Studiu: Învăţarea limbilor străine face creierul să crească

0

La academia suedeză pentru translatori militari, tinerii recruţi învaţă o limbă nouă pe repede înainte. Un grup de cercetători le-a măsurat creierele înainte şi după învăţarea limbii respective şi a descoperit, astfel, ce se întâmplă cu creierul uman supus efortului de a învăţa o limbă străină într-un timp foarte scurt.

 

 

Tineri cu talent la limbi străine au fost aleşi de Swedish Armed Forces Interpreter Academy din Uppsala să înveţe, de la zero, limbi precum araba, rusa ori dari. De la a nu avea nicio cunoştinţă despre această limbă, ei ajung să o vorbească fluent în 13 luni. De dimineaţa până seara, zi de zi, chiar şi în weekend-uri, tinerii studiază continuu limba pe care o învaţă, într-un ritm mai mult decât rapid. Pentru a compara rezultatele, oamenii de ştiinţă au folosit, în paralel, informaţii despre un grup de studenţi de la Medicină şi Ştiinţe Cognitive de la Universitatea Umeå (grup de control), care, la rândul lor, au studiat intens, dar altceva decât o limbă străină. Fiecare grup a fost supus testelor înainte de a începe studiul şi la trei luni după ce studiul intensiv începuse.

Ce au descoperit oamenii de ştiinţă: structura creierului grupului de control a rămas neschimbată, dar anumite părţi ale creierului celor care studiau limbi străine au crescut (este vorba, mai exact, de părţi localizate în zona responsabilă pentru consolidarea informaţiilor nou-dobândite şi orientarea în spaţiu şi de părţi responsabile pentru abilitatea învăţării limbilor străine). „Am fost suprinşi să vedem că diferite părţi ale creierului s-au dezvoltat în grade diferite, în funcţie de cât de bine au performat studenţii şi de cât efort au depus pentru a ţine pasul cu cursul”, a declarat Johan Mårtensson, cercetător psiholog la Universitatea Lund din Suedia. El mai susţine că, deşi nu se pot compara rezultatele obţinute după trei luni de studiu cu cele ale persoanelor care, spre exemplu, duc o viaţă bilingvă (sau multilingvă, cazuri în care s-a remarcat absenţa sau apariţia mult mai întârziată a bolii Alzheimer, spre exemplu), „învăţarea limbilor străine este categoric o bună modalitate de a ne păstra creierul în formă”.

 

Sursa şi foto: Science Daily

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger