Şcoala Europeană Bucureşti a câştigat competiţia internaţională Şcoli europene pentru o planetă vie

0

Şcoala Europeană Bucureşti a fost desemnată printre cei patru câştigători ai competiţiei internaţionale dedicate mediului înconjurător “Şcoli europene pentru o planetă vie”, o iniţiativă WWF, împreună cu Fundaţia ERSTE. Aflat la cea de-a treia ediţie, concursul a fost lansat în noiembrie 2010 şi s-a încheiat în această săptămână, prin ceremonia de decernare a premiilor, care a avut loc la Viena.

Formată din 17 elevi şi coordonată de profesorul Daniela Elena Ştefan, echipa Şcolii Europene din Bucureşti a realizat un proiect pe care l-a numit GRRREEN (Go, Reduce, Reuse, Recycle Everything, Everywhere, Now). Şcoala Europeană a concurat cu alte 29 de echipe din opt ţări europene: Bulgaria, Croaţia, Ungaria, Moldova, România, Serbia, Slovenia şi Ucraina. Acestea au răspuns iniţiativei WWF de a proteja natura şi viitorul Europei, astfel că, timp de şapte luni, elevii de 12-17 ani au realizat proiecte de protecţia mediului înconjurător, având ca teme „Dunărea – linie a vieţii Europei” şi “Amprenta ecologică”. Aceştia au realizat cercetări, au discutat cu autorităţile, au organizat expediţii în natură şi au desfăşurat o gamă largă de activităţi, de la construirea de grădini în curtea şcolii, la evenimente de stradă şi spectacole de teatru, expoziţii şi campanii de tipul “elevii îi învaţă pe elevi”.

Patru echipe din România, Republica Moldova, Croaţia şi Serbia au câştigat competiţia, toate abordând tema “Amprenta Ecologică”. Elevii Şcolii Europene, în vârstă de 12 ani, au ales să se concentreze, aşa cum sugerează şi numele proiectului, pe tema reciclării. Printre altele, ei au organizat evenimente de promovare şi informare în grădiniţe, au iniţiat evenimente publice, s-au întâlnit cu politicieni şi au oferit interviuri în presa locală prin care au transmis mesajul GRRREEN. “Prin proiectul Şcoli europene pentru o planetă vie dorim să le oferim elevilor posibilitatea de a se implica, de a-şi exprima opinia în mod public şi de a-i motiva şi pe ceilalţi să acţioneze”, a declarat Barbara Tauscher, Coordonator al programului de educaţie ecologică din cadrul WWF Austria. “Pentru noi, implicarea totală a elevilor reprezintă cea mai importantă realizare”.

Câte cinci copii din fiecare echipă câştigătoare vor participa la o tabără de o săptămână în natură, în Austria, în toamna acestui an. “Vrem să încurajăm schimbul de experienţă între elevi chiar şi după încheierea competiţiei” , a spus Tauscher. “De aceea, pe termen lung, vrem să formăm o reţea la nivelul mai multor ţări, formată din tineri preocupaţi de conservarea naturii”.  “Tinerii sunt cei care au puterea de a modela viitorul, aşadar trebuie să-i încurajăm în iniţiativele de protejare a mediului şi de identificare a unor soluţii creative în acest scop. Acesta este şi motivul pentru care Fundaţia ERSTE susţine proiectul internaţional Şcoli europene pentru o planetă vie şi suntem impresionaţi de implicarea elevilor şi a profesorilor deopotrivă”, a declarat şi Boris Marte, membru al Comitetului de Conducere al Fundaţiei ERSTE. “A sprijini proiectele educaţionale înseamnă a trata cu seriozitate viitorul Europei. Posibilitatea de a-şi împărtăşi interesul pentru problemele ecologice în cadrul unui proiect internaţional reprezintă o experienţă remarcabilă atât pentru elevi, cât şi pentru profesori”.

Evoluţia proiectelor prezentate de-a lungul celor 3 ediţii poate fi urmărită prin intermediul unui blog accesibil publicului larg: http://schools.foralivingplanet.eu. Aici, echipele din şcoli au ţinut jurnale de proiect, au postat fotografii şi filmuleţe şi au avut oportunitatea să îşi împărtăşească experienţele.

 


Leave A Reply