Deși tot mai mulți oameni au deprins obiceiul de a lucra de acasă, scepticismul vizavi de această practică persistă. Cercetătorii de la Universitatea Stanford, printre care se afla și un fost CEO al Ctrip, o agenție de turism din Shanghai, au testat dacă angajații acestei companii (13.000 în total) sunt mai productivi sau nu acasă decât la birou, scrie Wired. Avantajul oamenilor de știință a fost că James Liang, fostul CEO, le-a oferit detalii prețioase legate de strategiile de management ale companiei.
Studiul a venit în condițiile în care Ctrip devenise preocupată de costurile mari impuse de birourile sale, de rata anuală de uzură de 50% a angajaților și de faptul că 255 dintre ei au cerut în mod explicit să lucreze de-acasă. Cercetătorii i-au împărțit pe acești 255 de subiecți – care lucrau de 6 luni în companie, iar acasă aveau lățime de bandă generoasă la net și o cameră separată din care puteau lucra – în două grupuri: pe unii i-a pus să muncească de-acasă, pe ceilalți de la birou, toți având însă aceiași supervizori, care îi coordonau din birou.
Pe durata cercetării de 9 luni, oamenii au observat o productivitate cu 12% mai mare în rândul angajaților care au lucrat de-acasă. Din acest procent, 8,5% s-a datorat orelor mai multe muncite (din moment ce au existat mai puține pauze și mai puține zile libere pe motiv de boală), iar 3,5% s-a datorat performanței mai mari pe minut (cercetătorii cred că în spate s-ar afla liniștea mai mare pe care o ai acasă). În plus, uzura a scăzut cu 50% în rândul acestui grupul, iar satisfacția oferită de muncă a crescut. Aflați mai multe detalii pe Wired.
Foto: Flickr/feverblue
Puteți citi și: