Oddity Central
Puteţi citi şi:
Doi designeri suedezi au venit în România, în căutare de meşteşugari romi
Ce trucuri folosesc supermarketurile pentru a ne face să cheltuim mai mult
Ikea a şters toate femeile din catalogul său pentru Arabia Saudită
Ikea, acuzată că a defrişat o pădure legendară pentru mobilă