Supermarketurile îi ghicesc pe consumatori după retină şi creier

0

În condiţiile în care cercetările de piaţă sunt costisitoare şi ineficiente, consumatorii care participă la focus gropuri sau la sondaje de opinie având tendinţa de a-şi supraestima interesul faţă de anumite produse pentru a le face pe plac testerilor, o serie de companii s-au decis să nu mai aplece urechea la ce spun consumatorii şi să le ciugulească ochii şi creierul, scrie Wall Street Journal. Simulările 3D ale experienţelor de shopping, completate cu noi tehnologii de scanare a retinei şi a undelor cerebrale ale consumatorilor, înlocuiesc convenţionala cercetare de piaţă.

 

O hartă creată de Unilever după ce a măsurat cât timp şi cât de des s-au uitat consumatorii la o serie de ambalaje dispuse pe un monitor de computer, folosind o cameră care analizează mişcările ochilor


Folosindu-se de aceste medii virtuale, companii precum Proctor & Gamble sau Unilever extrag din experienţa de shopping a oamenilor informaţii mult mai utile decât prin intermediul metodelor convenţionale. Simulări sofisticate ale designului ambajajelor sau al dispunerii rafturilor din magazine le permite testerilor de piaţă un mai mare control asupra experimentelor, iar tehnologiile de monitorizare a ochilor şi a creierului îi ajută să realizeze hărţi cu locurile în care se opresc privirile consumatorilor, pe etichete sau rafturi. Totodată, se pot observa şi experienţele care le “aprind” clienţilor regiunile creierului supuse plăcerii.

În acest fel, companiile pot scoate pe piaţă mai repede produsele noi şi concepe designuri şi modele de rafturi care să amplifice vânzările. Cercetătorii au început să analizeze retinele consumatorilor încă de la începutul anilor 1900, însă tehnologia îmbunătăţită care s-a configurat în ultimii ani i-a ajutat să preia controlul asupra retinei şi să vadă locul exact în care se uită consumatorul, precum şi durata şi frecvenţa privirilor. Informaţiile adunate au ajutat la spulberarea unor mituri legate de ce contează cu adevărat în materie de design.

Mai multe detalii, pe WSJ.

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger