România, pe locul 45 din 65 la matematică, citire și științe

1

România se află sub medie la capitolele matematică, citire și științe, arată cele mai recente rezultate ale Pisa, Programul pentru Evaluare Internațională al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economice (OCDE). Programul a debutat în 2000 și are ca scop evaluarea cunoștințelor și competențelor tinerilor de 15 ani din toată lumea. Peste 510.000 de elevi din 65 de țări au luat parte la testul Pisa.

 

elevi

 

Țara noastră se află pe locul 45, cu 445 de puncte la matematică, 438 de puncte la citire și 439 la științe, în topul condus detașat de Shanghai-China, cu 613 puncte la matematică, 570 de puncte la citire și 580 la științe, Singapore, Hong Kong, Taiwan, Coreea de Sud, Macau și Japonia. Elevii din Shanghai s-au descurcat atât de bine la matematică încât raportul OCDE compară scorul lor cu echivalentul a trei ani de școlarizare peste majoritatea celorlalte țări.

Prima țară din Europa din top este Liechtenstein și ocupă locul 8. La polul opus se află Peru, ultima din clasament, cu 368 de puncte la matematică, 384 de puncte la citire și 373 la științe.

Tinerii din România se descurcă la matematică, citire și științe aproximativ la fel ca cei din Bulgaria, ba chiar cu șase puncte mai bine decât bulgarii la matematică, cu două puncte mai bine la citire, dar cu șapte puncte mai prost la științe. Diferența este mult mai mare între elevii români și cei japonezi, aceștia din urmă fiind mai buni cu 91 de puncte la matematică, cu 100 de puncte la citire și cu 108 la științe. Și elevii maghiari au performanțe mai bune decât noi, fiind cu 32 de puncte mai buni decât elevii români la matematică, cu 50 de puncte mai buni la citire și cu 55 de puncte mai buni la științe.

Dintre cele 64 de țări, 32 și-au îmbunătățit abilitățile la citire, 22 n-au înregistrat nicio schimbare, iar în cazul a 10 țări s-a înregistrat o deteriorare. În cazul matematicii, 25 de țări au arătat îmbunătățiri, 25 nu au înregistrat nicio schimbare, iar în 14 țări cunoștințele de matematică s-au deteriorat.

Qatar, Kazakhstan și Malaezia și-au îmbunătățit competențele la matematică cu o medie de opt puncte pe an. Raportul mai arată că Brazilia, Chile, Germania, Israel, Italia, Mexic, Polonia, Portugalia, Tunisia și Turcia au înregistrat îmbunătățiri consistente la matematică.

De asemenea, băieții se descurcă mai bine decât fetele la matematică în 37 dintre cele 65 de țări, iar fetele le-au depășit pe băieți doar în cinci țări: Iordania, Qatar, Thailanda, Malaezia și Islanda. La capitolul științe, băieții și fetele se descurcă aproximativ la fel. De asemenea, între 2000 și 2012, fetele s-au descurcat mai bine la citire în 11 țări.

Raportul mai indică și o legătură între un PIB mai mare și performanțe mai bune la școală. Dar, există și excepții: Qatarul are un scor la matematică sub medie în ciuda PIB-ului de 77.000 de dolari pe cap de locuitor.

De asemenea, cheltuielile guvernamentale pentru educație au avut un impact și mai vizibil asupra performanțelor școlare. Și la acest capitol există excepții: Coreea de Sud care se află în capul listei cheltuiește mult sub media țărilor OCDE.

Sursa: Guardian

 

Citiți și:

FOTO Ce vor să devină copiii români când se fac mari

VIDEO Cum ar fi dacă școala ne-ar învăța cum să fim sănătoși și fericiți


Un comentariu

  1. cum spunea cineva la un moment dat pe facebook la acelasi articol: cat de veridica poate fi clasificarea in momentul in care evaluezi intr-un mod unic, sablonat sisteme de invatamant diferite? Un profesor de facultate mi-a spus ca acest test se bazeaza in principal pe cunostinte practice ori noi stim cat de “practica” este toata scoala romaneasca…Cred ca trebuie mai multa atentie atunci cand impartasim astfel de stiri, nu de alta, dar avem un talent deosebit in a ne murdari snguri cu noroi, iar atunci cand nu este cazul, zic sa n-o facem. 🙂

Reply To dana Cancel Reply

Advertisment ad adsense adlogger