S-a lansat o reţea socială susţinută de Anonymous, care să concureze cu Facebook

2

Deşi Facebook se apropie de 1,5 miliarde de utilizatori, reţeaua socială primeşte constant numeroase critici care vizează fie politica folosirii informaţiilor despre utilizatori, fie extinderea spaţiului oublicitar sau politica restrângerii accesului la conţinut postat de diverse pagini, prin care Facebook încearcă să strângă bani în schimbul vizibilităţii. După mai multe reţele sociale care s-au lansat fără prea mare succes în a-i face faţă gigantului fondat de Mark Zuckerberg, a venit vremea şi pentru Minds.com, o nouă reţea care a atras atenţia celor de la Anonymous.

 

minds (1)

 

Principala trăsătură pe care contează realizatorii Minds este felul în care sunt tratate informaţiile cu caracter personal. “Informaţiile voastre cu caracter privat sunt foarte importante pentru noi, iar politica Minds este să respecte viaţa privată a utilizatorilor, în ceea ce priveşte toate informaţiile pe care le-am putea obţine prin intermediul paginilor noastre,” spun fondatorii noii reţele. Cu alte cuvinte, aceştia promit să nu folosească informaţiile cu caracter personal ca monedă de schimb în scopuri publicitare, de cercetare sau de supraveghere. Acest aspect este coerent cu viziunea mişcării Anonymous, reţeaua internaţională informală de indivizi şi grupări din domeniile activismului şi hacking-ului, care susţine Minds. Noua reţea este concepută pe un model open source, astfel încât utilizatorii sunt încurajaţi să contribuie nu doar cu sfaturi, ci şi cu experienţa lor concretă în programare şi design. De asemenea, datele sunt încriptate, astfel încât să nu poată fi accesate de terţi, cum ar fi entităţi guvernamentale sau comerciale.

Accesul la această reţea, deschisă pentru moment în stadiu alfa, este gratuit, şi se poate face fie de pe PC, fie de pe dispozitive mobile, Apple sau Android. Utilizatorilor, care pot posta conţinut, la fel ca în celelealte reţele sociale, pot vota alte postări şi pot discuta cu alţi utilizatori, li se oferă şi opţiunea unei taxe lunare, în schimbul căreia primesc lăţime de bandă mai mare şi suport tehnic din partea echipei. Pentru interacţiunile în reţea, utilizatorii pot primi recompense – cu cât cineva va fi mai activ pe Minds, comentând, votând, contribuind cu postări, cu atât materialele sale vor beneficia de expunere mai mare. Metodele prin care conţinutul distribuit de utilizatori poate beneficia de vizibilitate suplimentară sunt bazate pe un algoritm transparent, spre deosebire de mecanismele cu aceeaşi funcţie folosite de Facebook.

Chiar înainte de lansarea oficială, Minds.com a primit circa 60 de milioane de vizite, iar potrivit fondatorilor, majoritatea vizitatorilor sunt oameni interesaţi de alternative la mass media tradiţionale, de libertate online şi de jurnalism cetăţenesc.

Începând de azi, ne puteţi găsi şi pe noi – Think Outside the Box – în reţeaua Minds, pe care o vom explora pentru a devea dacă şi cum este posibilă “o reţea de top, făcută de oameni, pentru oameni.” Vă aşteptăm să ne conectăm la adresa https://www.minds.com/TOTB.

Sursa: Russia Today

Puteţi citi şi:

Un român a creat prima reţea socială 3D, cu care a cucerit Japonia şi SUA

MIT a creat reţeaua socială care se poartă pe corp

Reţeaua socială pentru bogaţi

 

 

 


2 comentarii

Leave A Reply