Sistemele de inchiriat biciclete impanzesc planeta

14

Ultimul bastion a fost cucerit: SUA intra in randul lumii care se da sistematic pe bicicleta. Primul sistem complex de bike sharing a fost inaugurat in Denver, Colorado.

Stirea e taman la celalalt capat al globului, dar e esentiala pentru a intelege directia in care vor sa se indrepte SUA: mai putine masini, mai multe biciclete. Sistemele de inchiriat biciclete au impanzit in ultimii zece ani marile orase europene, iar americanii incep sa traga tot mai mult cu ochiul la modelele oferite dincoace de Atlantic.

B-Cycle, planul B al americanilor, asa cum e alintat de initiatori, este un sistem de inchiriere a bicicletelor pe care le poti lua de unde vrei din oras si le pot lasa la fel de bine tot unde vrei cand te-ai saturat de pedalat. Scenariul va suna cunoscut, l-a implementat deja cu mega succes Velib’-ul parizian.

Pentru realizarea sistemului B-Cycle compania medicala Humana a colaborat cu celebrul producator de biciclete Trek, anunta Core77. Primul oras din turneul american pe care il anunta B-Cycle este, asadar, Denver. Pe site-ul oficial al serviciului, internautii pot vota in ce alt oras american isi doresc sa aiba un astfel de sistem.

Ca tot vorbeam de modelul european in materie de bike sharing, iata o lista compilata de pe Wikipedia a principalelor orase din Europa, si nu numai, unde sisteme foarte bine puse la punct de inchiriere fac bicicleta o alternativa viabila. Iar cand spun sisteme foarte bine puse la punct, nu vreau sa aud in subsolul articolului comparatii nici cu Cicloteque, nici cu La Pedale.

Bycyklen (Copenhaga) – inaugurat in 1995
Call a Bike (Munchen) – 2000
Cityräder (Helsinki) – iunie 2000
Call a Bike (Berlin) – martie 2003
Citybike (Viena) – iunie 2003
Bicing (Barcelona) – martie 2007
Vélib’ (Paris) – iulie 2007
BikeOne (Cracovia) – octombrie 2008
BikeMi (Milano) – decembrie 2008
Bixi (Montreal) – mai 2009
DublinBikes (Dublin) – Septembrie 2009

Foto: bcycle.com

Tags:



14 comentarii

  1. Pingback: Sistemele de inchiriat biciclete impanzesc planeta

  2. In Cucuresti singura chestie de care stiu e o gluma proasta, cu un singur centru de la care iei bicicleta si unde trebuie sa o duci inapoi.

    Am tot vazut sigla JCDecaux (cei care au finantat si implementat Vélib) pe panouri publicitare de prin oras, poate avem o sansa sa se implementeze si aici 🙂 (in Paris au facut un troc cu primaria, panouri publicitare contra biciclete; sa speram ca in bucuresti or sa faca troc cu orasul, si nu cu angajatii primariei)

  3. Pingback: Articole culese din mass-media romaneasca

  4. Si la Budapesta se va inaugura anul asta un astfel de sistem… In Bucuresti, pe langa ca 50% din banii alocati programului s-ar duce pe alte cai la clientii politici (vezi Brasov), restul de biciclete ar fi furati sau vandalizati… Nu cred ca suntem pregatiti pentru un astfel de sistem…

    • la budapesta costa intre 2000 si 4000 de forinti pe zi inchiriatul unei biciclete. sunt 5 firme iar eu impreuna cu niste prieteni tocmai dschidem acum inca un astfel de serviciu – Velopest.

    • Paris: primele 30 minute gratuite, mai apoi +30 minute: 1€, +1h : 3€,… Abonamentul pe 1 an: 29 € si exista si abonamente pe 1 zi/7 zile
      http://www.velib.paris.fr/Abonnements-tarifs/Les-tarifs
      Lyon: 30 minute gratuite, +30 minute : 1€, fiecare 1/2h urmatoare de utilizare : 2€ ; iar cardul costa 1€. Exista diferite abonamente (inclusiv abonamente pe tarnsport in comun) pentru care tariful este mult mai bun.
      http://www.velov.grandlyon.com/Tarifs.12.0.html

      Poti inchiria 29 minute bicicleta gratuit, sa o legi si sa o reinchiriezi pentru 30 minute (cu toate ca nu prea iti vine: 1-2€ pentru a strabate Lyonul sau centrul Parisului este super convenabil)

  5. Pingback: pligg.com

  6. Pingback: Impact, amenintata cu insolventa de un partener » Credite

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger