Pe 20 ianuarie, în Suedia s-a lansat ShareWear, o colecţie vestimentară la care au contribuit designeri de top suedezi şi ale cărei articole vor fi postate pe reţeaua socială de photo- şi video-sharing Instagram, iar prima persoană care va comenta postare la va putea împrumuta timp de o săptămână, scrie Tree Hugger. La sfârşitul acelei săptămâni, oamenii care împrumută articole vestimentare le vor posta la loc pe Instagram cu hashtag-ul #sharewear, pentru a merge mai departe la alţii. Scopul campaniei este de a promova o ipostază mai sustenabilă a modei.
“În fiecare an, în Suedia şi în alte ţări ale lumii sunt aruncate milioane de tone de textile, deşi aproape toate ar putea fi reciclate, donate sau folosite în alte scopuri”, spune Sofia Kinberg, director de marketing la Visit Sweden, agenția de promovare a turismului în Suedia. “Colecţia ShareWear e menită să stârnească conştientizare pe marginea acestui subiect în cadrul industriei şi să ofere totodată şi o soluţie alternativă”. Programul face parte din Inţiativa Democreativităţii din Suedia, o platformă care promovează şi generează idei pe un subiect nou în fiecare an. Anul trecut, de exemplu, s-a concentrat pe industria jocurilor video, iar anul acesta are în prim-plan creativitatea şi sustenabilitate în industria modei.
Cum funcţionează sistemul ShareWear: utilizatorii reţelei Instagram caută după hashtag-ul #sharewear, iar dacă văd un articol vestimentar care le place să grăbesc să comenteze primii, pentru a-l putea împrumuta. Următorul pas este să stabilească o întâlnire cu persoana care a obţinut articolul respectiv înaintea lor, nefiind asigurat un serviciu de livrare la domiciliu. După ce îl poartă o săptămână, cei care au împrumutat articolul îl posteatză din nou pe Instagram, cu hashtag-ul #sharewear, şi îşi precizează poziţionarea geografică. Ideea din spatele acestei iniţiative este că share-ingul de haine în locul aruncării lor este mai benefic pentru portofel şi pentru mediu. Colecţia este disponibilă într-un showroom digital.