Soluții europene pentru reducerea poluării produse de trafic în București

2

Patru organizaţii neguvernamentale – Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Asociaţia BateŞaua, Asociaţia pentru Tranziţie Urbană (ATU) şi Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis au luat iniţiativa de a demara o campanie având ca scop dezvoltarea infrastructurii de transport comun şi cu bicicleta în Bucureşti. Demersul este susţinut şi de Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti.

 

 

Punctul de plecare al campaniei va fi o întâlnire de lucru care va avea loc pe data de 26 aprilie şi la care au fost invitaţi să participe reprezentanţi ai diferitor direcţii din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), Administraţia Străzilor, RATB, Metrorex, Poliţie (rutieră şi locală) şi reprezentanţii celor patru organizaţii (invitația a fost transmisă pe data de 13 aprilie).

Anterior acestei iniţiative, Brigada Rutieră a constatat că pistele de biciclete existente nu respectă normele şi avizele, dispunând, până acum, restricţionarea accesului pe două tronsoane de pistă. Cercetările continuă pe celelalte sectoare. Pentru ca pe viitor să nu se mai investească în piste nefuncţionale (cum sunt cele existente în prezent), este necesar ca viitoarele investiţii să se facă în acord cu nevoile cetăţenilor. Deoarece în procesul de marcare a vechilor piste s-a constatat că a lipsit comunicarea între cei implicaţi, organizaţiile doresc ca în toate proiectele viitoare să existe dezbatere publică reală încă din faza de proiectare.

Până la această oră, a răspuns invitaţiei de a participa la întâlnirea din data de 26 aprilie reprezentantul RATB. Pe data de 23 aprilie se va anunţa în detaliu agenda dezbaterii, precum şi lista actualizată a participanţilor.

 

Puteţi citi şi:

Transportul alternativ luptă cu Bucureştiul


2 comentarii

  1. Pingback: Afacerea pistelor şi semafoarelor pentru biciclişti (I) | TOTB.ro - Think Outside the Box

Leave A Reply