Reţeaua socială cu “conștiință” iese la înaintare anti-Facebook

0

Ello este cea mai nouă platformă de socializare care încearcă să pună la îndoială politicile Facebook şi felul în care reţeaua gigant ne modelează comportamentele online. Ello s-a lansat printr-un manifest care susţine transparenţa, libertatea şi organizarea vieţii virtuale după principii care nu alimentează narcisismul.

 

ello

Aflată încă în stadiul de testare, platforma Ello a câștigat notorietate şi datorită nemulțumirii comunității LGBTQI față de noile politici Facebook, care urmăresc să impună utilizatorilor folosirea numelor reale. Astfel, Ello încearcă să atragă oameni pentru care modelul Facebook impune nedemocratic reguli asupra membrilor săi. Doar săptămâna aceasta, 31.000 de noi utilizatori au cerut să devină membri Ello, care funcționează pe bază de invitații de la utilizatorii care sunt deja în rețea.

“Rețeaua ta socială este deținută de publicitari. Fiecare postare pe care o distribui, fiecare prieten pe care ți-l faci și fiecare link pe care îl vizualizezi sunt urmărite, înregistrate și transformate în date. Publicitarii cumpără datele tale ca să îți poată arăta mai multe reclame. Tu ești produsul cumpărat și vândut. Noi credem că există o variantă mai bună. Noi credem în îndrăzneală. Noi credem în frumusețe, simplitate și transparență. Noi credem că oamenii care fac lucruri și oamenii care le folosesc trebuie să fie într-un parteneriat. Noi credem că o rețea socială poate fi un instrument de împuternicire. Nu un instrument pentru a minți, a forța și a manipula, ci un loc pentru conectare, creație și celebrare a vieții. Tu nu ești un produs”, se arată în manifestul Ello, al cărei logo este un smiley negru, fără ochi, menit să ironizeze iconul atât de răspândit în socializeara online tradiţională.

În iunie anul acesta, Facebook, care a împlinit 10 ani, a ajuns la 1,32 de miliarde de utilizatori activi pe lună. Potrivit Pew Research Center, 71% dintre adulți folosesc Facebook. Având în vedere că 73% dintre adulți folosesc o rețea de socializare, procentul este foarte mare.

Puteți citi și:

“NoPhone” – surogatul din plastic pentru dependenții de telefoane inteligente

5% dintre adulţi îşi verifică Facebook-ul în timpul sexului


Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger