Compania Disney (SUA) a interzis reclamele la mâncarea de tip “junk” (nesănătoasă) în programele sale dedicate copiilor, pe radio, televiziune şi online. Şi emisiunile care nu au reclame, dar sunt sponsorizate, se vor conforma noilor reglementări, anunţă Los Angeles Times.
„Este o iniţiativă care într-adevăr înseamnă o schimbare a regulilor jocului în ceea ce priveşte sănătatea copiilor noştri. Ani la rând, ni s-a spus că, indiferent ce facem pentru a ne convinge copiii să mănânce sănătos şi să facă mişcare, nu vom rezolva problema obezităţii infantile până când companiile nu îşi vor schimba modalitatea prin care vând mâncarea destinată copiilor noştri. Astăzi, compania Disney a făcut acest prim pas”, a declarat prima doamnă a Americii, Michelle Obama, citată de TreeHugger. Şi alte posturi tv dedicate copiilor au reguli de acest gen sau vor începe să le pună în aplicare – spre exemplu, celebrul Cartoon Network. Companiile care doresc să îşi promoveze produsele pe acest canal vor fi nevoite să întrunească o serie de cerinţe în legătură cu nivelul caloriilor din produse, al grăsimii, al zahărului şi chiar al dimensiunii. Măsura va intra în vigoare, însă, în cazul acestui canal tv, în anul 2015, din cauza unor contracte deja semnate, aflate în derulare şi pentru a permite producătorilor să îşi regândească produsele.
În cazul Disney, însă, lucrurile s-au pus în mişcare mult mai repede. Compania a renunţat şi să mai sponsorizeze personajele sale din mâncărurile de tip McDonalds, din meniurile Happy Meals şi s-a orientat spre un nou simbol, Mickey Check, care le va indica părinţilor şi copiilor care sunt produsele sănătoase din restaurante, chioşcuri sau chiar din mediul online. „Criteriile nutriţioniste după care ne orientăm au fost dezvoltate cu ajutorul experţilor şi se aliniază recomandărilor federale privind modul de alimentaţie al americanilor. Am luat în considerare contribuţia la o dietă sănătoasă a produselor, măsura în care încurajează copiii să mănânce porţii moderate, cantitatea de grăsimi saturate, zahăr sau altele din ele”, au explicat reprezentanţii Disney pe site-ul companiei.
Potrivit Kids Health, procentul de copii supraponderali din SUA creşte cu o viteză alarmantă: în prezent, unul din trei copii este considerat supraponderal sau obez. Pentru copiii sau adolescenţii supraponderali, riscul de a dezvolta o boală de inimă sau diabet de tip 2 este extrem de ridicat. Iar un studiu al National Cancer Institute (SUA) a arătat că aproape 40% din caloriile consumate de copiii americani cu vârste cuprinse între 2 şi 18 ani sunt „calorii goale”, adică nesănătoase, provenite din junk food, calorii care duc la creşterea în greutate, creşterea colesterolului şi apariţia unor numeroase boli. Acest procent de calorii nesănătoase provine din sucuri şi tot felul de băuturi îndulcite cu zahăr sau îndulcitori artificiali, din prăjituri cumpărate din comerţ, din gogoşi, îngheţată, pizza etc. Mai mult decât atât, mâncarea de tip junk-food este consumatoare de energie, ceea ce înseamnă că duce şi la lipsa poftei de joacă sau de sport a copiilor.
Sursa şi foto: TreeHugger