Șomerii ”de lux” din Danemarca se expun în vitrine

0

Danemarca a fost izolată de cele mai mari probleme ale crizei economice din Europa grație datoriei publice mici, însă bugetele municipalităților și salariile se află sub mare presiune într-o perioadă de îngrijorare privind exporturile și productivitatea scăzută, scrie The Wall Street Journal. Șomajul din țara nordică se menține în continuare la niveluri scăzute, însă angajații de top își găsesc cu greu joburi, motiv pentru care unii dintre ei au ajuns să se expună în vitrinele de pe stradă pentru a atrage atenția angajatorilor. “Cadru universitar disponibil aici”, spune, de exemplu, un afiș, cu o săgeată îndreptată spre niște oameni care stau în vitrina unui magazin.

 

reputation

 

După ce au căutat chiar și doi ani de zile joburi, fără succes, oameni cu înaltă pregătire profesională au ajuns să stea la coadă pentru a primi un loc în “expozițiile” de HR din Copenhaga. Unul din ei, om de știință în domeniul politic, care și-a ocupat locul în vitrină înarmat cu un laptop, spune că vine un moment în viață când CV-ul devine defunct și că acum e dispus să încerce orice pentru a-și găsi serviciu, chiar dacă se simte ca o maimuță în cușcă. Odinioară angajat în ministerul finanțelor, cercetătorul avea desemnat, în ture, locul din vitrină, alături de alți 14 șomeri de top, între sfârșitul lui aprilie și începutul lui mai. Pentru a-și omorî timpul, căuta joburi pe internet și își updata CV-ul și profilul de pe rețelele sociale.

În spatele inițiativei cu vitrine se află DJOEF, un sindicat muncitoresc care estimeză că 41% dintre danezii proaspăt absolvenți de master încă își caută job la un an de la absolvire. Organizația crede că problema are la bază surplusul de talente specializate și șovăiala micilor companii de a-i angaja, așa că s-a gândit să rezolve problema mult mai agresiv. Programul este găzduit de vitrina unei companii de advertising din Copenhaga (foto), Reputation, situată într-un loc în care roiesc mulți profesioniști din domeniul business, și se pare că funcționează. Într-o săptămână, un fost economist s-a ales cu un job, iar fosta directoare a unui district școlar, care a terminat un master în administrație publică și care și-a ocupat locul din vitrină înarmată cu un CD cu muzică gospel, a fost abordată de șapte headhunter-i.

Citiți întregul articol pe The Wall Street Journal.


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger