Consumul de pornografie a ajuns în epoca Internetului ca junk-foodul, accesăm imagini erotice de plictiseală, ca și cum am ronțăi chipsuri. Nici dușmanii pornografiei nu scapă de vrajă, mai mult de o treime dintre vizitatorii siteurilor creștine se duc regulat și pe paginile web ale diavolului.
Românii care consumă cea mai multă pornografie au și cea mai mare afinitate cu siteuri de afaceri precum wall-street.ro, ceea ce nu e de mirare, dacă ne gîndim că mediile de afaceri sunt bogate în testosteron. Neuroștiințele îi sfătuiesc însă pe jucătorii la bursă, dar și pe ceilalți profesioniști care lucrează direct cu bani, să se abțină de la orice contact cu imagini sexuale pînă la sfîrșitul programului.
Profesorul Bram Van den Bergh a publicat în Journal of Consumer Research un studiu în care afirmă că apetitul sexual creează nevoia de a primi imediat o recompensă de orice fel. Dorința sexuală determină și celelalte sisteme ale creierului implicate în căutarea recompenselor, inclusiv acele mecanisme cognitive care nasc pasiunea pentru bani.
După ce au văzut cîteva imagini erotice sau au atins un sutien, bărbații vor fi pe moment mulțumiți și cu recompense bănești mai mici și își vor mai tempera eforturile. Speculatorii ambițioși, ca boxerii, trebuie deci să intre în asceză în zilele în care lucrează.