Să înceapă distrugerea. Guvernul a aprobat permisul de construcţie a drumului ucigaş 66A

16

Inimaginabilul s-a produs. După 5 ani de lupte cu guvernul şi cu preşedintele României, o generaţie oribilă de politicieni superficiali a decis să distrugă ultimul Peisaj Forestier Intact din Europa.

Dreptul ultimelor animale sălbatice adevărate de a duce o viaţă liberă şi dreptul generaţiei viitoare de a se bucura de natura în stare pură au fost suplberate. În timpul protestului Agent Green de săptămâna trecută din faţa Ministerului Mediului, guvernul a autorizat permisul pentru construcirea drumului naţional 66A prin Munţii Retezat şi Parcul Naţional Domogled. Aici este protestul nostru şi aici este autorizaţia de a ucide. Guvernul îl autorizează practic pe constructor să ucidă şi să distrugă flora şi fauna sălbatică din aceste zone. Agent Green va da în judecată guvernul şi va înainta o plângere Comisiei Europene pentru că legislaţia de mediu nu este respectată în cazul drumului ucigaş 66A.

Acest anunţ a fost postat în engleză de activistul Gabriel Păun, preşedintele organizaţiei Agent Green, într-o cauză de Facebook. Accesaţi linkul pentru a vedea unde puteţi plasa o donaţie simbolică pentru a susţine cauza.

Context

La 11 iulie, ecologiştii au protestat în faţa Ministerului Mediului faţă de ilegalităţile prin care se pavează DN 66A. Aceştia susţin că tronsonul 2 al drumului în cauză a fost construit ilegal, fără acord de mediu şi fără avizul Administraţiei Parcului Naţional Retezat, afectând 3,2 km din zona de protecţie integrală a parcului. Totodată, tronsonul 3 al drumului (Câmpuşel – Lacul Iovanu), care măsoară 19 km, ar urma să traverseze situri Natura 2000, 5,5 km din zona de protecţie integrală a Parcului Naţional Domogled – Valea Cernei şi să distrugă iremediabil ultimul Peisaj Forestier Intact (PFI) din zona de climă temperată a Europei, informa la acea vreme Gabriel Păun. Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului a emis acordul de mediu, iar construcţia drumului ar putea începe din această vară.

Agent Green a depus în data de 4 iulie 2011 la ANPM plângerea prealabilă pentru a împiedica eliberarea acordului de mediu. De asemenea, Agent Green şi organizaţiile partenere (WWF, Milvus, Societatea Carpatină Ardeleană, Societatea Română de Herpetologie, Asociaţia pentru Protecţia Liliecilor din România) au depus în ianuarie 2011 contra-studiul la DN 66A. În aprilie, a fost dezvăluit un caz de fraudă în cadrul studiului de impact la DN 66A realizat de beneficiarul drumului. În luna mai, revista de articole ştiinţifice “Ocrotirea Naturii” a Academiei Române a confirmat existenţa Peisajului Forestier Intact (PFI) din Retezat şi a publicat articolul intitulat: “Munii Retezat-Godeanu-Ţarcu, ultimul PFI din zona de climă temperată a Europei”. În anul 2007, Ministerul Mediului a comandat un studiu ce a fost realizat de ICAS (Institutul de Cercetări şi Amenajări Silvice) care confirma, de asemenea, existenţa PFI.

Puteţi citi şi:

Ecologiştii au protestat faţă de construirea ilegală a DN 66 în Parcul Naţional Retezat

ANPM este pe cale să emită acordul de mediu pentru DN 66A

 


16 comentarii

  1. Pingback: Dansează pentru Retezat: The Mission – Dance Weekend, dedicat salvări Ultimului Peisaj Forestier Intact din Europa

  2. Pingback: Sa inceapa distrugerea. Guvernul a aprobat permisul de constructie al drumului ucigas 66A « ALIANTA DREPTEI

  3. Pingback: România Sălbatică: FOTO Parcul Naţional Retezat, ţinta distrugerii DN 66A

  4. Pingback: Despăduririle: Ce s-a schimbat din evul mediu până la DN66

  5. DATI GUVERNUL ÎN JUDECATA ÎN FATA INSTITUTIILOR EUROPENE, SI FACETI PRESIUNI LA TOATE NIVELURILE PENTRU BLOCAREA FONDURILOR (BANCILE ROMÂNESTI TOT N-AU BANI, SI TARA E FALIMENTARA PE TERMEN MEDIU SI LUNG …)

  6. As fi dorit sa pot citi o prezentare tehnica si fundamentata care sa arate de ce construirea sau modernizarea unui drum distruge natura.

    Eu stiam ca defrisarea, aruncarea gunoaielor, poluarea cu cianura si altele asemenea distrug mediul si nu un drum.

    Marile rezervatii ale lumii au adevarate sosele. In SUA exista autostrazi care traverseaza rezervatii naturale!

    Incerc sa fiu obiectiv si echilibrat, tocmai de aceea intreb de o justificare a acestui verdict “drumul ucigas 66A”

    Multumesc!

    • in primul rand ca drumarii astia sunt asa de civilizati si ecologisti incat nu ne punem problema unor distrugeri colaterale. sa zicem ca se face un drum modern cu toate acareturile. primul lucru ar creste traficul, ca finuti cum suntem nu ne bagam prin hartoape. apoi o sa vrem benzinarii sa alimentam, parcari, hoteluri, o sa descopere aceasta cale si tiristi. dar nu e nici o problema toate aceste masini nu polueaza, nici zgomot nu fac. da sa zicem ca vre-un sarpe se taraie pe sosea ca el nu stie sa treaca pe zebra. si flast e strivit de vreo masina. mare lucru sunt destui serpi in zona. apoi ai vine la vre-un sofer sa se pise sau vreo familie vrea la iarba verde si campeaza pe marginea acestui drum dar astea-s cazuri izolate si singulare. nu domnu? e tehnic destul?

    • VOR INCEPE SA FURE LEMNE DIN CE IN CE MAI MULT, ACUM AVAND DRUMURI PE CARE SA LE CARE MAI DEPARTE. VEZI CAZUL DIN REZERVATIA PIATRA CRAIULUI, UNDE SE DEFRISEAZA ZONE INTINSE, ACOLO FIIND DESTULE DRUMURI. PANA ACUMA ASTA A FOST SALVAREA RETEZATULUI. CA ERA IZOLAT DE HOTII DE LA NOI, FIIND GREU SI SCUMP SA CARI PEDISTANTE IMENSE DOAR PRIN PADURE. VOR INCEPE SI CONSTUIREA DE POPASURI, RESTAURANTE, PENSIUNI SI VEI VEDEA CA PESTE TOT LA MARGINEA DRUMURILOR LA NOI GUNOAIE ARUNCATE, CACI CEI CARE S-AU OBISNUIT DOAR CU MASINA NICI NU SE MAI DAU JOS SA ARUNCE UNDEVA CI DIRECT PE GEAM. PESTE 10-20 DE ANI VOM MERGE LA MUNTE TOT LA BULGARI SAU LA ALTII CA LA NOI VA FI CA IN DESERT, DEALURI PUSTII, GOALE. aM AJUNS SUB NIVELUL EUROPEI LA COEFICIENTUL DE SUPRAFATA IMPADURITA, APROAPE JUMATATE DIN 1990

  7. mai oameni buni !!!!! ce este cu melancolia asta blegoasa in voi, cu excese caraghioase in a clama intoarcerea la natura, prezervarea ambientului, neamestecul cu pantofi/bocanci/anvelope in paduri/padurici/tufisuri ???? voi ce faceti zilnic in timpul unui an ??? voi nu aveti NUMAI o luna de concedii in care umblati/vedeti/cantati natura ??? cine sunteti voi cacare nu ma lasati pe mine sa-mi duc nepoatele sa vada ce frumoasa esta tara asta, o saptamana acum, o saptamana alta data si sa mai am timp sa-mi ingrijesc sanatatea alte doua saptamani, ca resul de 48 construiesc cacapitalismul…. n-am ce face, in asta ne-am bagat CU TOTII !!!! Poate n-ati observat ca masinile care circula in ultimii ani pe drumurile patriei sunt din ce in ce mai putin poluante. poate nu cititi preocuparile unor tari teribil de eco, care considera ca vacile/caii/caprele/oile produc gaze toxice care trebuie neaparat reduse….Hai sa ne ocupam de orasul in care traim cele 48 de saptamani. hai sa terminam cu cainii, tiganii, soferii care desarta scrumierele pe jos, “curatul” popor roman care isi desarta mucii si flegmele pe strada…etcetc.mai ecologistilor, stiti ceva: plimbati ursu’ !!!!

    • domnu’…scuze,eu plimb turismul…si in domeniul meu de lucru ajung in toate colturile tarii inclusiv in virf de munte…luam ca exemplu Tibles : e chel , continuam cu Raraul : chel si el , mai vedem cum spunea “SUSTINATOR AL NATURII 5 August, 2011 10:38” despre Piatra Craiului…si sint multe exemple de dat…de fapt ar trebui sa luam SINGURUL EXEMPLU CARE MAI ESTE : “Munii Retezat-Godeanu-Ţarcu, ultimul PFI din zona de climă temperată a Europei”.VRETI DRUM?PENTRU CE?nu mai bine se ocoleste zona 160km si o lasam asa?macar sa pot arata copiilor mei dupa cum ati spus si Dvs,numai ca eu vreau sa le arat frumusetea naturii MERGIND PE JOS si asa cum este ea neatinsa de poftele portofelelor guvernului si celor de la mediu.Sper sa intelegeti ce am scris,sau sa stiti a citi printr-e rinduri si a scoate esenta cellor de mai sus.Multumesc

  8. Dlul Prunu, esti pe langa! Nu e vorba de poluare din tobele de esapament ale masinii dumneavoastra. Vezi ca Tehnicianu a descris pe scurt cam ce se va intampla in mod cert daca se face o astrfel de strada.

  9. Prunule, parcul Domogled este ultimul peisaj forestier intact din tara. Adica arata identic fata de acum 500 de ani. Nu exista carare facuta de om in aceasta arie protejata. Daca nu vezi diferenta intre asta si un drum national cu constructii adiacente imi pare rau pentru tine si poporul roman

  10. Voi stiti drumurile muntilor numai din carti. Sunt localnic de acolo si cunosc destul de bine locurile. Exista destule drumuri si carari facute pe unde se expolateaza lemnul. Un drum facut ca cel pana la Campusel ar aduce mai multe beneficii. Nu vad ce ar putea strica deoarece drum exista pana la Barajul Iovanu. Sunteti niste anarhisti, niste oraseni infumurati poate platiti de cine stie ce organizatii care se opun evolutiei tarii.

  11. Pingback: Natura şi-a trimis spionii… « Teo_sunny

Leave A Reply