Școala 2013 – distopia pricopiană

2

Organizația Mișcarea Civică Miliția Spirituală dorește să tragă un puternic semnal public de alarmă cu privire la recentele declarații ale ministrului Educației, Remus Pricopie. Abia înscăunat la șefia unuia dintre cele mai sensibile ministere (după eșecurile lamentabile ale prim-ministrului Ponta în a găsi ministeriabili cu un CV cât de cât necontrafăcut), domnul Pricopie propune tinerilor din România o distopie orwelliană în toată splendoarea ei.

 

Text preluat de pe militiaspirituala.ro

Ministrul Educației dorește – nici mai mult, nici mai puțin decât – reglementarea exemplară și autoritară a spațiului educațional prin instalarea de camere de supraveghere în fiecare clasă. În această lume post-apocaliptică imaginată de Pricopie, libertatea de expresie devine un moft iar gândurile elevilor sunt trecute toate prin filtrul unui Big Brother supradimensionat. „Atenție, Pricopie stă cu ochii pe tine”, ar suna șoaptele înspăimântate ale elevilor reduși la statutul de simple marionete ale statului. Ni se pare cel puțin reprobabilă o astfel de apucătură de tip stalinist, dată în vileag prin gura unui personaj care ar trebui, la modul ideal, să fie „primul exemplu pedagogic al țării”.

Domnul Pricopie dorește să elimine violența din școli, dar nu o face prin pedagogii alternative și prin programe coerente bazate pe argumente și persuasiune rațională, ci prin pedepsirea exemplară a celor care nu respectă întocmai directivele lui Big Brother. Domnul Pricopie promite să-i pedepsească exemplar nu doar pe elevi, ci și pe directorii care nu-și pot controla propria ogradă. Domnul Pricopie are pesemne senzația că sistemul educațional trebuie alcătuit din mancurți depersonalizați, și nu din personalități distincte cărora să li se asigure libertatea totală de expresie. Desigur, există metode moderne de preîntâmpinare a efectelor negative din școli (consum de alcool, droguri, violență ș.a.m.d.), dar ministrul Educației nu pare a le stăpâni. La baza oricăror astfel de campanii normale, în orice stat civilizat, stă informarea și nu represiunea. Cel mai probabil, dacă Remus Pricopie își va vedea visul unei nopți de iarnă îndeplinit, vom asista la apariția unei noi clase sociale – cea a supraveghetorilor școlari!

Într-o țară în care părinții înșiși trebuie să mai învețe cum să-și educe copiii, o țară în care educatorii mai trebuie încă să fie educați, a pretinde un sistem centralizat de supraveghere pentru contracararea violenței nu reprezintă altceva decât întoarcerea regretabilă într-o epocă în care spaima, bătaia, teroarea de orice fel, erau locuri comune.

Gogomănia ministerială merge însă și mai departe: Big Pricopie propune chiar (halucinant!) suspendarea alocației „dacă nu reușim să ne înțelegem nici cu copilul, nici cu părintele”. Poate că acest bulversat ministru al Educației ar trebui să afle ce tip de drept fundamental este alocația! Poate că acestui ministru rătăcit ar trebui să i se explice că România face parte din Uniunea Europeană, și nu din cine știe ce gubernie satrapică. Remus Pricopie mai trebuie să propună doar înființarea „Ligii Tineretului Anti-sex” și le avem pe toate!

Credem că vremea experimentelor umane a trecut! Este momentul să ne propunem cu toții miniștri și oameni politici competenți, responsabili, morali. Este momentul să ne aducem aminte că răul totalitar recidivează când te aștepți mai puțin, sau că acei care-și uită trecutul sunt condamnați să-l repete. Dacă domnul ministru Remus Pricopie dorește să educe pe cineva în maniera pe care singur a anunțat-o, îi sugerăm să se gândească mai temenic înainte de a deschide gura. Îi reamintim și pe această cale că morții din decembrie 1989 îl supraveghează cât se poate de atent!


2 comentarii

  1. Scoala ramaneasca va ramane in aceasta situatie atata vreme cat MINISTERUL INVATAMANTULUI isi schimba numele si conducatorii dupa programul politic .De ce ministrul invatamantului este ba absolvent de Medicina Veterinara, ba de SNSP….,ba nu si-a echivalat studiile.Cum poate sa cunoasca si sa inteleaga problemele SCOLII ROMANESTI o persoana care NU A LUCRAT LA CATEDRA,care nu s-a aflat in contact direct cu elevii si cu parintii acestora, cu programa scolara, cu manualele alternative, care nu a studiat aspecte ale invatamantului romanesc in decursul timpului ?!?Ce sanse putem acorda BINELUI IN SCOALA ROMANEASCA in aceste conditii?

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger