Se întâmplă în Bucureşti: 100 km de piste ilegale, niciun vinovat!

5

După ce de mai bine de un an Brigada Rutieră a început să verifice starea de viabilitate a pistelor pentru bicicliști din București, zilele acestea am avut curiozitatea să numărăm kilometrii de piste constatate de poliție ca fiind ilegale. O sută de kilometri!

 

de Marian Ivan, membru fondator al OPTAR

Și în procente cifra este rotundă: 100 % dintre traseele verificate de Brigada Rutieră București s-a constatat că au fost recepționate ilegal. Prin semnarea documentului de recepție a pistelor, Administrația Străzilor București (ASB) a acoperit greșelile de proiectare și pe cele de construcție și astfel a aprobat plata ilegală a pistelor periculoase din București.

Până acum, Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) a depus zeci de reclamații către instituțiile care trebuiau să ia măsuri pentru protejarea vieții și integrității pietonilor și bicicliștilor expuși din cauza ilegalităților comise de Administrația Străzilor București.

Câți hoți ați văzut că vin în fața păgubiților să recunoască faptele?

Prima instituție care a reacționat legal, dar cu întârziere foarte mare, a fost Brigada Rutieră București.

O altă instituție care a reacționat a fost Administrația Străzilor București. Dar nu ca să aplice legea. Pe rând, conducerea ASB a încercat să dezinformeze și apoi să ascundă informațiile despre cum au fost cheltuitii banii cetățenilor. Chiar și în acest moment Administrația Străzilor refuză să facă publice documentele pe care se află numele persoanelor vinovate: procesele verbale de recepție a pistelor ilegale. Dar reacția lor este normală. Câți hoți ați văzut că vin în fața păgubiților să recunoască faptele ?

Tocmai de aceea am sperat că Primăria Municipiului București, Consiliul General al Municipiului București sau Prefectura București să ia măsuri pentru recuperarea prejudiciilor. Niciuna dintre aceste instituții însă nu a luat vreo măsură care să ducă la recuperarea prejudiciului.

Așadar,  București va intra din nou în Cartea Recordurilor: 100 de kilometri de trasee recepționate și plătite ilegal și niciun vinovat!

S-a dovedit că în ultimii 5 ani, din cauza unor funcționari corupți și/sau incompetenți, cetățenii orașului au fost agresați pe 100 de kilometri de trotuare.

Vrem înapoi banii plătiți pentru pistele recepționate ilegal!

În dispreț față de munca cetățenilor orașului, din banii cărora s-au plătit aceste piste ilegale, iată că nici după ce poliția a constatat ilegalitățile pe 100 de kilometri de piste, administratorii orașului nu au început procedurile de recuperare a prejudiciilor. Și chiar în acest moment, fiecare dintre noi contribuim la plata salariilor acestor funcționari care ne-au păgubit cu zeci de milioane de euro.

Și pentru că ne-am săturat să așteptăm ca autoritățile să-și facă treaba, pe data 09.10.2012  OPTAR a depus o sesizare către Curtea de Conturi a României. Am făcut referire acolo doar la traseele care au fost recepționate în septembrie 2011 și desființate în acest an (60 de km de piste). Pentru că respectivele trasee sunt încă în garanție, iar cei care au semnat documentele de recepție au avut un tupeu fantastic. Ori pentru că sunt niște incompetenți, ori pentru că sumele obținute și protecția oferită de cei implicați i-a făcut să creadă că nu pot fi atinși. Iar până acum au avut dreptate:  nicio instituție nu i-a tras la răspundere pentru prejudiciile create. Ceea ce ne face să credem tot mai mult în a două variantă: în “Afacerea pistelor și semafoarelor pentru bicicliști” este vorba de corupție.

Ne-am săturat ! Vrem piste, nu prostii !

Problema pistelor ilegale din București a fost sesizată încă din 2008, imediat după recepționarea primelor trasee. În fiecare an presa a prezentat situația pistelor.

Din vara anului 2011, OPTAR a sesizat legal toate instituțiile care aveau atribuții în rezolvarea acestor probleme. Iar reacția edililor a fost pe măsura calității vieții politice din România. Cu toate că legea obligă la recuperarea prejudiciilor, nicio instituție nu are curaj să-i deranjeze pe funcționarii corupți și/sau incompetenți care sunt în continuare în funcții.

Pentru a atrage atenția asupra problemelor, OPTAR invită bucureștenii pe 27 octombrie 2012 (ora 10.30, Piața Constituției) să își strige în stradă revendicările legate de situația în care se află infrastructura pentru biciclete din Capitală.

Va fi un marș pe biciclete unde sunt așteptați toți cei care își dau seama că lipsa unei alternative viabile la transportul cu autoturismul a dus la creșterea numărului de mașini înmatriculate în București de 12 ori în ultimii 20 de ani. Din fericire, cei mai mulți dintre șoferi demonstrează că sunt conștienți de faptul că măsurile de încurajare a traficului auto duc la mărirea numărului de mașini și implicit la blocarea orașului în orele de vârf. De aceea este nevoie ca bucureștenii să aibă alternative viabile de transport: trotuare libere, transport public eficient și piste pentru bicicliști.

 

 

Vino pe 27 octombrie la marșul organizat în București și fii alături de OPTAR și partenerii săi. (lista partenerilor rămâne deschisă). Detaliile despre organizarea marșului vor apărea pe contul nostru de facebook în decursul săptămânii viitoare.


5 comentarii

  1. Marius Cernea via Facebook on

    Nu ma pricep la chestii de-astea, de urbanism, dar cand se face o cale ruriera(strada, pista pt bicicleta/caruta/role, trotuar) nu ar trebui si un aviz de la rutieristi, ca fiind cei mai in masura sa zica daca e bine sau nu? Intreb si io!

    • Primaria Municipiului Bucuresti vrea sa faca “autostrada lui Oprescu” fara sa existe un studiu de trafic.

      Primaria Municipiului Bucuresti este una dintre institutiile care incalca cel mai des legile in picioare: cazul Hala Matache, Pasajul Mihai Bravu, pistele de biciclisti, “autostrada suspendata”… Ca sa vorbim doar despre afacerile de peste cateva zeci de milioane de euro.

      Borduriada lui Videanu a ramas mult in urma noului tip de afaceri din banii oamenilor.

  2. Pingback: Marș revendicativ “Existăm și-o să avem bandă!” | TOTB.ro - Think Outside the Box

  3. Sa fim seriosi…toti soferii au spus ca vor sa vada mai multe biciclete ca sa se descurce ei in trafic mai bine…nimeni nu ar renunta la masina pentru bicicleta…in orase mai mici merge..dar in bucuresti , daca stai la 20 de km de munca cum faci ? pleci la 6 ca sa ajungi la 8 la munca? intrebarea e pusa prost : “ce ai vrea sa vezi in viitor ,mai multe masini sau mai multe biciclete?”logic ca orice sofer doreste sa vada mai multe biciclete si el sa fie la volan…

  4. Pingback: Reminder: Bicicliștii ies în stradă pentru că nu mai vor să facă trotuarul – marș revendicativ | TOTB.ro - Think Outside the Box

Reply To Marius Cernea via Facebook Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger