Atacul armat care a avut loc miercuri, la un centru pentru persoane cu dizabilități din Statele Unite, a însemnat moartea a 14 persoane și rănirea altor 21. Incidentul de la San Bernadino a fost al 355-lea atac armat în masă, înregistrat anul acesta în SUA – numărul atacurilor depășește astfel numărul zilelor scurse din an. În fața acestui val de violențe, companiile n-au stat cu mâinile-n sân și au lansat pe piață ”Bodyguard Blanket” (Pătura-Bodyguard).
Apariția acestui produs pare o glumă sadică, date fiind proporțiile ascendente al unui fenomen care face, în fiecare an, numeroase victime în rândul elevilor și studenților. Păturica-bodyguard este creată de compania ProTecht din material anti-glonț, la fel ca cel folosit în armată, dar adaptat într-un design pentru copii, în culori și pe dimensiuni diferite.
Potrivit descrierii produsului, această păturică ”se poate prinde ușor în jurul unui copil sau adult și este uimitor de ușoară.” ”Atunci când viața atârnă de o secundă, păturica poate fi o soluție simplă și eficientă împotriva atacatorului.” Desigur, producătorii subliniază că păturica anti-glonț poate fi folosită și acasă, în mașină, la locul de muncă, la cumpărături, în parcurile de distracții, la evenimente sportive etc.
Răspunsul pieței la o problemă gravă, tradusă în pierderi masive de vieți omenești, nu e nimic ieșit din comun, atâta vreme cât, în lipsa unor reforme substanțiale în materie de control al armelor de foc, cererea pentru soluții de protecție va crește. Cu toate acestea, compania nu pare, din declarațiile prezentate pe site, să condamne folosirea răspândită a armelor, ci doar să ofere produse pentru o viață în care amenințarea armelor devine un fapt cotidian.
Sursa: Business Insider