Start la Turul Dunării pe bicicletă, ediţia 2014

1

Luni, 1 septembrie, 2014, 10 tineri voluntari au pornit pe bicicletă în Turul Dunării 2014, un proiect inițiat în 2013 de Cycling Romania și Asociația ROI. Startul a fost dat în Călărași, din fața hotelului care poartă numele orașului dunărean. Până pe 9 septembrie, împărțiți în mai multe echipe, voluntarii vor parcurge distanța de aproximativ 400 de km dintre Călărași și Tulcea pe rute diferite, pentru a investiga trasee de cicloturism pe malul Dunării.

 

foto-start-turul-dunarii-1024x725

 

În cursul ediției din 2013, au fost investigate diverse trasee între Călărași și Oravița, rezultatele fiind prezentate pe website-ul www.turuldunarii.cyclingromania.ro, pe portalul Danube.travel, precum și în mass-media. De asemenea, TOTB v-a povestit anul trecut despre aventurile voluntarilor care au testat primele trasee de cicloturism pe malul românesc al Dunării. 

Ne propunem să identificăm în continuare un număr mare de trasee care pot fi parcurse cu bicicleta de-a lungul Dunării, între Călărași și Tulcea. Cicloturismul generează venituri anuale de 44 miliarde de euro la nivel european. Sunt convins că România poate deveni o destinație atractivă a turismului pe bicicleta, atât pentru cicloturiștii străini, cât și pentru cei români”, a declarat Mircea Crisbășanu, coordonatorul Cycling Romania.

Dunărea atrage peste 1,5 milioane de turiști anual în sectorul Passau-Viena, în timp ce malul românesc, care reprezintă o treime din suprafața fluviului, este vizitat de catre doar câteva sute de turiști străini anual. Investigarea și furnizarea de informații despre trasee sunt condiții de bază pentru a atrage mai mulți turiști. În plus, cicloturiștii au nevoie de puncte de cazare adecvate, precum și de informații despre obiectivele turistice care merită să fie vizitate. În măsura în care vor exista sprijin financiar și implicare și din partea autorităților, cicloturismul poate deveni o direcție de dezvoltare a comunităților locale de pe malul românesc al Dunării.

Cicloturiștii preferă vacanțele active și ecoturismul, așadar se bucură să fie aproape de natură, să doarmă în cort sau în pensiuni agroturistice, departe de locurile comerciale, zgomotoase. Este vorba despre acel turism la viteză redusă (slow-turism), ceea ce înseamnă că vor aprecia și ocaziile de a întâlni producători și meșteșugari locali, oameni pe care îi căutăm și îi întâlnim în Turul Dunării, a adăugat Mircea Crisbășanu.

Din echipa care participa la Turul Dunării 2014 fac parte: Alina Marin și Daniel Hegheș, care au participat și în 2013, precum și Veronica și Mihai Stanciu, Daniel Bengalici, Mihai Pop, Ionuț Bordea, Bogdan Adumitroaie și Silviu Negoiță. Voluntarii pe bicicletă sunt sprijiniți de echipa responsabilă pentru comunicare formată din Florin David și Simona Botner. Puteți urmări aventurile voluntarilor pe pagina de Facebook a Cycling Romania și pe site-ulwww.turuldunarii.cyclingromania.ro.

Despre Turul Dunării

Turul Dunării este organizat de către Asociația ROI și Cycling Romania. Ediția din 2014 este susținută de Hotel Călărași, Camping Euro Club Partizani, Giplast Balkans, Mausbike, Vinuri de Măcin – Crama Dobrogeană, National Geographic Traveler, Radio Romania Actualități.

Cycling Romania este un proiect de antreprenoriat social care promovează cicloturismul și dezvoltarea comunităților locale, fiind susținut de către  Asociația ROI. În ultimii ani, sute de turiști au participat la tururi pe bicicletă în Prahova, Buzău, Transilvania, Dobrogea. Numeroase articole despre Cycling Romania au apărut în presa românească, precum și în cea internațională. În plus, Cycling Romania contribuie la investigarea și marcarea de trasee pentru bicicletă și în alte regiuni ale țării, precum Dealu Mare/Prahova.

Puteţi citi şi:

Dunărea şi oamenii ei se cunosc cel mai bine de pe bicicletă


Un comentariu

  1. Buna. Problema completarii formularului la inscriere este o ,,treaba” buna / bine gandita. Am o propunere, nu vreau sa discriminez pe nimeni sau o anumita categorie sociala, consider ca se pot include / aproba participarea in TD 2015 si a prsoanelor, cu mai mult sau mai putin antrenament in cicloturism, cu abilitati practice in acest domeniu,(respectand programul / orarul stabilit — banuiesc ca aveti timpi de rezerva calculati pentru rezolvarea micilor incidente involuntare care pot aparea pe traseu — pana, probleme medicale, incidente in trafic ,etc.) Totusi nu am inteles care este criteriul de baza la aceasa selectie, (fara nici o critica, sa fie doar limitarea nr de participanti ? Da, poate, nu poti pornii la un astfel de traseu cu ,,o suta de participanti dupa tine”, se pot organiza parcurgerea traseelor stabilite pentru o zi si in grupuri de 10 – 15 persoane cu tot ceea ce include aceasta deplasare in siguranta, cu un sef de grup, cu semnarea unui instructaj in vederea respectarii regulilor in trafic, si multe altele … etc, nu vreau sa dau sfaturi, stiti mai bine ca mine.
    Cu respect

Leave A Reply