Street Delivery transformă o stradă într-o grădină de idei

0

Iată manifestul din acest an al echipei Street Delivery: Adevărul e că am ajuns să trăim într-o imensă parcare. Adevărul e că automobilul ne sufocă viața în oraș. Adevărul e că se taie parcuri și se fac în loc parcări. Așa că tema Street Delivery 2017 este GRĂDINI POSIBILE. Între 9 și 11 iunie 2017, sunteți poftiți în grădina plină de creativitate de pe Arthur Verona.

Street Delivery este un eveniment urban de arhitectură și arte care are loc în fiecare vară pe străzile orașelor din România. În București, Street Delivery închide strada Arthur Verona și o redă pietonilor, care o mobilează cu idei pentru un oraș mai bun. Scopul: o experiență citadină prin care să arătăm cum ar putea funcționa un oraș pentru oameni, nu doar pentru mașini.

Mesajul celor de la Street Delivery:

Putem transforma o stradă într-o grădină de idei? Putem deschide noi spații publice în orașele noastre? Putem să cerem mai mult verde?

[De ce?] Bucureștiul a fost cândva un oraș al grădinilor. Cartierele sale comunicau cu lumea vegetală printr-o mulțime de spații verzi, prelungiri firești ale caselor și un soi de replici mărunte ale Paradisului.

Apoi a intrat în scenă automobilul, care a tăiat legăturile dintre comunități și grădinile lor, dintre Cișmigiu, Icoanei, Universitarilor și Ioanid (ca să dăm doar câteva exemple din cartierul nostru), și a îngroșat ca pe niște șanțuri adânci Calea Victoriei și Bulevardul Magheru pe axa Nord-Sud. Astfel că mersul pe jos de la Vest la Est este acum fragmentat și duce lipsa unui traseu cultural-pietonal.

Vegetația din București abia dacă mai pulsează, definind mai degrabă distrugerea și maidanizarea orașului. Bucureștiul este cea mai poluată și congestionată capitală UE (pe locul 5 în lume la blocaje în trafic), iar asta se reflectă în speranța de viață scăzută și în stresul cotidian.

Pentru o calitate decentă a vieții, Organizația Mondială a Sănătății oferă ca standard 50 mp de spațiu verde urban pe cap de locuitor. Uniunea Europeană recomandă un minim de 26 mp/capita. În 2014, fiecare bucureștean se putea bucura în mod real de mai puțin de 10 mp de spațiu public verde, incluzând aici cimitire, fâșii de verdeață dintre parcări și carosabil, petice abandonate în care se aruncă gunoiul, păduri din extravilan.

Street Delivery a fost fondat în mai 2006 de Fundația Cărturești și Ordinul Arhitecților din România și a fost adoptat în România de 6 orașe. Mai multe, pe pagina evenimentului.


Leave A Reply