Rubrica meteo a unui post TV românesc, prezentată de persoane fără adăpost

0

Rubrica „Meteo” a principalului jurnal informativ al Prima TV ”Focus” își schimbă prezentatorii, începând de astăzi. Aceștia vor fi înlocuiți de Jeni (65 de ani), fără adăpost de 17 ani, Bogdan (42 de ani), om al străzii de 11 ani și Nicușor (41 de ani), care locuiește pe stradă de mai bine de 11 ani.

 

Timp de cinci zile, cei trei oameni ai străzii și alții ca ei le vor spune milioanelor de telespectatori ai postului tv cum va fi vremea și cum să-și potrivească ținutele, astfel încât să se protejeze de gerul de afară. Timp de cinci zile, cei fără adăpost se vor îngriji de sănătatea celor cu adăpost.

„Zilele Speranței” este campania prin care Samusocial, singura organizație neguvernamentală din București care oferă asistență social oamenilor străzii, și Prima TV încearcă să sensibilizeze opinia publică cu privire la pericolele nebănuite care îi pândesc pe cei care, din cauza unei conjuncturi, nu au un acoperiș deasupra capului. „Pentru un om obișnuit, un grad în minus afară se traduce într-o haină mai groasă. Pentru un adult fără adăpost, un grad în minus poate însemna distanța dintre viață și moarte. Pentru mulți dintre noi, această graniță poate părea exagerată. Ea este însă o realitate, cu care noi, cei de la Samusocial, ne confruntăm în fiecare an. Doar împreună, comunitatea poate transforma această situație dramatică în incidente izolate”, a declarat Sabina Nicolae, director executiv al organizației neguvernamentale.

Persoanele care doresc să se implice și să susțină campania „Zilele Speranței” o pot face prin donații, în contul RO93BRDE441SV49929504410, deschis la BRD, agenția Carol. „Sumele primite vor fi folosite exclusiv în folosul beneficiarilor noștri. Nevoile ce urmează a fi acoperite cu prioritate țin de achiziționarea de medicamente, acoperirea costurilor pentru intervenții medicale dar și pentru obținere duplicate documente, inclusiv cărți de identitate”, a explicat Sabina Nicolae destinația sumelor ce vor fi obținute în urma campaniei. “Pentru noi, a fost o experiență pe cât de inedită, pe atât de emoționantă. În timpul filmărilor, am descoperit în fiecare din cei cinci colaboratori o doză impresionantă de curaj, de poftă de viață, de omenie și de bunătate sufletească”, au declarat la unison membrii echipei Meteo Focus de la Prima TV.

„Zilele Speranței” este o campanie Samusocial, derulată de Prima TV și susținută de Saatchi & Saatchi PR și Newcast, divizie a Zenith Media România. Samusocial din Romania (Serviciul de Ajutor Mobil de Urgență) este un dispozitiv de intervenție de urgență care vine în întâmpinarea persoanelor celor mai desocializate care au fost reduse la stadiul de simpla supraviețuire, căci au devenit “victime” care nu mai pot și nici nu mai știu cum să beneficieze de ajutoarele de drept comun.

Foto: cristianaziraldo.altervista.org

Puteți citi și:

 

Iubire și agonie în stradă

O masă pentru oamenii invizibili

Mizerabilii

Gazeta străzii

Droguri în venă, pe bani din gunoaie. La schimb de seringi în Ferentari

Mâinile care au copt România

”Secretele financiare ale oamenilor nevăzuți”

Apel pentru oamenii străzii

 

 


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger