Somnul te ajută să înmagazinezi ce ai învăţat

2

Nu există veste mai bună pentru studenţii aflaţi în sesiune – cea mai bună metodă de a reţine informaţia nouă este somnul, arată un studiu realizat în Germania, citat de Daily Mail.

Creierul se descurcă mai bine în timpul somnului decât treaz, susţin cercetătorii germani care spun că atunci când dormim avem mai puţine şanse să corupem memoria recentă.

Informaţia proaspătă este stocată temporar într-o zonă a creierului denumită hipocampus şi nu se incorporează imediat, arată studii anteriore care au demonstrat, de asemenea, că este nevoie de reactivarea acestora la scurt timp după învăţare pentru a fi transferate într-o zonă care stochează memoria un timp mai îndelungat – neocortex.

Memoria devine, însă, mai fragilă în perioada de reactivare dacă suntem treji. De exemplu, încercarea de a învăţa o a doua poezie ar scădea şansele ca prima poezie să rămână întimpărită.

În cadrul experimentului, 24 de studenţi au fost rugaţi să memoreze 15 perechi de cartonaşe reprezentând imagini cu animale şi obiecte uzuale. În timpul exerciţiului, ei au fost expuşi unui miros uşor neplăcut.

40 de minute mai târziu, jumătate dintre studenţi – care au stat treji – au fost rugaţi să memoreze o a doua tură de catonaşe, puţin diferite. Chiar înainte să înceapă, au simţit din nou acel miros, cu scopul de a le aminti de primul exerciţiu.

Ceilalţi 12 studenţi, în acest timp, au făcut al doilea exerciţiu după un pui de somn în timpul căruia au fost, de asemenea, expuşi mirosului.

Toţi cei 24 de studenţi au fost, apoi, testaţi. Cei care au dormit între cele două exerciţii au reţinut 80% dintre cartonaşe faţă de 60%, cât au reţinut cei care nu au dormit.

“Reactivarea memoriei are efecte complet diferite în starea de somn comparativ cu stare de conştienţă”, spune dr Susanne Diekelmann, autorul principal al studiului. “Am observat că motivul acestui rezultat surprinzător este că deja în primele minute de somn, transferul din hipocampus în neocortex începuse”, mai spune aceasta.

Foto: EPA

Citiţi şi:

Testarea, cea mai bună metodă de a învăţa pentru examene

5 trucuri ca să te trezeşti mai uşor dimineaţa

Punerea gândurilor pe hârtie te ajută să elimini stresul

Tags:



2 comentarii

  1. Pingback: Umblatul în somn este un defect genetic » Think Outside the Box

  2. Pingback: TOTB.ro - 5 lucruri pe care ar trebui să le știți despre somn » Think Outside the Box

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger