Submarinele turistice vor duce bogaţii pe fundul mării

0

Dacă există avioane particulare, iahturi luxoase şi elicoptere, era normal ca cineva să se gândească şi la nişte super submarine care să întregească aventura unui miliardar. Graţie revoluţiei materialelor ultra rezistente şi a sistemelor avansate de ghidare, astfel de submersibile sunt construite şi vândute de către companiile marine.

Printre oamenii care s-au arătat deja interesaţi să finanţeze sau să cumpere astfel de submarine turistice sunt regizorul James Cameron şi directorul executiv de la Google, Eric Schmidt. Motivul: 90% din lumea marină nu a fost încă explorată, iar izvoarele hidrotermale, prin care gazul vulcanic ţâşneşte fierbinte la suprafaţă din scoarţa Pământului, cel mai adânc loc din ocean (Challenger Deep, parte din Groapa Marianelor, care are 10.911 m adâncmie), unde presiunea apei este de 1.000 de ori mai mare decât cea atmosferică de la nivelul mării, şi ruinele Titanicului sunt obiective turistice care nu trebuie ratate pe traseul explorării. Mini-submarine care pot găzdui doi sau trei pasageri şi îi pot scufunda pe aceştia la 300 de metri adâncime sunt construite deja de o serie de companii americane şi disponibile la preţul unic de 40 de milioane de dolari, fiind pregătite însă şi versiuni pentru 1.000 de metri – adâncimea la care se simt confortabil submarinele militare. James Cameron, în schimb, îşi face un astfel de submersibil de capul lui. Acesta va costa 8 milioane de dolari, iar regizorul plănuieşte să se arunce cu el în groapa Kermadec-Tonga, la nord de Noua Zeelandă, vara viitoare.

Sursa: The Guardian

Foto: Virgin Oceanic

 


Leave A Reply