Şoferii din Ucraina îşi modifică maşinile pentru a funcţiona pe lemne, în loc de benzină

15

În condiţiile crizei economice şi ale creşterii preţului combustibilului, ucrainienii caută alternative pentru maşinile lor şi, astfel, tot mai mulţi şoferi îşi transformă vehiculele ca să funcţioneze pe lemne, salvând, astfel, banii pe care i-ar da pe benzină – în condiţiile în care lemnele sunt de două ori mai ieftine.

Deşi soluţia nu pare deloc una practică în epoca maşinilor electrice, alimentate din surse de energie verde, ea nu este deloc nouă: oamenii au creat maşini care merg pe lemne de decenii bune – în fapt, astfel de maşini erau chiar populare în perioada primului război mondial. Desigur, în timpurile moderne, aceste maşini sunt mai degrabă experimente distractive, dar se pare că mulţi şoferi din Ucraina găsesc în asta soluţia perfectă pentru problema lor şi îşi echipează maşinile cu arzătoare de lemne şi alte echipamente necesare, ca să nu mai depindă de benzină.

Spre exemplu, Eugene Chernigov (36 de ani) şi-a convertit anul trecut Opelul său vechi într-un vehicul alimentat cu lemne. Este profesor de matematică şi fizică şi a învăţat de pe internet despre cum funcţionează lemnul ca şi combustibil pentru maşină. După două luni de studiu, pornind de la documente vechi din 1939, spune că a înţeles conceptul şi, apoi, realizarea lui a fost floare la ureche. A ataşat o sobă pe lemne şi o canistră din metal în spatele maşinii sale şi le-a conectat la motor. Gazul emis de arderea lemnului ajunge în canistra de metal, unde este stocat, filtrat, răcit şi apoi transmis motorului. În acest fel, maşina lui consumă cam 20 de kilograme de lemne la 100 de kilometri, iar costurile lemnului sunt mult mai mici decât ale benzinei (cam la jumătate). În funcţie de calitatea lemnului folosit, maşina poate atinge şi până la 80 de kilometri pe oră.

Un alt ucrainean, Sergey Iagoon, din altă regiune, şi-a construit făcut prima maşină pe lemne în urmă cu câţiva ani şi spune că succesul experimentului său i-a făcut şi pe alţii să îl urmeze. Prima maşină pe care a transformat-o astfel a fost o Lada, apoi a urmat o Volga. Pentru că întreg sistemul de combustibil alternativ este în portbagajul maşinii, Sergey spune că nu a avut niciodată probleme cu poliţia. Folosirea acestor sisteme alternative este ilegală în Ucraina, dacă nu sunt înregistrate şi aprobate, deoarece se consideră că prezintă un pericol pentru şoferii maşinilor şi pentru cei din jur.

stire 7 dec ucraina 7 stire 7 dec ucraina 2 stire 7 dec ucraina 3 stire 7 dec ucraina 4 stire 7 dec ucraina 5

Mai multe detalii: Segodnya News

Surse şi foto: Eco-Town, Oddity Central


15 comentarii

  1. Prietene ukrainian ai vrut si tu ca si noi romanii in ue si iata unde ai ajuns.Sa faci foc in portbagaj e ceva nu gluma.Sa auzim numai de bine

    • Si ca si noi, prietine ucrainean, ai facut si tu parte din lagarul fericirii, inainte de-a face parte din UE. S-auzim numai de bine.

    • Se vede ca esti junior pentru ca pe vremea lui Ceausescu aveai benzina pentru ca ti-o puteai cumpara (ceea ce poti si aacum ) chiar daca era pe cartela dar nu aveai voie sa circuli cu masina decat tot a doua Duminica pentru ca atunci doar Duminica era zi libera.

  2. 20 de kilograme de lemne la 100 de kilometri, iar costurile lemnului sunt ?mult mai mici decât ale benzinei (cam la jumătate) adica 10 litri benzina deci unde este economia

    • Ideea era alta,…20 kg lemne ar fi echivalentul consumului masinii lui(mai mult sau mai putin)daca ar fi avut un consum de 10 litrii ,lemnele acum l.ar costa cat 5 litrii de benzina….dar gandeste logic…la noi 1000 kg lemne costa 300 lei aproximativ….lemn de esenta tare,dintr.o tona poti face 5000 km(20kg /100km)….nu stiu ce adunari ,scaderi etc au facut astia care au scris despre stirea asta dar daca luam aia 300 lei si ii impartim la 5000 km si apoi inmultim cu 100 km ne da fix 6 lei…adik de aproximativ 10 ori mai putin,filtre cu siguranta nu are prin soba respectiva acum nu stiu daca mai exista ceva consumabile p.acolo…

  3. Ia studiati putini istoria,mai ales in timpul celui de-al doilea razboi mondial, sa stiti cu ce se mai ocupau vecinii ucraineni,vedeti si in timpul nostru cu ce se ocupa batalionul AZOV, dupa aceea calculati cantitatea de sentimentelor/cm3 pentru acest popor

  4. deci dupa mintea lor acele lemne prin ardere degaja un gaz inflamabil care la randul lui este ars in camera de ardere a motorului ,imposibil.asta inseamna ca trebuie sa ai si modificare gpl.iar acel gaz are nevoie de fermentatie pentru a ajunge la o concentratie gazoasa inflamabila pentru a ajuta la producerea de explozie in camera de ardere pentru a impinge pistonul.stim cu totii ca benzina provine din petrol si gazul din pungile apropiate care principalul fenomen de baza este fermentatia.aceste bacterii de fermentatie specifice sunt distruse la ardere, deci nu pot fi activate prin arderea unor lemne pentru a spori capacitatea optanica a acestora,pentru ca un automobil sa functioneze cu lemne trebuie sa aibe si un cazan cu apa, acel cazan cu apa se transforma treptat in aburi dilatandu-i-se volumul,astfel creeaza presiune in recipientul respectiv care este eliberat treptat intr-un-ul sau mai multe pistoane corelate special pentru a actiona un arbore cotit, acesta transforma prin sistemul biela manivela o rotatie continua care este preluata de catre elemente mecanice specifice.

  5. Pingback: Ucrainenii sunt inventivi! Tot mai mulţi şoferi îşi transformă vehiculele ca să funcţioneze pe lemne | Cluj News

  6. Pingback: Şoferii din Ucraina și-au construit maşini care funcționează pe lemne. FOTO - AktualNews. Știri de actualitate

Reply To Florin Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger