Social media încearcă să depisteze tendinţele suicidale

0

Dacă v-aţi gândit să vă sinucideţi, social media vă poate da de gol. O iniţiativă numită Durkheim Project se foloseşte de inteligenţa artificială (IA), mai exact, de algoritmi specifici acesteia, pentru a identifica diverse cuvinte şi fraze comune celor care cochetează cu ideea suicidului.

 

 

Programul a fost lansat pe 2 iulie şi, momentan, se axează numai pe veterani de război, unde rata sinuciderilor este ridicată. Ei trebuie să opteze pentru a avea acest program instalat pe calculatoarele lor sau pe alte dispozitive, exact ca orice altă aplicaţie. Odată instalat, programul urmăreşte activitatea virtuală a utilizatorului, în special ceea ce postează în social media şi o transmite unui baze de date medicale. O inteligenţă artificială medicală monitorizează datele în timp real şi identifică tiparele care ar putea însemna că o anumită persoană se gândeşte să îşi facă singură rău. Monitorizarea se referă la conţinutul de pe Facebook, Twitter şi LinkedIn, în prezent, dar colectează şi informaţii din telefoanele mobile ale utilizatorului. Baza de date cu mesajele scrise de utilizatori şi locurile unde se află ei este stocată la Geisel School of Medicine, Universitatea Dartmouth şi protejată; plus, spun autorii programului, există un firewall puternic pentru a oferi siguranţă împotriva hacker-ilor.

Însă acest proiect are şi dezavantaje: versiunea din prezent nu are rol de intervenţie, deci nu anunţă pe nimeni dacă un individ chiar este în pragul sinuciderii, după ceea ce postează în social media. Versiuni viitoare ale programului ar putea face asta. Dar, deocamdată, programul nu face decât să adune date. Însă echipa care a creat programul are planuri ambiţioase de a îmbunătăţi lucrurile. La primele testări ale programului, realizate în 2011, rezultatele au fost edificatoare: peste 65% dintre utilizatorii monitorizaţi (care chiar s-au sinucis) au folosit fraze sau cuvinte cheie, în mod regulat, pe conturile lor de social media. Proiectul, însă, poate eşua în a-şi atinge scopul principal tocmai pentru că este unul opţional, iar persoanele cu înclinaţii spre sinucidere ar putea să nu aleagă să îl folosească, să nu ceară ajutor (cum se întâmplă, de altfel, de multe ori). Plus că nu există, în fapt, nicio dovadă că veteranii care au postări negative în social media chiar ajung să se sinucidă (cuvintele cheie fiind uneori banale, comune).

 

Sursa, foto şi mai multe detalii: Live Science


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger