Românii nu știu că își pot asigura bicicleta. Doar 130 de polițe la peste 350.000 de biciclete vândute

3

Asigurarea de bicicletă a fost lansată în premieră în România anul trecut, în septembrie, de către compania austriacă de asigurări Grawe, şi a fost percepută iniţial ca un Casco pentru biciclete. Crearea şi lansarea acestui produs au fost motivate de existenţa unei probleme serioase în ceea ce priveşte furtul bicicletelor, dar şi de dorinţa bicicliştilor de a se putea bucura în linişte şi siguranţă de pasiunea lor. Însă din momentul lansării și până în prezent, din datele celor doi brokeri de asigurări care intermediază acest produs, Otto Broker și Allbike, au fost încheiate doar 130 de polițe. Cifra este aproape inexistentă dacă luăm în considerare faptul că doar în 2013, potrivit ultimelor date publicate de Confederația Industriei Europene de Biciclete, în România s-au vândut peste 361.000 de biciclete.

 

 

de Cosmin Zaharia (Green Report)

 

„Inițal, piața a reacționat foarte bine, dar din cauza lansării relativ târzii de la finalul lunii august 2014, aceasta s-a mai temperat”, a spus, pentru Green Report, Bogdan Crăciun, managing partner la Allbike. „Consider că este nevoie urgent de o campanie de informare. Chiar dacă aceste servicii financiare se pot găsi şi în magazinele de biciclete, clienţii nu sunt deloc informaţi”.

Problema lipsei informațiilor care ajung la posesorii de biciclete a fost semnalată și de reprezentanții Otto Broker, care și-au stabilit ca obiectiv elaborarea unui mesaj mai intens care să fie transmis către publicul țintă cu privire la beneficiile asigurării de biciclete. „Recent, am început să colaborăm şi cu magazinele de biciclete, care au înţeles plus valoarea pe care o aduce acest produs şi o parte din ei ne vor susţine activitatea de informare a publicului”, a spus, pentru Green Report, Florentina Popescu, specialist marketing la Otto Broker. „În acest caz, de referinţă este magazinul Giant, care va vinde biciclete cu asigurare inclusă în preţ”.

Suma maximă asigurată este de 7.000 de lei

Confor datelor furnizate, nu există o sumă minimă de asigurare, iar suma maximă asigurată este de 7.000 de lei pentru biciclete noi şi de 4.500 de lei pentru biciclete cu o vechime între 1 şi 6 ani. Suma asigurată se stabilește în funcţie de valoarea de achiziţie a bicicletei noi, la care se aplică o scală de uzură pentru biciclete mai vechi de 2 ani. În caz de furt, clientul va primi 80% din suma asigurată, bani care îi oferă șansa de a cumpăra, cu un efort minim, o nouă bicicletă.

„Am încercat să facem acest produs să fie cât se poate de accesibil şi de uşor de folosit, atât atunci când se încheie poliţa, cât şi atunci când clientul trebuie să fie despăgubit. Practic, această asigurare oferă clientului posibilitatea să fie din nou pe două roţi în 2-3 săptămâni şi cu un efort financiar minim”, a adăugat specialistul Otto Broker. Potrivit lui Bogdan Crăciun, prima minimă anuală plătită de către asigurat este echivalentul a 20 de euro, iar poliţele de asigurare sunt încheiate pe un an.

Ce anume acoperă asigurarea pentru biciclete?

Polița de asigurare acoperă atât furtul bicicletei, al părţilor componente montate fix, cât și deposedarea utilizatorului acesteia prin tâlhărie. De asemenea, bicicleta este asigurată chiar şi atunci când este într-un garaj, o boxă sau pe scara blocului. Tot ce trebuie să faci ca să beneficiezi de protecţia asigurării de furt este să respecți condiţia minimă de siguranţă cerută de poliţă: antifurtul trebuie să cuprindă roata din spate, cadrul şi un obiect fix. Un astfel de sistem antifurt pleacă de la aproximativ 35-40 de lei, dar de regulă bicicliştii care au investit mai mult de 1.500-2.000 de lei în bicicletă plătesc și până la 80-100 de lei pentru un astfel de sistem.

Dauna este acoperită şi atunci când bicicleta se află pe un suport de maşină încuiat şi care a fost desfăcut prin forţarea și spargerea încuietorii sau tăierea ori distrugerea braţului de prindere. „Dacă pleci la munte cu bicicleta şi laşi bicicleta în garajul încuiat al pensiunii sau într-o cameră din hotel care este încuiată, eşti în continuare asigurat, cu condiţia să fi legat roata din spate de cadru, iar hoţul să fi intrat prin efracţie în încăperea în care se afla bicicleta”, a precizat Florentina Popescu.

Despăgubirea se acordă în cel mult 14 zile

Procedura de despăgubire în sine este foarte simplă, iar documentaţia de asemenea. Astfel, furtul trebuie obligatoriu raportat la poliţie, la secţia pe raza căreia s-a produs incidentul. Documentele de la poliţie şi documentele care atestă valoarea de nou a bicicletei (facturi, print screen-uri cu ofertele luate în calcul la emiterea poliţei pentru stabilirea unei valori de nou, oferte la data daunei pentru modele comparabile etc.), împreună cu cererea de despăgubire şi procesul verbal de la poliţie, trebuie depuse la brokerul de asigurări sau la firma de asigurare. Suma asigurată îi este acordată clientului conform cu condiţiile de asigurare în cel mult 14 zile calendaristice, dacă bicicleta nu este găsită în această perioadă.

De reținut este faptul că, pentru ca cererea de despăgubire să fie valabilă, la momentul furtului bicicleta trebuie să fie legată cu un sistem antifurt care să prindă roata din spate, cadrul şi un obiect fix, care nu poate fi demontat cu uşurinţă şi de pe care sistemul antifurt nu poate fi luat fără să fie tăiat.

„Prin interacţiunea cu publicul şi printr-un studiu de piaţă, ne propunem să descoperim care sunt cele mai active zone în ceea ce priveşte furtul de biciclete în Bucureşti, astfel încât să putem să tragem semnale de alarmă legate de acest fenomen şi să determinăm autorităţile să ia măsuri”, a mai spus Florentina Popescu. „Ne propunem să fim un catalizator al acţiunilor pe care autorităţile şi comunităţile de biciclişti le iniţiază şi care au ca ţinta principală protecţia sporită a bicicletelor în cazul furtului”.

Potrivit statisticilor, media anuală de furturi de biciclete este de 600 de bucăți în București.

Acest articol a fost preluat de pe Green Report.


3 comentarii

Leave A Reply